Proteines palacsinta variációk

Mert palacsinta mindenkinek jár!

Az ember eredendően lehet jó vagy rossz... de egy biztos: palacsinta-imádó. Nincs mit tenni, már születésünk előtt megpecsételődött és mélyen a génjeinkbe vésődött a sorsunk... Talán egy darabig harcolhatsz ellene, de előbb-utóbb úgyis győzedelmes diadalt arat feletted anyukád és a palacsinta.

Igen, a frissen felcsavart palacsinta olyan aljas, hogy minden diétát hurrikánként elsöpör. Csak egyféleképpen védekezhetsz ellene – megtanulod velünk, hogyan lehet diéta-kompatibilisen, egészségesen, no meg proteinnel felturbózott módon elkészíteni őket!

Tehát palacsinta mindenkinek jár… és mindenki meg is járta már vele. Ragad, folyik, nem folyik, szétesik, odaég, nem finom… és az egészet inkább mérgedben feltúrod. Ismerős? Hát többet nem lesz az! FitBuilder protein palacsinta készítő gyorstalpalónkkal mindenki elkészítheti a személyre szabott kis remekműveit. Civil áldozatok, károsodott edények, széthullott remények… vagyis tészták nélkül.

Alap – palacsinta receptünk!
- 150 g zabpehely
- 50 g protein por
- 2 tojás + 1 tojásfehérje
- 2 dl tej + 3 dl ásványvíz (legyen annyira híg a tészta, hogy szépen ki tudd önteni egy merőkanállal a serpenyőbe... nem jó az állag, ha nem folyik szépen szét, hanem Neked kell rákenned...)
- pici olaj a serpenyő kikenéséhez

Fontos kiegészítések és nélkülözhetetlen információk!!! :)
A zabpehely lehet apró szemű, saját kezűleg ledarált, vagy boltban vett liszt állagú… mindegyik működni fog, mindegyikből láttam már palacsintát elkészülni. De! Fontos, hogy mindegyikkel másképp kell bánni a sütésnél!

A boltban vett zabpehelyliszt: aki most lépett bele a reform konyha egyenlőre még sötét és nem várt akadályokkal teli barlangjába, az kezdje ezzel. A zabliszttel készített palacsinta ideális körülmények és kezek között úgy működik, mint az eredeti palacsinta – így elkészítése is azzal teljesen megegyező.

Az eredmény pedig az eredeti palacsinta tökéletes hasonmása, de olyannyira, hogy a reformkonyha ellen kézzel lábbal tiltakozó családtagokat is megetetheted vele. Minden értelemben. Így fest a dolog a készen:

Ledarált vagy apró szemű zabból készült palacsinták: aki még nem sütött ilyet, az barátkozzon össze azzal, hogy a zab-palacsintáknak külön kis lelkük van: kissé vastagabbak, ámde laktatóbbak hagyományos társainál, és utálják, ha sütés közben noszogatják.

Szóval forrósítsd fel a serpenyőt, csurgasd bele a tésztát, majd alacsony lángon süsd, és ha már a széle barnul, akkor próbáld átfordítani. Ha jól megsült, ez könnyű hadművelet, várj és ne akard türelmetlenül feltúrni idő előtt! A türelmed jutalma pedig...:

Akkor hát jöjjön a palacsinta diétára ítélt sorstársaknak! Két összetevő, egy recept... és akár NULLA szénhidrát!
(Ez egyszemélyes adag… mert mindig csak én diétázom?!)

- 3 db tojásfehérje (vagy ha nem zavar a sárgája, akkor 2 pici tojással helyettesítsd)
- 40 g protein por (vagy 20 g zab és 20 g protein)
- kb. 2 dl ásványvíz
- pici olaj a serpenyő kikenéséhez

A  tojásfehérjéket picit felverjük, majd hozzákeverjük a protein port és a vizet. A serpenyőt kikenjük egy pici olajjal, és szépen belecsurgatjuk a pali-tészta-utánzatot. Alacsony lángon süsd mindenképp és itt is várd meg, még a széle megsül, és fakanállal könnyen alányúlva át tudod fordítani.

