Próbáld ki őket! Mielőtt túlzásba vinnéd a serkentőket!

Néhány kiegészítő, amikkel igazán energikus lehetsz

Sokan vannak úgy, hogy átmenetileg gyengének, erőtlennek érzik magukat és ilyenkor az edzés kész gyötrelem. Többségében az emberek, ha úgy érzik nincs energiájuk, akkor egyszerűen elkezdik ész nélkül dönteni magukba a stimulánsokat. Azonban számos olyan kiegészítő van, amik segítségével javíthatunk a teljesítményünkön és általánosságban is energikusabbnak érezed majd magad tőlük. Lássuk mikkel érdemes kísérletezned, mielőtt az energiaitalban oldott edzés előtti teljesítményfokozókkal öblítenéd le az efedrint!

A listát egy mindenki számára ismerős kiegészítővel kezdenénk, ami nem más, mint a kreatin. Mivel a kreatinfoszfátot a rövidtávú és vagy nagy erőt igénylő mozgások során hasznosítjuk elsősorban, ezért a sportolók számára a szedésével járó előnyök vitán felüliek. Gyakorlatilag mindenki elismeri, hogy javít az erő szinten (emellett segít a száraz izomtömeg növelésében) a kreatin alkalmazása. 

19 880 Ft -20% 15 880 Ft
animal_pump.jpg
15 980 Ft -10% 14 380 Ft
muscletech_creakic_hardcore_180.jpg
14 780 Ft -15% 12 580 Ft
bsn_cellmass_2_0_485.jpg
3 780 Ft -34% 2 480 Ft
mutant_creakong.jpg
9 380 Ft -15% 7 980 Ft
bpi_best_creatine_300.jpg

A következő vegyületünk manapság fel-fel bukkan kreatinnal kombinálva is egy aminosav lesz, a citrullin, amit egy gyümölcsből, egész pontosan a görögdinnyéből izoláltak elsőként és innen kapta a nevét. A citrullin egy természetes nitrogén monoxid (NO) fokozóként működik. Emellett segít a szervezetben termelődő ammóniát közömbösíteni, tehát van egyfajta védő hatása is.

Gyakran a citrullint úgy találjuk már meg kiegészítőkben, hogy almasavval van kombinálva. Az almasav (malát) szintén gyümölcsökben - almában, szőlőben van jelen. Ez a vegyület a sejt szintű energianyerésben játszik szerepet,mivel ugye a citromsav ciklusban az egyik állomás. Ezeknél a kiegészítőknél citrullin-malátot együtt találjuk meg mint összetevőt. 

13 480 Ft -12% 11 880 Ft
bsn_nitrix_1_180.jpg

A B12-vitamin (és úgy általában a B-vitaminok csoportja) segít abban, hogy sejt szinten is felpörögjenek az energianyerési folyamatok. Emellett sokaknak segít a vérszegénység elkerülésében, ami gyakran úgy áll fenn, hogy nem is tudunk róla.

Érdekes tény, de ahogy idősödünk úgy romlik egyre kevésbé tudjuk pusztán táplálékból felvenni a B12-őt. Az 50 év körülieknek már akár 30%-kal is romolhat a B12 hasznosulás. Emiatt a kiegészítő használata erősen javasolt!

Mivel a természetes forrása az állati eredetű élelmiszerek (hús, hal, tejtermékek) emiatt a veganok esetében a B12 hiány az egyik leggyakoribb negatív hatása az életmódjuknak. Tehát veganoknak és olyanoknak, akik általánosságban kevés állati eredetűt esznek, azoknak a B12 pótlás kiemelten fontos.

A fentebb szereplő B12-vitamin mellett a vas hiánya szintén lehetséges oka a vérszegénységnek és emiatt a fáradékonyságnak. Mivel a vas elengedhetetlen a hemoglobinhoz ezért vas nélkül az oxigén szállítása nem tud valósulhat meg. Az extra vas a B12-vitaminhoz hasonlóan a kevés állati fehérjét  fogyasztók mellett az állóképességi atlétáknak javasolt, továbbá a vérveszteséggel járó beavatkozások, vagy éppen véradások után szinte kötelező!

3 280 Ft -15% 2 780 Ft
twinlab_b12_dots_100.jpg

Egy energiát adó kiegészítőkről szóló lista a cékla nélkül nem lehetne teljes. A cékla nitrát tartalma NO fokozóként működik, emiatt a hatása a fentebb említett citrullinéhoz hasonlítható. Több kutatás is alátámasztja, hogy a cékla hatására az edzéseik során a sportolók tovább érezték magukat energikusnak és tudták fenntartani a teljesítményüket a placebót kapó társaikkal szemben.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

halado_edzesterv_noknek_2_1.jpg

Csajok és a rettegett táplálékkiegészítők

Jöjjön egy csajosabb írás: ismerjük meg a táplálék kiegészítőket női szemmel! Hasznos és objektív infók, hogy Te is eldönthesd, mire van szükséged!

kalcium_03.jpg

Két kiegészítő, hogy törhetetlenül juss előre!

Két nagyon fontos kiegészítőről szeretnénk beszélni a csontok kapcsán, melyek használatával olyan törhetetlen csontjaid lesznek, mint Hugh Jackmannek az X-men filmben!

tpllkkiegsztk_01.jpg

A táplálékkiegészítők ismeretlenebb oldala

A táplálék kiegészítőkben sokkal több van, mint hinnéd! Soron következő cikkben szeretném bemutatni a kiegészítők eddig talán ismeretlen oldalát és felhasználási aspektusát – mellyel mindenki beláthatja, hogy nemhogy nem károsak, hanem akár az "átlagember" is használhatja!

bta_alanin_01.jpg

Melyik a legjobb edzés előtti kiegészítő, ami nem stimuláns?

Most mutatunk egy olyan természetes hatóanyagot, mely képes kitolni a fáradságot az edzéseken, hihetetlenül megnöveli az erőt és az állóképességet - a stimulánsokra jellemző negatív tulajdonságok nélkül!

carnitine01.jpg

Divatkiegészítő vagy hasznos cucc az L-karnitin?

Méltán népszerű az L-karnitin?

ketogen_dieta_01_1.jpg

Étrendkiegészítők a ketogén diétához

A ketogén diéta az egyik legnépszerűbb - és sokaknál igen hatékony módszer a fogyáshoz, testsúly kontrollhoz. Könnyítsd meg az életed, és egészítsd ki ezzel a pár kiegészítővel az étrended - hogy maximalizáld a hatást és kivédd a negatívumait!