Nagypulcsiban a teremben?

A víztelenítés egyik hagyományos módja

Nagyon sokszor látni még a nyári hónapokban is vastagon felöltözött arcokat a konditeremben, felhúzott kapucniban, miközben a víz szakad róluk. Aki kevésbé van tisztában az élettani dolgokkal, az azt hiheti, talán így támogatják a zsírégetést vagy valami hasonló. Éppen emiatt gondoltuk, hogy kicsit bővebben írunk erről a témáról: vagyis milyen hatásai vannak annak, amikor szándékosan túlöltözünk az edzéshez. Bár tél van, de mégis hisszük, hogy segít egy kicsit abban, hogy tisztán lássatok!

A szálkásításkor sokan szoktak ahhoz a jól bevált módszerhez nyúlni a felesleges víztől való megszabaduláskor, hogy jó alaposan beöltöznek az edzéshez. Sokan váltig állítják, hogy ettől a zsírégetés is felgyorsul. Ezzel lehet vitatkozni, azonban a vízvesztés az vitathatatlan. Sőt a legtermészetesebb méregtelenítés, amikor a természetes izzadás bekövetkezik edzés hatására. Azonban amivel vigyázni kell, az a túlzott folyadék vesztés.

Ilyenkor valóban növekszik a zsírégetés?

Igazából bár számos esetben vizsgálták, és azt kell mondanunk összegezve: nem. Valóban centimétereket lehet karcsúsodni, de ez igazából víz vesztés és nem a zsír csökkenése! Tehát aki emiatt öltözött be alaposan és húzott magára három réteget, azt most kiábrándítjuk... a hatékony zsírégetés nem itt kezdődik... :)

Mire kell vigyázni?

A túlzott folyadék vesztés mellett a legnagyobb veszélyt a hőleadás zavara jelentheti. A hőguta jelensége ilyen esetben különösen magas lehet, bármilyen edzett is az ember. Nem tudom, tudjátok-e… de például ha sportolókat mérnek fel, akkor 35 celsius külső hőmérséklet felett nem szabad elvégezni a teszteket, és nyilván ha tesztelni nem szabadna, akkor a 90-120 perces edzések sem lennének javasoltak.

Hiszen, amikor már nincs mit kiizzadni (extrém folyadék vesztés), akkor a test nem tudja majd hűteni magát és a maghőmérséklet emelkedik. Ha szédülsz, és a látásod homályosodik, vagy éppen a pulzusod nem akar a terhelés után sem visszaállni a normálra, akkor ideje lehűteni a testet.

Egy sajátos öltözet edzéshez a legmagasabb szinten: a búvárruha (?!)

Nemrégiben olvastam egy őrültnek tűnő cikket arról, hogy amerikai futó edzők a sprinterek számára a búvárruha viselését javasolják egyes edzésekhez. A magyarázat a megemelkedett hőmérsékletben keresendő itt is, illetve az izmokra ható kompressziós hatás miatti erőszint emelkedés. Kicsit olyan ez mint erőemelőknél a "lifting suit" használata: egy kis ellenállás és nyomó erő az izomban lévő receptorokra, és mérhetően javul az erőkifejtés.

Ugyanakkor a ruha súlya önmagában egy plusz ellenállást jelent, és szemben egy súly mellénnyel vagy a boka és csukló súlyokkal szemben itt az egész testen egyenletesen oszlik el a terhelése.

Bár elég vicces megoldás, de télen a melegítő alatt akár elférhet, anélkül, hogy bárki totál idiótának nézne minket.

Kiegészítők a víztelenítésért?

A legjobb támogatása a vízvesztésnek a különféle teák - és természetesen maga a zöld tea kivonat! Ezen felül a koffeint tartalmazó kiegészítők, minden típusa nagyon hatékony a célod elérésében.

De amennyiben totálisan biztosra akarsz menni, akkor direktben választhatsz nálunk vízhajtókat, amelyek eltérő hatásmechanizmusú alkotó elemek kombinálásával adják a legjobb teljesítményt!

4 380 Ft -14% 3 780 Ft
axis_labs_xtract_80_1.jpg
6 780 Ft -16% 5 680 Ft
mhp_x_pel_80.jpg

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
A búvárruha tényleg segít !
http://www.elfwood.com/fanq/a/n/andrewscott2/anime___naruto___rock_lee.jpg :D :D :D :D
Máté Molnár | 2013-12-13 03:54:49

Kapcsolódó cikkek

sauna.jpg

Edzés után vajon jó szokásunk a szaunázás?

A szauna jótékony hatásait már mindenki ismerheti, mivel több gyógyító erőt tulajdonítottak neki, mint bármely személynek a Bibliában. De miért is NEM tesszük jól, ha edzés után az első utunk rögtön a szaunába vezet?

viz.jpg

A víz...

H2O a víz, a vegyület, ami nélkül egyszerűen nem volna élet. Úgy gondolom már csak emiatt is megér egy misét, lássuk tehát közelebbről azt a színtelen folyadékot amiben a napi fehérjédet oldod fel..

edzes_nyaron_3.jpg

Edzés a nyári hőségben

Lássuk hogyan változik az edzés meleg időben: mi az amire fokozottan figyelj a nyári időben?

dita_023.jpg

5 + 1 jótanács a zsír elleni harchoz!

Bár vannak, akik tartják egész évben a diétát, de a többség a nyár közeledtével keresi trükköket, hogy kerüljön versenysúlyba minél egyszerűbben, minél kisebb ráfordítással. Íme alább 5+1 egyszerű, praktikus tanács.

folyadk_04.jpg

Az edzés előtti folyadéktöltés: mit, mennyit, hogyan?

Nyáron az edzések kifejezetten nagy folyadékvesztéssel járnak, így egyáltalán nem mindegy, hogy mivel és hogy pótoljuk a vizet.

erszint_04.jpg

Erőszint csökkenés és a verseny előtti diéta - vajon mindig együtt járnak?

Diéta alatt vajon mindenképp számolni kell azzal a kellemetlenséggel, hogy a megszerzett erő nagyobbik része is elvész? A válasz, és néhány trükk a cikkben!

fogyni_minden_ron_04.jpg

Fogyni, de nem akárhogyan!

A következő cikk egy iránymutatás, ami alapján kiszelektálhatod, hogy melyik diéta hatékony, és melyik az, ami jobb, ha inkább a kukába végzi!

gyorsan_fogyni_03.jpg

Gyorsan fogyni veszélyes!

A gyors súlyvesztés nagyon kecsegtető, ugyanakkor olyan mellékhatásokat tartogathat, amivel talán nem is számolnánk. Ismerd meg a villám-testsúlyvesztés legkomolyabb hátulütőit!

regenerci_01.jpg

10 tipp a gyorsabb regenerációért: avagy élet a lábedzés után!

Bár egy enyhébb izomlázat minden veterán röhögve kihord, ugyanakkor komolyabb fájdalmakat előzhetsz meg vagy csökkenthetsz az alábbi módszerekkel!

edzs_tetovlssal_01.jpg

Edzés friss tetoválással?

A mai cikkben arról lesz szó, hogy friss tetoválással mikortól, mennyire szabad edzeni és mi az, amit kerülni kellene!