Protein szelet házilag? Simán!

Készítsd el a saját protein szeletedet!

Sok-sok évvel ezelőtt a világ egyik legjobb találmányának tartottam a protein szeletet, amíg két dologra gyorsan rá nem jöttem. Árban és szénhidrátban is kissé el vannak eresztve, bár az utóbbi még mindig alul múlja egy átlagos boci csoki hozamát - de aki diétázik, az még ezektől az értékektől is sokkot kap, pláne, hogy ilyenkor a cukrot is kerülnénk, mint a mérget…

Így hát, aki minőségi protein csokit akar, annak ismét maradt a saját konyha: mert kellő eltökéltséggel, fantáziával és mogyoróval elkészíthetjük a saját kis csokinkat… a bolti ár töredékért. 

Alaprecept: (kb. 5 szelet jön ki, persze mérettől függően)
- 5 adag proteinpor (mi vaníliással favorizáljuk, persze csokissal is tökéletes)
- 100 g darált natúr olajos mag(keverék) (a sós picit bizarr, bár apukám imádja az édeshez, de szerintem kezdőként maradjunk a pörköletlen, natural vonalon :))
- nagyjából 150 g light Philadelphia sajtkrém
- édesítő
- vanília aroma
- némi víz

A történetben semmi rafkó sincs: a magokat darált le (lehet simán csak mogyoróból csinálni, de aki igazi gasztro-élvezetekre tör, az keverheti dióval, mandulával, törökmogyival, plusz lenmaggal…).

A magokhoz told hozzá a proteint, a sajtkrémet, pici vizet, és robotgépben keverd szépen homogén állagúra. A vízzel és a sajt mennyiséggel lehet trükközni, a lényeg, hogy az egész massza egy nagy gömbbé álljon össze a robotgép közepén.

Ezután egy tepsibe terítsd ki szépen, dobd be a hűtőbe, hogy kellőképp összeszikkadjon, majd ha kész, akkor lehet szeletelni, fóliázni, csomagolni és hosszú utakra elvinni. Ha nincs kőkemény diéta, akkor a tetejére diabetikus csokiból készült mázat is lehet csurgatni, ügyesebbek – akik szeretnek az étellel játszani és türelmesek – bele is forgathatják!

További lehetőségek:
Az olajos magok rovására mehet bele kókuszreszelék is, némi mazsolával, esetleg zabpehely… vagy all-in… :) Igazából, az ízlésetekre van bízva.

Akinek a sajtkrém nem játszik (drága, nem kapható, zsíros, egyéb panasz), ő sovány túróval is próbálkozhat. A túrónál figyelj arra, hogy ne legyen darabos, egy-két helyen van doboz verzióból egészen krémszerű…na az kell! Lehet, hogy itt nedvesebb lesz a massza, de akkor a többi szilárdabb hozzávalóval kompenzáld ki valahogy!

Télen amúgy épp bejön a gesztenyeszezon, sok helyen lehet kapni cukormentes gesztenyetömböt, ami szerintem szintén remek kis alapanyag lehet a csokihoz.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
5 adag proteinpor az hány gramm? :O
2017-02-28 09:45:13
5X30 g szokott lenni általában!
Tőke Szilvia | 2017-03-04 01:50:04
ez finom ?
2017-02-28 10:15:13
Ízlések és pofonok...nekünk ízlett! :)
Tőke Szilvia | 2017-03-04 01:50:34
megcsináltam és nagyon finom lett biztos megcsinálom még párszor
2017-03-12 04:10:28
Kicsit sok kalória. Ebből 30 g háromszor annyi kcal, mint a bolti.
Arche | 2017-09-26 02:28:37

Kapcsolódó cikkek

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

tapkiegek_utazashoz_01.jpg

Hogyan oldhatjuk meg praktikusan és fehérjedúsan a nyaralás alatti kosztot?

Tehát abban a reményben készült a cikk, hogy vannak köztettek is olyan elvetemültek, akik a nyaralás, esetleg rövid kirándulás alatt sem hajlandóak akármit magukba tömni, és szeretnék minőségi tápanyagokkal átvészelni az utazásokat.

edzs_eltti_kaja_01.jpg

Mivel tömd a fejed edzés előtt?

Nyilván tudod, hogy az edzésed szempontjából nem mindegy, hogy milyen mértékben vagy feltöltve a megfelelő tápanyagokkal! Nézzük meg tehát az edzés előtti étkezésre vonatkozó általános érvényű szabályokat!

laktozintolerancia_03.jpg

Laktóz intolerancia és a protein porok

Vajon a laktóz érzékenyek kis táborát képviselve, milyen fehérjét tudnátok célszerűen vásárolni? Nos, úgy döntöttünk, hogy ideje egy rövid írást megejteni a témában, hogy végre mindenki képbe kerüljön, aki laktóz intoleranciában szenved.

porban_az_igazsag_02.jpg

Porban az igazság: A protein és ami mögötte (azaz benne) van

"Ne porozzáá, azok mind tele vannak koxokkal!!!" Az ilyen gondolatok kiküszöbölése érdekében megpróbálom eloszlatni a félreértéseket a mitikus vagy épp rettegett porokról!

sti_02.jpg

Edd ezt, és ne ezt! Lisztmentes sütés-tippek!

Így készülnek a "gyúrós-sütijeink"! :) Pár hasznos és ötletes tipp, hogyan szanáld ki a fehér lisztet a receptedből... és alkoss egy szénhidrátban akár jócskán szegényebb finomságot!

kazein_08.jpg

Kazein – a diétázók csodafegyvere!

A kazein a kiegészítők palettáján kissé háttérbe szorult a gyors felszívódású tejsavó testvérével szemben, pedig roppant értékes fehérjeforrás – sőt, diéta alatt több előnyét is kiélvezhetjük!

22.jpg

Gyúrós konyhatitkok: sütés-főzés fehérjével?

A fehérje kulacson túli életét általában egy kérdés szokta beárnyékolni: "Nem teszi tönkre a fehérjét, ha főzünk/sütünk vele?" Most megtudod a választ!

rvek_a_fehrjk_mellett_03.jpg

Kikezdhetetlen érvek a fehérje mellett

Nézzük meg, hogy milyen hatása van a fehérjének és miért kellene valóban elkezdeni iszogatni azt a fehérje turmixot!

csaj_protein_02.jpg

Női proteinek... egy kis figyelmesség vagy csak átverés?

Vajon kell-e a nőknek külön protein? Jobban járnak a rózsaszín ködbe (azaz csomagolásba) rejtett fehérjékkel, vagy pont ellenkezőleg... átverés az egész?

fehrje_010.jpg

Ha beüt a pénzhiány: válságmegoldás fehérjebevitelre

A testépítő étkezésben mindig a fehérjebevitel, illetve annak költsége szokott gondot okozni. Nézzük meg, hogy miképp tudjuk olcsón, olcsóbban, még olcsóbban bevinni a testünk számára áhítottan vágyott tápanyagot, a proteint!

protein_recept_01.jpg

Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!