Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
rendeles@fitbuilder.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Pár érdekes ok, amiért megéri a súlyzós edzés mellett jógáznod! Igen, gyúrósoknak is!

Ezért nem ciki elkezened jógázni gyúrósaknak!

Bár a terembe járó, gyúrós közösségek férfi tagjainak a többsége mélységesen elzárkózik még csak a gondolatától is, hogy kipróbálja a jógát, mégis most arról fogunk írni, hogy miért nem ciki elkezdened jógázni: mennyi előnnyel jár és hogyan képes a súlyzós edzést kiegészíteni.

Itt az ideje egy szemléletváltásnak és kipróbálni valami újat!

Bármennyire is szkeptikusan állsz hozzá, igenis sokat tud hozzáadni az általános edzettségedhez, a hajlékonyságodhoz, emellett edzi a core izmokat és sérülésállóbbá tesz.

Lássuk, hogy mit adhat hozzá az általános edzettségedhez a jóga!

Ha a cím és bevezető ellenére eljutottál eddig az olvasásban, akkor az is bizonyítja, hogy alapvetően nyitott és vagy kíváncsi vagy, és ez jó!

Mert a jóga segít abban, hogy:
- gyorsabban regenerálódj a súlyzós edzésből
- lenyújt
- éppen olyan intenzitással mozgat át, amit segít abban, hogy az izomlázat enyhítse
- mivel kellően lassú és sok benne az izometrikus elem ezért nem fenyeget az a veszély, hogy valamilyen hirtelen mozdulattal meghúzod - az amúgy az izomláz miatt alapból sérülékenyebb izmokat.  

Nagyon hatékony a jóga rehabilitációs célokra is - éppen a fenti okok miatt.

Nem hiába építette bele a nyugati gyógytornába számos mozgásterapeuta - többek közt Josef Pilates - az elmúlt évszázad során.

A statikus, hosszan kitartott gyakorlatok biztonságosan erősítik az izomzatot, és mivel ezek az izometrikus helyzetekben megfeszített izmok nem járnak többnyire olyan hirtelen vérnyomás különbségekkel, amik miatt ellenjavallt lenne még olyanoknál is, akiknek alapvetően kímélő gyakorlatokat szabadna.

Ha például Te, aki fanatikus gyúrós, és valami miatt kényszerpihenőre kerülsz, mondjuk egy szájsebészeti beavatkozás miatt, akkor a jógázni óvatosan tudsz akkor is, ha mondjuk emelni még egy hétig tilos a varratok miatt...

Igazából olyanoknak is ideális kiegészítés, akik bár már elkezdtek súlyzókkal edzeni, de szeretnének mellé valamilyen „kardiósabb” mozgást is, azonban mondjuk egyéb tényezők miatt - mint pl. túlsúly - nem mehetnek futni vagy egyéb szökdeléssel járó mozgásokat. Nekik a jóga egy tökéletes „low impact” edzés.

Ami nagyon nagy előnye a jógának, hogy fejleszti a mozgáskoordinációt és megtanítja használni a tested. Az itt szerzett mozgáskoordinációs fejlődésedet ki tudod használni az egyéb edzések során is.

Különösen hatékony ez akkor, ha mondjuk Te az a fajta hardcore gyúrós vagy, aki semmilyen más mozgást nem végez. Ilyenkor ez a fajta más jellegű inger a központi idegrendszernek és a vázizomzatnak is igazi fellendülés lesz. Hidd el, hogy nem az ilyen gyakorlatok egészen új színt visznek a mindennapjaidba.

Végezetül ami bár nem tűnik fontosnak, de mégis talán a legfontosabb: a jóga megtanít a helyes légzésre! Nem hiába mondta többször az interjúiban a brazil jiu-jitsu legenda Rickson Gracie, hogy a jóga gyakorlása segít neki abban, hogy a küzdelmek alatt is nyugodtan és mélyen tudjon lélegezni, aminek köszönhetően még a szorult helyzetekben is biztosnak érzi magát és helyzetét.

Segít a jóga gyakorlás abban, hogy a légzésed mély és egyenletes legyen, emellett a helyes légzés stresszoldó hatású és segít megszabadulni a stressztől.

Ha már feljött a grappling és a földharc gyakorló harcművészetek egy jó tanács: a jóga segít abban, hogy megszokd az olyan természetellenesnek tűnő helyzeteket, amelyekkel a küzdelmek során találkozhatsz, akár akarod, akár nem...

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Ha becsülettel lenyújtasz, akkor nem lesz izomlázad?

A mai cikkben nemcsak a helyes nyújtásról beszélünk, hanem azt a közkedvelt tézist is átvesszük, hogy vajon a nyújtás tényleg segít-e a regenerációban?

A lábszár nyújtása - hobbi futóknak dedikálva!

Hobbi futó vagy? Pár hónapot kihagytál a tél miatt? Íme 3 gyakorlat, amellyel megelőzheted az egyik leggyakoribb, futókat érintő túlterheléses problémát!

Nyújts, hogy nagyobb és erősebb legyél!

Tudtad, hogy a megfelelő nyújtásokkal növelheted az erőd és a teljesítményed? Nem? Akkor ismerj meg pár különleges nyújtási technikát - többek között az antagonista módszert vagy a "loaded streching-et"!

Növeld a teljesítményedet a megfelelő nyújtásokkal!

Végezd okosan a nyújtásokat és növeld a teljesítményedet és a regenerációdat. Mégis miképp? Kattints a cikkre, és megtudod!

PNF és egyéb modern nyújtási technikák

Ismerkedjünk meg a PNF-fel, ami jelen álláspont szerint az egyik leghatékonyabb - hacsak nem "A leghatékonyabb" - technika az ízületi mozgásterjedelem növelésére.

Statikus nyújtások - régi és jól bevált módszerek újra elővéve?!

A statikus nyújtások talán mai napig a legszélesebb körben alkalmazott hajlékonyság fejlesztő gyakorlatok, így most adunk egy hasznos összefoglalót: mit, mikor, miért és hogyan végezz!