Összetett élmények: törj ki a megszokott fenékformáló gyakorlatokból!

A kitörés nemcsak olyan unisex gyakorlat, mely iszonyatosan hatékony, hanem megunhatatlan is. A dolog szépsége ugyanis abban rejlik, hogy nem csak a lépés hosszával, irányával és egyéb eszközök bevonásával lehet változatossá tenni, hanem összetett mozdulatsorokká alakítva is lehet az élmény-faktort növelni.

Kitörés variációkról már rengeteget írtunk, úgyhogy most tovább lépünk egy magasabb szintre… vagyis inkább kitörünk az átlag fenékformáló gyakorlatokból!

Első számú kedvenc: kitörés előre-hátra

Állj egy steppad elé és fogj a kezedben két kézisúlyzót, esetleg kettlebellt. Lépj fel a padra az egyik lábaddal, mintha egy kitörést csinálnál. Ezután húzd fel a másik térded, majd ugyanezzel a lábaddal lépj le a pad elé szintén kitörés helyzetbe. Végezd el az adott ismétlésszámot, utána pedig oldalcsere!

Második számú kedvenc: padra lépés-majd kitörés hátra

Az előzőhöz hasonlatos, mégis kicsit más szadistaság. A gyakorlathoz szükséges egy emelvény. Kezdők esetén ez legyen egy alacsony, de stabil sámli, vagy szék, haladóbbak használhatnak egyre magasabb padokat, akár combközépig érőt is!

A dolog ugyanúgy kezdődik: előre lépünk az egyik lábunkkal, azonban most nem egy step pad – hanem egy magasabb zsámoly vagy pad a cél! Tehát lépj fel a padra az egyik lábaddal, majd ezután húzd fel a másik lábadat térdemelésig. Innen nyílván nem előre visz az utunk, hanem lelépünk hátra: elsőként a felhúzott lábat rakjuk a talajra, majd a másikat. A móka viszont nem áll meg, mivel a padra elsőként helyezett lábbal csinálunk még bónuszként egy kitörést hátra. Erőszintednek megfelelően természetesen itt is nyugodtan fogj a kezedbe két kézisúlyzót.

Akinek a leírás alapján nem tisztult le a kép - nem csodálnám :) - annak egy kis vizuális kiegészítés:

Harmadik számú kedvenc: Kitörés minden irányba?!

Kitöréseket lehet csinálni ugye előre, hátra, oldalt vissza... sőt lehet ezeket összekomponálni, és máris megkapjuk a roppant fantáziagazdag elnevezésű "kitörés minden irányba" gyakorlatot. Itt ugye annyi a lényeg, hogy ezt a háromirányú kitörést kötjük össze - kitörés először előre, majd anélkül, hogy a lábunkat a másik mellé zárnánk, már indulunk is oldalra, majd pedig hátra. És ez folyamatosan, a végsőkig, kifulladásig, körbe-körbe... mint az óra! :)

Nehezíteni itt is lehet plusz súllyal, esetleg a lábad alá instabil felületet is helyezhetsz!

Látjátok, egy szimpla gyakorlatot is meg lehet bolondítani egy kis kreatív kombinációval? :) Irány a terem (vagy csak a szabad...), és lehet tesztelni élesben - akár mind a hármat!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

setalos_kitores_03_1.jpg

Kitörés - az első számú kedvencünk!

A kitörés elsőre kedves kis fenékformáló gyakorlat látszatát mutatja - aki viszont már próbálta, az tudhatja, hogy szabályosan, megfelelő intenzitással végezve kemény dió. Nézzük meg pár tippet a hatékony kivitelezéshez!

kitores03_3.jpg

A leggyakoribb hibák kitörések során.

Mostanra már megtanultuk, megszerettük, magunkévá tettük ezen rendkívül hatásos gyakorlatot de a még tökéletesebb kivitelezésért nézzünk meg pár gyakori hibát és helyes korrigálásukat.

kitores_legjobb_1.jpg

Módosított kitörés gyakorlatok haladóknak, ajándék izomlázzal.

Jöjjön a három legkedveltebb kitörés-variáció gyakorlatom! Izomláz és kemény fenék garanciával!

32_2.jpg

Kitörés előre kézi súlyzóval

triszett_lab_5.jpg

A mágikus hármas ereje... hogy ne állj edzés végére szilárd lábakon

Most egy olyan esélyt kapsz, mellyel nagy súlyok megmozgatása híján is padlóra tudod magadat küldeni... hogy aztán az edzés végeztével garantáltan ne álljál szilárd lábakkal a földön. Jöjjön a lábedzés - triszettek erejével tarkítva.

setalos_kitores_03.jpg

Sétálós kitörés

bolgar_guggolas_06.jpg

Bolgár guggolás

leg_matrix_02.jpg

Alig három perc a pokolból: egy rövid csattanó... a lábedzés végére!

Jöjjön egy rövid gyakorlatsor, mellyel a kondíciód és az alsótested állóképességét is fokozhatod!

kitrs_04.jpg

Kitörés hátra rúddal - elölguggolás fogással

Mit szólnátok ahhoz, ha ma vinnénk egy igazán kőkemény csavart egy jól ismert, és könnyű gyakorlatba? Ez már haladó szint, és egyáltalán nem piskóta a feladat. Aki kemény mag, annak kötelező legalább egyszer kipróbálnia!

edzesterv_a_szexi_vekony_feszes_formakert_01.jpg

Edzésterv a szexi, vékony, feszes formákért!

Ha távol áll tőled a vasak világa, akkor is nyújtunk Neked alternatív formulákat, mellyel kialakíthatod vékony, szexi fizikumot.

kitrs_fej_felett_01.jpg

Kitörés fej feletti súlytartással

A jó öreg kitörést nem lehet megunni, hiszen amint ráunnál, újból előrukkolunk egy módosított verzióval! Így lesz ez most is, sőt igazából egyből kettőt is kapsz, hogy még jó sokáig "élvezhesd" a gyakorlatot, és a másnapos izomlázas gyönyöröket.

fenek02_2.jpg

A farizom

A következőkben megmutatjuk, hogy melyek a leghatékonyabb alap és kiegészítő gyakorlatok, melyekkel formás és izmos feneked lesz!

fenk_04.jpg

Gyűjtögető módszer a kerekebb fenékhez!

A szépen formált, izmos és kerek popsi felé vezető út pedig létezik... csak épp kitartó munkával, égető fájdalmakkal és kőkemény ismétlésekkel van kirakva. Vágjunk bele, ismerjük meg az egyik kedvenc, farizom-gyilkos edzésmódszerem!

kerek_fenek_020.jpg

Kerek–fenék köredzés... újratöltve!

Farizom edzésből sose elég! Így hát folytatjuk a kerek fenékért folyó kemény munkálatokat egy újabb, izgalmas edzéstervvel! Haladóknak!

hip_thrust_010.jpg

Izmosabb feneket akarsz?! Akkor használd a csípőd!

A cím ne riasszon el senkit, nem egy hagyományos "láb-popsi" aerobik óra anyagát szeretnénk közkincsé tenni!