Témák nekem: Paleo diéta

Paleo proteinek

Plusz fehérje lehetőségek paleosoknak!

A Paleolit diéta manapság az egyik legnépszerűbb táplálkozási stílus: nemcsak azért, mert a módszer alapvetően jól használható a civilizációs betegségek megelőzésében – hanem a testsúlykontrollálásban is hatékonyan működhet: akár szálkásítás, akár izomépítés a cél. Ezt bizonyítja, hogy ma már számos sportoló, edző és tanítványa követi idehaza és külföldön is az étrendet.

A paleo étrend alapelvei

A paleo étrend alapelvei szerint – mint minden diétában – vannak olyan élelmiszerek melyek tiltás alatt állnak, mint például a búza és gabonatársai, hüvelyesek, cukrok, tejtermékek és egyéb untermészetes anyagok, mellyel általában minden készétel gyártó büszkélkedhet.

Ami most minket, paleo-sportolókat izgat az, hogy mi legyen az edzés utáni proteinnel... Van, aki amolyan megtűrt dolognak veszi és behódol tejsavó adta bűnös élvezetnek… de ha Te vérbeli paleo-s vagy és akarod tartani a paleo étrend alapelveit, akkor se aggódj, a Te kulacsod sem fog szárazon maradni!

Paleo alapanyagok szerint... Mi kerüljön edzés után a kulacsba?

A Paleolit étrendet követve sportolóként nem feledkezhetünk meg az edzés utáni fehérjeturmixról sem… és bár az ősember valószínűleg azt nem nagyon fogyasztott, mégis nézzük meg, milyen lehetőségünk maradt az edzés utáni fehérje utánpótlásra a paleo alapanyagok között! A paleo táplálkozás nem tilt olyan fehérje forrásokat, mint például a tojás és a húsok (Carnivooor!).

1.Tojásfehérje alapú protein

Tojásfehérje népszerű és kiváló minőségű, igazi retro-protein, hiszen a tejsavók megjelenéséig ő uralkodott a fehérjeporok piacán… és  Schwarzenegger is ezen nőtt fel. :) Szerencsére nekünk nem kell nyersen legurítani, viszont az előnyeit tökéletesen élvezhetjük: a tojásfehérje viszonylag könnyen emészthető, kiváló biológiai értékű fehérjeforrás (a biológiai értéket a benne található aminosavak határozzák meg), tartalmazza mindazon esszenciális aminosavakat, melyet az emberi szervezet nem képes előállítani. Igazi paleo alapanyag a kulacsodba!

Ugye a kizárólag tojásfehérje alapú proteinek laktóz mentesek, vagyis a tejcukor érzékenyek is fogyaszthatják. A felszívódása közepes gyorsaságú, ami azt jelenti, hogy kezdőknél és hobbi sportolóknál edzés után is helytálló, illetve napközben is fogyaszthatod, mert relatív hosszabb ideig biztosít tápanyag ellátást.

10 880 Ft -9% 9 880 Ft
dymatize_elite_egg_910.jpg

2. Marhahúsfehérje izolátum

A marhahús kreatinban relatív magas, jó kis anabolikus fehérjeforrás, amit az ősember és ősasszony sem utasított volna vissza - pechjükre abban az időben még nem létezett a Carnivor… De mára a fejlett technológiai tudománynak köszönhetően a marhahús fehérje izolátum magasabb koncentrációban tartalmazza a fehérjét, mint akár egy hasonló mennyiségű bélszín falat.

A marhahús – természetesen attól is függően, hogy melyik részét fogyasztjuk – de tartalmaz némi zsiradékot. Ezzel ellentétben a marhahús fehérje izolátum nem tartalmaz zsiradékot vagy koleszterint – tehát a diétákban is megállja a helyét. Felszívódása relatív gyors, így edzés utánra tökéletes választás lesz.

11 880 Ft -15% 10 080 Ft
musclemeds_carnivor_908_1.jpg
22 180 Ft -23% 16 980 Ft
musclemeds_carnivor_2088_1.jpg

… és egy különlegesség a végére! Az igazi paleo alapanyagokból készült protein mix!

Az MHP megalkotta az első olyan proteinjét, amelyet kifejezetten paleolit étrenden élő sportolóknak fejlesztett ki. A Paleo proteinje a legmagasabb biológiai értékű fehérje forrását egyesíti magában: a prémium minőségű marha fehérjét és tojás albumint. Ez a kombináció kiemelkedően gazdag elágazó szénláncú aminosavakban (BCAA) és esszenciális aminosavakban, melyek kiemelt szerepet töltenek be az izmok építésében és a megterhelő edzések utáni regenerációban!

Az MHP Paleo proteinje csak természetes színezéket és édesítő szert tartalmaz, nem tartalmaz mesterséges adalékanyagokat, nem tartalmaz cukrot, laktózt, glutént és transz zsírsavakat - így tökéletesen betartja a paleo étrend alapelveit!