Ne feledd, a türelmetlenség most is félbetépett palacsintákat eredményez! De ha labilis idegállapotodban mégis felkotrod az egészet, még mindig tudod császármorzsaként szervírozni a történteket. :))

Mivel jelen esetben a protein kulcsösszetevője a receptnek, így nem mindegy milyet teszünk bele. Az igazság az, hogy a legjobban a kevert fehérjék működnek… tejsavóból is tesztelhető, de akkor picit szárazabb lesz a tészta, és valahogy nem hozza azt az élményt, mint amit a kevert fehérjékkel tudunk kisütni. Ezeket ajánlom:

7 980 Ft -15% 6 780 Ft
dymatize_elite_xt_10000.jpg
39 980 Ft -25% 29 980 Ft
bsn_syntha_6_4540.png
17 880 Ft -22% 13 980 Ft
powertrack_power_protein_4000.jpg

Én mini-palacsintákat szoktam készíteni, mert… így többnek tűnik, mutatós és átfordítani is könnyebb hadművelet. Ilyesmi lett a végkimenetel... zsírszegény túróval, diétásan... díszítésképp pedig egy eper is ücsörög a tetején... csak Nektek! :)

Zárásképp! Jöjjön diéta, rossz idő, lisztérzékenység, cukorbetegség, paleolit-mánia, vagy csak szénhidrátmentes fogyókúra... palacsinta mindenkinek jár!

Még több hasonló receptet találhattok!

Szilvi/ FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Próbáltam, kizárt dolog, hogy ezt meg lehessen sütni. Szénné ég, de lágy a teteje.
varadil | 2017-02-19 07:55:01
Nem kizárt, alacsony lángon kell sütni, kissé több türelemmel :) Sok olvasó sikert jelzett vissza, szóval nem lehetetlen :)
Tőke Szilvia | 2017-03-04 01:35:48
Szuper lett az első zabpalacsintám, köszönöm Szilvi! Eddig porból próbáltam és mindig úgy jártam mint varadil. És az összes többi cikk is nagyon nagyon hasznos és sokat segít nekem! Örülök hogy rátaláltam erre az oldalra! Írj még, sokat! :)
Andrea | 2017-03-05 09:05:47
Nagyon finom lett a palacsinta, igaz az első kettőnél türelmetlen voltam és elszakadt, de a harmadik már jól sikerült. Köszönöm szépen a receptet!
Deákné Teri | 2017-09-18 08:32:05
Eszméletlen JÓÓÓÓÓÓÓ!!!!!!!
Az első receptet készítettem.
Bár hígra sikeredett (tehát ha nem hígat akar valaki akkor a víz az 1,5-3dl közt apránként), tök egyszerű és brutál finom, én üresen eszem reggelire egy kávé két palacsinta (csokis vegán fehérjeporból).
Életemben egy teát se készítettem a konyhában így az első átfordítás az érdekes volt, de a másodiknál rájöttem ha kicsit vastagabbra hagyom akkor simán dobva átfordul. Nagyon köszönöm, végre van egy állandó és finom reggelim amitől nem jön vissza a nagy hasam :-)
Csoki | 2017-11-19 03:48:58

Kapcsolódó cikkek

Alternatívák a jobb minőségű szénhidrátokra.

Miután a korábbi szénhidrátokról szóló cikkekben szépen megértettük, hogy miért nem barátunk a finomliszt és a bocicsoki, eljött az ideje, hogy ezeket elfelejtsük és a jó szénhidrátokkal kerüljünk közelebbi kapcsolatba.

etkezes_edzes_utan_1.jpg

A nap legfontosabb étkezése

Minden bizonnyal hallottál már róla, de ha nem akkor éppen itt az ideje, hogy megtudd: a nap legfontosabb étkezése nem a reggeli, hanem az, amit edzés után fogyasztasz.

baratunk_a_tehenturo_10.jpg

Minden gyúrós jó barátja: a tehéntúró

edzs_eltti_kaja_01.jpg

Mivel tömd a fejed edzés előtt?

Nyilván tudod, hogy az edzésed szempontjából nem mindegy, hogy milyen mértékben vagy feltöltve a megfelelő tápanyagokkal! Nézzük meg tehát az edzés előtti étkezésre vonatkozó általános érvényű szabályokat!

dita_012.jpg

Mit ehet a Moho Sapiens, ha diétára adja a fejét?

Diétás sorozatunkat folytatásában megadjuk a választ a másik nagy kérdésre: mit ehet az a moho sapiens, aki végre diétára… sőt mi több!... életmódváltásra adta a fejét?

sznhidrt_01.jpg

Miért együnk szénhidrátot?

A mostani írásunkban amolyan kortest beszédként igyekszünk meggyőzni mindenkit, hogy egyen szénhidrátot, ha valamilyen okból nem tette volna!

rvek_a_fehrjk_mellett_03.jpg

Kikezdhetetlen érvek a fehérje mellett

Nézzük meg, hogy milyen hatása van a fehérjének és miért kellene valóban elkezdeni iszogatni azt a fehérje turmixot!

tojs_03.jpg

Élet a zabpelyhes rántottán túl

Most szeretném megmutatni Nektek azt a pár ötletes tojásos – receptemet, amivel kicsit túlléphetünk a megszokott kolbásszal… izé… zabpehellyel tarkított testépítős tojásrántottán!