Nehéz ellenállások a magas ismétlések helyett - a hasizmoknál is!

Miközben a legtöbb "mainstream" fitnesz fórum még mindig foggal-körömmel azon van, hogy életben tartsa a mítoszt, miszerint a hasizmok edzése csak és kizárólag ultra-magas ismétlésszámmal történhet... addig azért aki kicsit elmélyed a témában és mer új dolgokat kipróbálni, az tudhatja, hogy azért ez nem teljesen fedi ez a valóságot.

Mai napig látni emberek tucatjait a teremben, ahogyan a órák hosszt a földön fetrengnek, és akár 100-as szériákban végzik a különböző hasprés variációkat.  Az arcuk alapján annyi a motiváltságuk, mint egy tevének a sivatagban ahogy vánszorognak. Ennek lehetne véget  vetni végre valahára!

Aki olvasta , az tudja – félreértés ne essék - nem a fent nevezett hasprésekkel vagy a felülésekkel van problémánk, hanem azzal, hogy bizonyos szint után kvázi hatástalanok, hacsak nem végezzük őket ellenállással!

Minden izomnál alkalmazzuk a progresszív túlterhelést, akkor itt miért nem? Az 50-es vagy akár 100-as ismétlésszámok gyakorlatilag állóképességi munka szerű hatással bírnak már! A legtöbb emberből mégis legalább egy démon űzés lenne indokolt, hogy kiverjük, hogy minden edzés végén hasazni kell és lehetőleg minimum kismilliót, különben vastagok leszünk mint egy rönk!

Próbáld már meg, hogy egy hónapon keresztül egy seprűnyéllel csinálsz 300 karhajlítást bicepszre, és írd már meg nekünk, hogy mennyit fejlődött a karod erőben és definiáltságban!

Ahelyett, hogy végeláthatatlan ismétléseket csinálnál, próbálj meg heti 2-3 alkalommal közepes és nehéz ismétléseket végezni! Ellenállással lehetőleg, vagy éppen olyan nehéz gyakorlatokkal, amik valóban kikészítik - egy közepes ismétlés tartományon belül.

Tehát felejtsd el a hagyományos "hasazást" és helyette próbáld ki a mi spéci kis kombónkat, hetente 2-3 alkalommal. Meg fogsz döbbenni!

Olyan ellenállást válassz, amivel több ismétlés már nem menne, vagyis a adott esetben a 10 nem azt jelenti, hogy "megcsináltam 10-et, de még bírnék 400-at, sálálálá". A 10 azt jelenti 1RM! Próbálgathatod a gyakorlatokat köredzés szerűen is!

"A" MINTA HASEDZÉS RUTIN!

Függésből lábemelés: 3x10-15
Haskerék: 3x10-15
Kábeles hasprés labdán: 3x15

"B" MINTA HASEDZÉS RUTIN!

Felülés lapsúllyal (mellhez szorítod): 3x15
Favágó: 3x10/oldal
Statikus híd tartás: 3x1-3 perc!

A gyakorlatok kombinálhatósága gyakorlatilag végtelen! Kellemes edzést kívánunk mindenkinek, várjuk az eredményeket, hogy mi lesz a program hatása, ha régi rutinodat felcseréled!

Gil/ FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
ki is próbáljuk :)
Varga Katalin | 2013-12-11 06:52:42

Kapcsolódó cikkek

hasizom.jpg

HASznos kérdések – Te miért hasazol?

Egy szépen kidolgozott hasizom esztétikailag is egy igazi gyöngyszem - de ezenkívül a hasfalunk bizony számos más funciót is ellát, amivel nem árt tisztába lenni.

hasizom_2.jpg

További HASznos kérdések: Miért nincs még mindig kockás hasizmom?

Hasprések, felülések, TV-shopos hülyeségek végtelen sora után még minidig értetlenül kérdezed: Miért nincs még mindig kockás hasizmom?! A választ most megkapod a cikkben!

core_hasizom.jpg

Hasizom edzés felpörgetve

A hasprések ideje lejárt! Ismerkedj meg a középső szekciót erősítő legújabb edzés trükkökkel és javaslatokkal!

medicinlabda_gyakorlatok_6_1.jpg

Has edzési tabuk

A hasizom edzés - vagyis inkább már törzs edzés - brutálisan új útjai! Gyakorlatok, melyek garantáltan új értelmet nyer az eddigi has-tréninged!

hasprs_01.jpg

Haspréselni hasznos, ciki... vagy veszélyes?!

Sokszor vita tárgya a hasprés... Hasznos vagy csak ciki, izolációs gyakorlat? Egyáltalán nem veszélyes? Nem okoz gerincsérvet? Sok-sok kérdés, aminek próbálunk pontot tenni a végére!

hasazs_03.jpg

Hasazás: mit tud és mit nem?

Sok félreértés kering a hasedzés körül: van amire azt hisszük, hogy képes... és van, amiről nem is sejtjük, hogy képes! Tisztázzunk le mindent!

haskerek_07.jpg

A hasizom

A hasizom az emberi testen nem csupán gusztusos kis dekoráció, hanem bizony a vázizomzatunk egyik élettanilag meghatározó izomcsoportja. Emiatt a has edzése nemcsak esztétikai szempontból fontos, és nem is lehet néhány odavetett haspréssel letudni.

ferde_hasizom_01.jpg

A ferde hasizom

A has edzését nagyszerűen fel lehet pörgetni olyan gyakorlatokkal, melyek nem az egyenes, hanem inkább a ferde hasizmokat célozzák meg!

harangozas_07.jpg

Nehéz ellenállások a magas ismétlések helyett - a hasizmoknál is!

Ki mondta, hogy a hasizmot csak a végtelenbe nyomott, több száz ismétléses hasprésekkel lehet edzeni?! Próbáld ki két hasizom-edzésprogramunkat - és Te magad is meg fogsz döbbenni a különbségen!

veszlyes_has_gyakorlatok_01.jpg

Hasizom gyakorlatok, amiket NE végezz... amennyiben épp derekat akarsz!

Három "derék-gyilkos" hasizom gyakorlat, melyeket nem ártana fekete listára tenned!

hasizom_02.jpg

Hasizom monológok: mi a valóban hatékony has edzés titka?

Hasznos kis gondolatok következnek a hasizom edzéséről - a végén egy bónusz edzéstervvel, mellyel valóban hatékonyan erősítheted a középső szekciót!