No cake - no gain

Így süss magas fehérje és alacsony szénhidráttartalmú tortát!

Elvetemülten nyomod a diétát. A napjaid, akarom mondani a szénhidrátjaid meg vannak számlálva – mégis már falnak mennél egy szelet finom, könnyed krémes, kanyargós csoki öntetes torta láttán? Vagy csak a párodnak szeretnél kedveskedni egy mennyei bodybuilder-barát különlegességgel? Jöjjön egy igazán baráti ajánlat szerencsétlen diétázóknak, párkapcsolatot ápoló gyúrósoknak, vagy csak kísérletezni vágyó édesszájúaknak.

Így süss magas fehérje és alacsony szénhidráttartalmú tortát!

Hogyan készítsük el az alapot?

Bátortalanabbak kutassák fel a bioboltok mélyéről a zablisztet (de otthon egy kis ügyeséggel is legyártható), és a hagyományos – nagymamáinktól ismert útvonalon gyártsuk le a piskótát. Vagyis a tojások fehérjéjét és sárgáját szétválasszuk. A tojássárgáját az édesítővel, vanília aromával/cukrozatlan kakaóporral habosra keverjük. Annyi zablisztet adunk hozzá, amennyit a tojás felvesz. Ha benézted, és sok túl sok liszt ment bele, akkor kis vízzel vagy tejjel még mentheted a helyzetet. Közben tojásfehérjét kemény habbá felver, majd a zabos masszába óvatosan belekavarod. Végül óvatosan pici étolajat belecsurgatsz, hogy sütés után a tésztád könnyebb búcsút vegyen a tortaformától (itt megjegyzem, hogy a szilikonos tortaforma a legjobb megoldás, ha hosszú távon gondolkodsz, a legjobb beruházni egy ilyenbe!!).
Mivel majd tölteléket is akarunk a tetejére rányomni, így célszerű a formát csak félig megpakolni a tészta masszával, így lesz még helye a tetején a többi anyagnak!

Felhasznált összetevők a tésztához:
•    20 dkg zabpehely(liszt)
•    kb. 2-3 dl tej vagy víz
•    2 db tojás + 1 fehérje
•    fél citrom reszelt héja
•    vanília aroma
•    édesítő
•    késhegynyi szódabikarbóna

Lehetséges alternatívák:
- Bátrabbak sima, apróbb szemű zabpehellyel is megpróbálhatják, de ebben az esetben pár deci tejben/vízben áztassák be előtte 2-3 órára!
- Reszelt almával meg lehet nyomni még a tésztát, ízre is jobb lesz, és a tészta sem lesz annyira tömör. Elhagyható, de ha amúgy is otthon rostokol két alma, akkor belevághatod!
- Diétázó sorstársaknak: a szénhidrátmennyiségen úgy tudsz spórolni, ha a zabmennyiség egy részét proteinporral kiváltod. (Ha van választási opciód, akkor valamilyen szójás-kevert változattal lehet legjobban sütni!) Lenmagpehellyel is lehet próbálkozni, az eredmény elég bizarr és különleges lesz – de a diéta erről szól.

Előmelegített sütőben nagyjából 20-30 perc alatt szépen megsül, a szép barnás szín és a levegőben terjengő illat is jelzőértékű lehet!

Amíg sül a tészta addig sem kényelmesedünk el, hanem szépen legyártjuk a krémet. Igen, itt aztán mehet szabadjára a fantázia! Itt bedobok egy lehetőséget a közösbe, de akinek van jobb ötlete az ne kíméljen!

Túrókrémes: a tehéntúró jó barátunk. Olcsó és jó fehérjeforrás, olyan ínséges időkre is amikor nincs kéznél a protein. A tökéletes túrókrémünkhöz is több úton eljuthatunk: sovány túró, édesítő, vanília aroma és reszelt citromhéj menni szokott alapba, illetve habfixáló vagy valamilyen kötőanyag sem árt, ha nem akarunk kanállal utána rohanni.

Felhasznált összetevők a krémhez:
•    500 gr sovány túró (ha kihagyod belőle a proteint, akkor nyílván több szükséges belőle)
•    60 gr csokis fehérjepor
•    édesítő
•    habfixáló
•    kis víz vagy tej (amennyivel krémes állagúra kevered)

Lehetséges alternatívák:
- Diétázóknak itt is lehet érdekes dolgokat kitalálni, például teljeséggel cukor és gyümölcsmentes – ugyanakkor maximálisan kalóriaszegény málnakrémet. Túró, víz, málnás bolero italpor, és a hit, hogy valami nagyon gyümölcsös krém lesz belőle.
- Ha nincs kőkemény szénhidrátmegvonás, és tombol a gyümölcsszezon, akkor viszont tolhatsz bele gyümölcsöt is, és meg lehet úszni a boleros megoldást! Akiknek pedig tényleg semmi sem számít, az meghajigálhatja mazsolával, más bogyós gyümölccsel…szóval csak a fantáziánk, és a diétánk szabhat határt.
- Ha kéznél van, akkor valamilyen vaníliás, csokis, vagy gyümölcsös proteinnel is tuningolhatunk az ízén, állagán, fehérjetartalmán.

Végül! Hab a tortán. Vagyis inkább csoki szósz a tortán. Semmi rafkó nincs benne, cukormentes kakaópor, édesítő, pár csepp víz. Összekavar, és ízlés szerint megcsurgat.

Hajrá, akinek pedig újabb ötleteket pattintott ki ez a kis cikk a fejéből, az ossza meg Velünk!

Szilvi / FitBuilder TEAM


Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

ha_nincs_keznel_a_shaker_02.jpg

Ha nincs kéznél a shaker...

baratunk_a_tehenturo_10.jpg

Minden gyúrós jó barátja: a tehéntúró

sti_02.jpg

Edd ezt, és ne ezt! Lisztmentes sütés-tippek!

Így készülnek a "gyúrós-sütijeink"! :) Pár hasznos és ötletes tipp, hogyan szanáld ki a fehér lisztet a receptedből... és alkoss egy szénhidrátban akár jócskán szegényebb finomságot!

22.jpg

Gyúrós konyhatitkok: sütés-főzés fehérjével?

A fehérje kulacson túli életét általában egy kérdés szokta beárnyékolni: "Nem teszi tönkre a fehérjét, ha főzünk/sütünk vele?" Most megtudod a választ!

fehrje_stihez_01.jpg

A tökéletes proteines süti nyomában: melyik proteintől lesz a legjobb a recept?

Aki proteines sütiket, palacsintákat gyárt(ana) a konyhában, annak kötelező cikk!

zab_02.jpg

Mindent a zabpehelyről: miért és miképp ZABáljuk?

A zab olcsó, egészséges, egyszerűen beszerezhető és sokrétűen felhasználható táplálék, mely rengetek konyhai manőveredhez jól jöhet. Bizony, nem csak a reggeli tejsavós kásában állja meg a helyét! Összeszedtünk Nektek 10 okot, amiért edd, és 10 tippet, hogy miképp edd!

protein_recept_01.jpg

Kezdők a konyhában: 5 pofonegyszerű protein recept!

Kezdő gyúrósok, csekély gasztro-múlttal rendelkező sportolók... kérlek fáradjatok a konyhába, és ismerkedjetek meg néhány pofonegyszerű proteines recepttel!