14 380 Ft -15% 12 180 Ft
mhp_paleo_protein_908.jpg

Amúgy gyártótól függően érdemes mindig megnézni, hogy a kiválasztott proteinedben a fehérjeforrásokon túl milyen adalékanyagok lapulnak – mert ahhoz, hogy a turmixod, krémes, habos és triplacsokis-babapiskóta ízesítésű legyen, bizony kerül bele némi plusz is a dobozba (színezék, állományjavító, édesítő, aromák, stb…). Vannak olyan gyártók, melyek kifejezetten hangsúlyozzák, hogy természetes összetevőkkel dolgoznak – még mások nem.

Mindenki vessen ezzel számot, nézze meg a doboz címkéit vagy a leírást, és döntse el, hogy paleo-kompatibilis proteinnel áll-e szemben. (Kis segítség: általában a gyártók nagy dobra verik, ha nem használnak semmilyen mesterséges ízesítő és színezőanyagot, így általában elég a termék leírását átfutni, és megnézni, hogy mivel büszkélkedik a fehérje.)

Ami még fontos! A fenn tárgyalt proteinek nemcsak a paleo étrend alapelvei híveinek tökéletesek, de azoknak is ajánljuk, akik glutén és/vagy laktózérzékenyek, illetve egyszerűen csak egy extra magas minőségű, és mesterséges adalékoktól mentes fehérje formulát keresnek!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Én nem vagyok testépítő, csak fogyni szeretnék, miközben követem a paleo elveket...Milyen fehérje por lehet jó nekem étkezés helyett.
elza | 2017-03-21 10:36:58
Szia, ezek között tudsz válogatni: https://www.fitbuilder.hu/cikk/Paleo-proteinek.html
Tőke Szilvia | 2017-03-30 07:37:44

Kapcsolódó cikkek

Akkor nézzük, hogy a számunkra fontos fehérje miben található meg.

Itt főképp olyan ételeket említenék, melyek kitűnő fehérjeforrásoknak számítanak, és amikből bátran lehet csemegézni a napi fehérjebevitelünk érdekében.

feherjebevitel.jpg

Mennyi fehérje szükséges valójában?

Biztosan hallottátok már a kifejezést, hogy "nitrogén egyensúly", de lefogadom nem teljesen sikerült tisztázni mit is takar. Szerencsére csak eddig kellett várni rá, hogy végre megtudd.

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

marhahus_protein_02.jpg

Marhahús protein

A marhahúsprotein kiváló fehérjeforrás: magas kreatin tartalom, kiváló aminosavprofil, mindez alacsony zsír és szénhidráttartalom mellett! Laktózérzékenyeknek kiváló alternatíva!

fehrje_032_3.jpg

Fehérjeforrások versenye!

Alábbiakban azt nézzük meg, hogy a leggyakoribb fehérje forrásokat hogyan csoportosítjuk, és közülük melyik, milyen arányban tartalmazza az aminosavakat... azaz vajon melyik a legjobb fehérjeforrás?

laktozintolerancia_03.jpg

Laktóz intolerancia és a protein porok

Vajon a laktóz érzékenyek kis táborát képviselve, milyen fehérjét tudnátok célszerűen vásárolni? Nos, úgy döntöttünk, hogy ideje egy rövid írást megejteni a témában, hogy végre mindenki képbe kerüljön, aki laktóz intoleranciában szenved.

porban_az_igazsag_02.jpg

Porban az igazság: A protein és ami mögötte (azaz benne) van

"Ne porozzáá, azok mind tele vannak koxokkal!!!" Az ilyen gondolatok kiküszöbölése érdekében megpróbálom eloszlatni a félreértéseket a mitikus vagy épp rettegett porokról!

paleolit_dita_09.jpg

Paleolit diéta

Valóban hatékony-e a módszer vagy csak egy újabb trend, amivel mossák az agyunkat a reggeli műsorokban? Kicsit járjunk utána a dolognak!

tojsprotein_040.jpg

Tojásfehérje - a régi, de jól bevált protein

Egyszer volt, hol nem volt, valahol a csirkemell előtti időkben még a tojás volt a legszélesebb körben fogyasztott természetes fehérje forrás. Íme pár ok, amiért mindenképp érdemes újra étrendet kiemelt helyére illesztened!

rvek_a_fehrjk_mellett_03.jpg

Kikezdhetetlen érvek a fehérje mellett

Nézzük meg, hogy milyen hatása van a fehérjének és miért kellene valóban elkezdeni iszogatni azt a fehérje turmixot!

csaj_protein_02.jpg

Női proteinek... egy kis figyelmesség vagy csak átverés?

Vajon kell-e a nőknek külön protein? Jobban járnak a rózsaszín ködbe (azaz csomagolásba) rejtett fehérjékkel, vagy pont ellenkezőleg... átverés az egész?

kell_e_protein_03.jpg

Kell-e nekem egyáltalán protein por?

Jöjjön egy gyakori kérdés-probléma tisztázása: kell-e neked egyáltalán protein por vagy tényleg nélküle is eredményesen fejlődhetsz, szálkásodhatsz?