Protein por kisokos kezdőknek! Melyik fehérjét válaszd?

Sokszor teszik fel főleg a táplálékkiegészítők tekintetében kezdőbb terembe járók, hogy „Melyik fehérjét válasszam?”. Emiatt az alábbiakban ismertetjük melyek a leggyakoribb fehérje típusok és melyik fehérjét érdemes választanod, illetve mik a fő különbségek a protein típusok közt.

Tejsavó fehérje

Ez a legszélesebb körben elterjedt edzés utáni protein por jelenleg. Mindegyik típusának alapja a tejsavó, ahogyan nevében is benne van. Előnye a gyors felszívódása. Az alapján, hogy milyen eljárással készítik megkülönböztetünk:

•    Koncentrátum – Edzés utáni fehérjének ez a legtipikusabb választás, mert a többihez képest általában ez a legolcsóbb fajta tejsavó. Ár-érték arányokat tekintve jól jársz vele, mert az ára miatt egész évben nagy mennyiségben szedheted.

•    Izolátum - A koncentrátumhoz képest magasabb a fehérje tartalommal bír, viszont az ára is magasabb. Ez a "középkategória” tejsavó fehérjében : egy kicsit többért egy kicsit jobb mutatókkal rendelkezik.

•    Hidroziolátum - Árát tekintve ez a legdrágább a három közül, de nem véletlenül, hiszen ezzel az eljárással készült fehérje hasznosulása a legjobb. A többi tejsavó fehérjéhez képest jobban emészthető, ezért a hidroziolátum a legjobban felszívódó ebből a kategóriából.


18 080 Ft -28% 12 980 Ft
vpx_syngex_100_whey_2250.jpg
14 480 Ft -15% 12 280 Ft
dymatize_elite_whey_2270.jpg
26 780 Ft -15% 22 680 Ft
dymatize_iso_100_2270_1.jpg

Kazein fehérje

A tejfehérje, aminek a fő ismérve a lassú felszívódása (5-7 óra is lehet). Ezen előnyös tulajdonsága mellett jellemző rá, hogy természetesen magas a glutamin tartalma, ami egyaránt segít a túledzettség ellen és erősíti az immun funkciókat. Kicsit nehezebben emészthető, emiatt nem mindenki tudja jól tolerálni és többen puffadnak tőle.

12 180 Ft -16% 10 280 Ft
dymatize_elite_casein_990.jpg
17 680 Ft -100% -20 Ft
musclepharm_core_casein_1360.jpg
8 380 Ft -16% 7 080 Ft
hi_tec_micellar_casein_1000.jpg
19 980 Ft -5% 18 980 Ft
nutrend_micellar_casein_2250.jpg

Szójafehérje

A növényi portein porok közül ez a legelterjedtebb és legrégebben a piacon lévő termékcsalád. Olcsósága és BCAA tartalma miatt népszerű sokak körében. A köztudatban úgy él mint a „női protein” mert az ösztrogén szintet emelő hatása mai napig él köztudatban, holott a kutatások alapján a férfiakban elenyésző módon okoz ilyen változásokat.

17 880 Ft -22% 13 980 Ft
powertrack_power_soy_4000.jpg

Marhahús fehérje

Természetesen magas kreatin és B-vitamin tartalma, illetve a kevésbé allergén mivolta miatt a marhahús izolátum egyre népszerűbb mint protein por. Nők esetében pont a fent említett kreatin tartalma miatt kevésbé népszerűbb, mivel valamennyi vizet óhatatlanul megköt.

22 180 Ft -23% 16 980 Ft
musclemeds_carnivor_2088_1.jpg
14 380 Ft -15% 12 180 Ft
mhp_paleo_protein_908.jpg
16 080 Ft -15% 13 680 Ft
dymatize_elite_primal_924.jpg
37 480 Ft -15% 31 780 Ft
musclemeds_carnivor_3632.jpg
21 780 Ft -15% 18 480 Ft
mhp_100_isoprime_beef_protein_2080.jpg

Tojás fehérje

Manapság egyre ritkábban találkozunk vele és ennek fő oka a magas ára, holott a régebbi időkben testépítők generációi nőttek fel tojás fehérjén. Az aminosav tartalma rendkívül magas, emiatt az izomépítést hatékonyan támogatja.

10 880 Ft -9% 9 880 Ft
dymatize_elite_egg_910.jpg

Egyéb fehérje típusok

A kevert- (lassú és gyors felszívódású fehérjéket egyaránt tartalmazó) vagy más néven designer fehérjék előnye, hogy akár edzés után, akár étkezések közt fogyasztva.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fehrje_032_3.jpg

Fehérjeforrások versenye!

Alábbiakban azt nézzük meg, hogy a leggyakoribb fehérje forrásokat hogyan csoportosítjuk, és közülük melyik, milyen arányban tartalmazza az aminosavakat... azaz vajon melyik a legjobb fehérjeforrás?

fehrje_07.jpg

Fehérje – nem a gyúrósok kulacsába való?!

Ez írás nem(csak) aktívan sportolóknak szól, hanem átlagemberek olyan célcsoportjainak is, akik szintén nem tudják, mire jó a fehérje bevitel!

protein_forras_01.jpg

Aminosavak vagy a fehérje - melyik a hatékonyabb az izomnöveléshez?

A fehérjét először aminosavakra kellene bontani a szervezetnek, majd ebből felépíteni a saját fehérje struktúránkat. Így joggal merült fel a kérdés: vajon hatékonyabb az izomépítés szempontjából az, ha a fehérje por helyett aminosavakat viszünk be? Erre keressük a választ!

fehrje_010.jpg

Ha beüt a pénzhiány: válságmegoldás fehérjebevitelre

A testépítő étkezésben mindig a fehérjebevitel, illetve annak költsége szokott gondot okozni. Nézzük meg, hogy miképp tudjuk olcsón, olcsóbban, még olcsóbban bevinni a testünk számára áhítottan vágyott tápanyagot, a proteint!

protein_muffin_1.jpg

A legegyszerűbb fehérje muffin a világon! Egy darab csak 6 g szénhidrát!

Megéheztél? Vágysz valami édesre vagy sósra? Esetleg utazol, sokat dolgozol, és a főtt kaja nem opció? Itt a megoldás! Villámgyorsan elkészíthető, számtalan módon variálható a fehérje muffin család legújabb tagja! És egy darab alig 70 kalória és csak 6 g szénhidrátot tartalmaz!

tejsavo_dietaban_01.jpg

Két meglepő ok, amivel a tejsavó fehérje segít a zsírvesztésben!

Ha zsírégetés, mindenki valamilyen durva termogén cuccra gondol... pedig a jó öreg tejsavó két - nem annyira ismert - vonalon is segít Neked fogyni!