Nem érzed a hátad edzés közben? Három tipp, amivel az ego helyett a hátadra edzhetsz!

A probléma pedig a következő: a hátizmokat nem olyan könnyű edzés közben érezni, vagyis itt nehezebben alakul ki a szükséges izom-érzet... ennek több oka van - és több megoldás is rá... figyeld csak!

Ennek több oka is van!

- Egyrészt hacsak nem facsarodunk ki a gyakorlat közben, akkor nem látjuk a tükörben – ezért sokkal nehezebben alakul ki az a bizonyos agy-izom kapcsolat, ami a kellő izomérzet alapját adja.

- Másodsoron, ha a hát edzésekor nem vagyunk résen, akkor sok más segédizom is lelkesen próbálja kivenni a részét, ami viszont csökkenti a hátizmainkhoz eljutó terhelés mértékét.

Bár sok funkcionális erősítő edzésen nem kell lebontani a testet izomcsoportokra, azonban a testépítésben, vagy akár sok rehabilitációt, életviteli vagy sportági korrekciót megcélzó edzésen fontos célpont lehet külön a háti szakasz erősítése.

A hátizmokat nem olyan könnyű érezni edzés közben... minden kezdőnek ismerős talán, hogy hamarabb van izomláz és fáradság a bicepszünkben, mint a lapockánkban...

De miért is?!

Egyrészt hacsak nem facsarodunk ki a gyakorlat közben, akkor nem látjuk a tükörben – ezért sokkal nehezebben alakul ki az a bizonyos agy-izom kapcsolat, ami a kellő izomérzet alapját adja.

Másodsoron, ha a hát edzésekor nem vagyunk résen, akkor sok más segédizom is lelkesen próbálja kivenni a részét, ami viszont csökkenti a hátizmainkhoz eljutó terhelés mértékét.

Nézzük miképp segíthetjük elő a hatékonyabb izom-érzet kialakulását!

Válassz először kisebb terhelést!

Mindig akkora súlyt válassz, hogy a hátizom erejéből tudjál dolgozni. A koncentrációt, és a megfelelő agy-izom kapcsolatot eleinte kisebb súllyal építsd ki, majd innen növeld fokozatosan a terhelést. A szépen kidolgozott hátizmok titka elsősorban nem a súlyok nagyságán, hanem az alkalmazott technikában rejlik.

A lapockák összehúzásával indítsuk el a mozgást

Sokat segít, ha a mozgás megkezdése előtt kicsit összehúzod a lapockáidat, és utána indítod el a mozgást - folyamatosan arra koncentrálva, hogy a lapockák közelítsenek egymás felé. Ezzel nem csak a mozdulat végén a nagyobb feszülést érhetjük el, hanem a lapocka izomzatát is kihasználva máris nagyobb erőre tehetünk szert. Nem utolsó sorban ezzel az apró trükkel máris hatékonyabban tudjuk a hátunkból végezni a feladatot.

Ezt amúgy úgy tudod elérni a leghatékonyabban, ha a húzó feladatoknál a könyökeidet hátrafelé, befelé mozgatod - ezáltal a lapockák kellőképen össze tudnak húzódni.

A fogásmód sem mindegy!

A hátizom fejlesztő gyakorlatok többsége olyan móka, melybe számos más izom is szeretne belepofátlankodni, viszont elég nehéz minimalizálni a szerepüket.

Próbáld ki a következő trükköt: használd a karodat úgy, mint egy kampót a súly és a hátizmaid között. A "kampókéz" ugye olyan, hogy a hüvelykujjaddal nem fogod át a rudat (vagyis csak a másik négy ujjadat akasztod bele a rúdba) és a karunkat egy merev kampóként használva húzzuk hátra a könyökünket a lapockák erejéből - így tudjuk kivonni leginkább az alkart és a bicepszet.

Ezt a három trükköt betartva lehet, hogy nem egora fogsz edzeni, hanem hátra... és hidd el, a felsőtested méretes-széles izmokkal idővel meghálálja!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com


Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

edzs_utni_turmix_01_1.jpg

Adjunk esélyt a hátsó deltánk fejlődésére.

A hátsó delta lemaradásáért kivételesen nem a genetikánk a ludas, hanem magunkban, azaz az edzésünkbe keressük a hibát. Adjuk meg neki esélyt a fejlődésre!

hts_vll_03_1.jpg

A hátsó deltaizom

A hátsó delta koronázza meg válunk tökéletes formáját, így ne hanyagoljuk el az edzésünkben, és adjunk neki esélyt a fejlődésre!

szles_htizom_02.jpg

A széles hátizom

Itt van a legjobb útmutató ahhoz, hogy őrületes hátizmokat építs!

htedzs_031.jpg

3 + 1 gyakorlat, amivel otthon is erősítheted a hátad!

Három plusz egy egyszerű gyakorlat következik, mellyel akár otthon is erősítheted a hátad és a törzsizmokat!

corner_barbell_press_04_1.jpg

A hátedzés dogmái: a kockahas után a csuklya az új trend!

Kockás hasa bármilyen vézna, vékony srácnak lehet...az igazi erőt a szép, széles, kidolgozott hát mutatja! Legyen a Tiéd is az!

hatizom_02.jpg

A hátedzésről modern felfogásban: a tökéletes hátedzés alapjai

Nagy és szép hátat akarsz - ami erős és sérülésálló? Akkor fogadd meg ezeket a tanácsokat, és építsd e szerint az edzésterved... és az izmod!