Protein szeletet vásárlók kézikönyve

Mire ügyelj, amikor protein szeletet vásárolsz!

A fehérje szelet nagyon népszerű választás olyankor, amikor nincs lehetőséged kevergetni magadnak egy protein turmixot, és mellé szénhidrát gyanánt betúrni egy kis gyümölcsöt. Főleg akkor jönnek jól, amikor úton vagy, pláne nagy rohanásban. Viszont az ilyen portein csokik közt nagy különbség lehet, ezért összegyűjtöttük, hogy mikre figyelj oda, mit tarts szem előtt, amikor ilyet vásárolsz!


Az első lényeges pont az az össz-kalória mennyiség, ami egy-egy ilyen "csokinak látszó tárgyban" van. Főképp akkor tud ez kardinális kérdés lenni, amikor igyekszel a kalória bevitelt leszorítani, és odafigyelni a szénhidrát mennyiségre. Emiatt fontos, hogy diéta alatt mindig megnézd a kalória tartalmát a fehérje szeleteknek, mert ritka a 400 kcal alatti, és ha mondjuk Te hölgy vagy, 1200 kalóriás fogyasztó diétán, akkor ez már a napi energiamennyiséged harmada!

Második dolog, amire figyelj, hogy mennyi is pontosan a szénhidrát ebből. Hiszen a fenti gondolatmeneten elindulva, nem biztos, hogy a minimál kalóriás diéta alatt a 30-50 g szénhidrátot tartalmazó "nasi" lesz a legjobb választás. Természetesen, ha rögtön edzés után fogyasztod szénhidrát visszatöltésre, akkor meg éppen ellenkezőleg, a szénhidrátban is gazdag változatot kell majd választanod.

Ha már megvan mennyi a kalória értéke, és ebből mennyi a szénhidrát, akkor a következő, amit érdemes számításba venni: mennyi a szénhidrátból a tényleges cukor és mennyi esetleg a szintén gyakran hozzáadott magas fruktóz tartalmú kukorica szirup (amit az angol high-fructose corn syrup után HFCS-nak szoktak rövidíteni, ezt keresd a címkén). Kerüld az olyanokat, amikben a szénhidrát mennyisége cukor vagy a fent említett HFCS-é.

A zsír tartalma is magas lehet egy ilyen szeletnek, különösen, ha olyan olajos magvakat tartalmaz, mint a mogyoró vagy a mandula. A zsírokkal ügyesen lehet trükközni, mivel ha egy szelet alacsony szénhidrát tartalmú, ugyanakkor magas kalória értékű, akkor joggal hihetnéd, hogy biztos beleraktak vagy negyed doboz fehérjét, azért ilyen magas az energia tartalma és örülsz, hogy jól jártál. De a trükk sokszor annyi, hogy beledarálnak kis mogyorót, és annak a zsírtartalma miatt az össz-kalória értéket megdobódik.

Végére hagytuk magát a fehérje tartalmat a snacknek. A protein arány alapján megint szét tudjuk szortírozni a szeleteket a céloknak megfelelően. Ha a célod a súlyvesztés, akkor nyilván olyat keress, amiben a fehérje arány 2:1 körüli. Ha a célod a tömegnövelés, és nem számít, hogy némi zsír is felszalad majd, mert a lényeg az, hogy minél nagyobb legyél, akkor a fordítva: a szénhidrát legyen a magasabb, és vegyél 1:2 vagy akár 1:3-hoz fehérje kontra szénhidrátot tartalmazó szeleteket.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

mzliszelet_01.jpg

Mogyorós müzliszelet házilag

proteinszelet_trhoz_01.jpg

Villámgyors proteinszelet – a hétvégi kiruccanásokhoz!

A szép idővel egyre többen szabadulunk ki a facebook fogsága alól a természetbe, így eljött az idő, hogy megtanuljunk a saját fehérje szeletünk elkészítését, mely olcsóbb, praktikusan hordozható, egészséges, és még hűtés híján sem zöldül be.

protein_szelet_06.jpg

Protein szelet készítő mesterkurzus!

5 egyszerű lépésben megtanuljuk elkészíteni a saját kis protein szeletünket, ami sokkal finomabb, egészségesebb, és diétádra szabottabb lesz, mint a bolti!

bounty_04.jpg

Protein Bounty szelet

Bounty rajongók figyelem! Most egy igazán népszerű kedvencünket, a full-kókuszos, csokival bevont bounty szeletet alakítjuk át egészségesebb, proteinesebb kiadássá. Vigyázz, függőséget okoz!

szelet.jpg

Cappuccino-s protein szelet

Nincs időd reggelizni? Még a kávét sem tudod betolni, nem hogy a taknyos-vizes-megunhatatlan (jahhh…persze…) zabos kutyulmányodat? Erre találtuk ki a villámgyors, sütés és egyéb konyhai előképzettséget NEM igénylő cappuccino-s protein szeletet.

csoki_1.jpg

Mikor és kiknek javasoljuk a protein szeleteket?

Finom, népszerű, csokiszerű képződmény, fehérjével megtömve. Elkapod, zsebre vágod, és - nem megfeledkezve róla, és később kilapítva megtalálva... - bármikor előkaphatod! Na mi ez? Nem, nem a pöttyös rudi... hanem, mondjuk egy protein szelet! De vajon mikor, melyiket hogyan használd?