Nem annyira ismert tippek a regeneráció fokozásásra!

Tippek arra, hogy a maximumot hozd ki a pihenésből is!

Ha komolyan edzel, és odafigyelsz arra mondjuk, hogy egy adott izom minden lehetséges szögből kapjon terhelést, akkor miért nem fordítasz ugyanilyen komoly figyelmet a regenerációra? A regenerációt éppen olyan komolyan kellene venned, mint az edzés egyéb aspektusait. Persze csípőből rávágod, hogy hiszen "minden edzés után megiszom a fehérje turmixomat...” Azonban ez csak egyetlen építőkockája annak a komplex körnek, ami a regenerációdat segíti!

Lássuk azt, mit is kellene tenni azért, hogy valóban a lehető legoptimálisabban támogasd a visszatöltődést!

Ha precízek akarunk lenni, akkor a regenerációt feloszthatjuk az edzésbeli változásokra, a fizioterápiás eljárásokra és a táplálék kiegészítésre.

Kezdjük az edzésrutinokon belüli változásokkal.

Elsőként lássuk egy olyannak, amiről bár mindenki hallott már, de mégsem csinálja senki… Pedig a "deaload” is egyfajta kötelező része kellene, legyen a regenerációnak, azonban ezt sokak nem is igazán tudják mai napig pontosan értelmezni.

Pedig nem másról szól a dolog, hogy tovább edzel, de még a közelébe sem kerülsz a kimerülésnek egy héten át. Maximum 2 sorozatban a szanált súlyoknál akár 40-50%-kal könnyebb súlyokkal, de ugyanúgy elmész 3-4 alkalommal edzeni. Ilyenkor az izomzat tud pihenni, ugyanakkor mivel a mozgásminta megmarad, tehát mint az idegrendszer, mind pedig az izomzat megkapja az adekvát ingert.

Ehhez hasonló, de mégis teljesen más, ha egy hétre elfelejted a súlyzós edzést, és helyette csak úszni, biciklizni, evezni, mész - azaz a mozgás megmarad, de ugyanakkor ez csak kardióra korlátozódik. Ez a fajta módszer kiváló arra, hogy az izmaid újra készen álljanak a nagy súlyok használatára. Mehetsz focizni, teniszezni, bármit, amihez nem kell edzőterem.

Következő és nagyon hatékony módszer a szauna terápia és a masszázs, mint a két legáltalánosabban ismert és használt regenerációs technikák.

Ha a szauna alkalmazása, mint regenerációs technika érdekelne, akkor javasoljuk egy régebbi cikkünket, amiben bővebben leírtunk mindent, amit érdemes tudnod róla.

A masszázs esetében mi az SMR-t, javasoljuk, mint a legolcsóbb és legkönnyebben elérhető alternatíva. Ennek a használatáról részletesen írtunk már, emiatt most csak a rend kedvéért említjük meg. 

A kiegészítők tekintetében sokszor írtunk már arról, hogy mik azok amiket érdemes szedni, ezért most csak egy olyat említenénk meg ami korántsem annyira ismert, mint a fehérje, BCAA és társaik, és talán nem is gondolnátok rá milyen hasznos lehet...

...és ez nem más mint a magnézium!

Akik későn edzenek, azok egészen biztosan szembesültek már vele, hogy az elalvás az edzés után nem megy olyan könnyen, mivel a szimpatikus vegetatív idegrendszeri túlsúly miatt a szervezet készenléti állapotban van még egy darabig. Nekik lehet segítségükre a magnézium-citrát - egy olyan készítmény, aminek az elmúlt időszakban kezdik felismerni a jótékony hatását. 

6 380 Ft -16% 5 380 Ft
twinlab_magnesium_200.jpg
3 380 Ft -15% 2 880 Ft
hi_tec_magnesium_citrate_300g.jpg

A magnézium egy természetes nyugtató hatású nyomelem magában is - de ebben a formában még hatékonyabb. Kb. 300-500 mg lefekvés előtt jó szolgálatot tehet, ha a súlyzós edzést nem tudod korábbra tenni az elalvást megelőző órákból.

Gil / FitBuilder team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

izomlaz.jpg

(Izom) lázas próbálkozások a gyorsabb regenerációért.

Egy enyhébb izomlázat még mindenki büszkén kihord, azonban vannak olyan elvetemült edzések, melyek után másnap mindenki veterán katona mód döcög le a lépcsőn. Tehát nézzük meg, hogy mit tehetünk ezen fájdalmak csökkentése érdekében.

fehrje_012.jpg

Milyen összetételű turmix alkalmasabb az edzés utáni regenerálódásra?

Vajon, ha a gyorsabb regeneráció a cél, akkor mi a tökéletes edzés utáni turmix-titka? Gyors vagy lassú felszívódású fehérje? Nos és az örök vita téma: tejjel vagy vízzel?

zsiros_mitoszok_01_1.jpg

Edzés és regeneráció: ez a két kulcsa a sikerednek!

Az edzésről már sokat írtunk, mindenki egyértelmű a jelentősége a fejlődéshez. Azonban a siker nem csak ezen múlik! Hiába edzettél minden alkalommal kőkeményen, ha a regeneráció nem megfelelő! Nézzük a sikeres testépítés ezen - elhanyagolt, ámde ugyanolyan fontos - oldalát is meg közelebbről!

regeneracio01.jpg

Regeneráció minimum költségvetésből? Igen!

A két legegyszerűbb technika, hogy minden edzésen a maximumot hozd ki!

estimuszak03.jpg

Több műszak, kevesebb regeneráció? Íme pár tipp, amivel mentheted a helyzeted!

Több műszakban melózol, mégis szeretnéd elkerülni a negatív hatásait az edzésben, vagy úgy az életben? Itt van pár tipp!

edzes_utan_01.jpg

Az edzés utáni turmixon túl: a 10 leghatékonyabb módszere regenerálódásnak!

Nem mindegy, milyen intenzitással és milyen állapotban csapunk bele a következő edzésbe. Töltsd fel magad az alábbi nem olyan ismert tipekkel - hogy minden edzés után azt mond: "Igen, ma is odatettem magam!"