Négy hetes edzésprogram - a masszív lábakért!

Egy igazán sajátságos program... bevállalod?

Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy egy teljes hónapon át szinte nullára vennénk a felsőtest edzést, és csak a lábakra fókuszálnánk? Mennyire lenne eretnekség azt mondani, hogy mostantól 4 teljes héten át mindössze egyetlen nap jut arra, hogy nyomjunk fekve, hátazzunk és nem bicepszezünk? Meredeken hangzik, nem igaz? Azonban most mégis megkíséreljük egy ilyen jellegű programnak a demonstrálását!

Több cikk-sorozatunkban már bőven foglalkoztunk a strand izmok kigyúrásával, így most nézzük meg, hogy egy heti 4 napos, 4 hetes mezociklusban mit tehetünk azért, hogy akkora tömeget szedjünk magunkra, amekkorát csak lehet - hiszen a test legnagyobb tömegű izmait fogjuk edzeni.

Bevallom, a programot az is ihlette, hogy hamarosan itt a HFL döntő, és aztán tavaszig semmi a hazai amerikai foci csapatoknál. Az alapozás időszakában például a december hónapot végig lehetne tolni az alábbi programon, hogy aztán utána mehessen a robbanékonysági és koordinációs edzések, végül a sportági technika.

De bármilyen erősportágban, ahol masszív lábak kellenek, ott egy működőképes dolog a lenti program! Bár a volumen alacsonynak tűnhet, de ne feledjük el, hogy heti 3 nap lábazni fogunk és emiatt a túledzettség pallosa ott lebeg a fejünk felett.

A pihenő idők a kezdő alapgyakorlatoknál olyan 90-120 mp körüliek legyen. A szuperszettes gyakorlatoknál a két gyakorlat közt zéró, a gyakorlatok után pedig 60-90 mp volna az optimális. Lássuk, miről is beszélünk!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Már a cikk elolvasásától is nőtt a lábam :)

Zoltán Baka | 2014-10-21 02:37:05
komoj

Bolkeny Dominika Terézia | 2014-10-22 04:01:37