NO-fokozóval az érrendszer egészségéért!

NO-fokozók kevésbé ismert oldala

Az edzőtermi berkekben az NO-fokozók jól ismertek: népszerű edzés előtti kis motyók elhagyhatatlan főszereplői, mellyel jobban durran a mell, a láb… eresebb a bicepsz, motiváltabb az edzés… Viszont ezen kívül van ám az NO-nak egy másik, szintén fontos és nem figyelmen kívül hagyható oldala!

Az NO-fokozók már régóta felküzdötték magukat a táplálékkiegészítők kis elitjébe. Nem is csoda, hiszen melyik vasgyúró ne szeretné azt az érzést, amikor a vér betölti az izmokat, az ereket, szép lassan az egész testet. Jobban durran a bicepsz, a mell, a láb… javul a teljesítményed, gyorsabban regenerálódsz és az izomtömeg is szépen gyarapszik. (Persze itt naivan feltételezem, hogy mindemellett rendesen kajálsz…)

De minek köszönhető mindez?
Annak, hogy a nitrogén oxid fokozza az érfal tágulatát, amely viszont nagyobb volumenű véráramlást tesz lehetővé.

Az NO értágító, vérkeringés serkentő hatását természetesen az orvostudomány sem hagyhatta kiaknázatlanul. A nitrogén-oxid az edzőtermen kívüli életben akkor került igazán a figyelem középpontjába, amikor három farmakológust Nobel díjjal jutalmazták 1998-ban azon felfedezésükért, miszerint a nitrogén-monoxid, a szervezet ingerületközvetítő molekulája.

Az NO-fokozók másik oldala...

Az NO fokozók jótékony hatással vannak a magas vérnyomásra, és fontosak bizonyos szív-, érrendszeri betegségek megelőzésében: például a magas vérnyomás, érelmeszesedés, vagy szívkoszorúér szűkület esetén is fontos szerepet kaphat. A vérkeringés serkentésével a vérlemezkék egymáshoz, illetve az ér falához való tapadásának is gátolják.

A vérkeringést serkentve a több táptápanyag, vitamin, ásványi anyag mellett összességében javul a szövetek vérellátottsága, így nemcsak az érrendszer és a szövetek egészségét védi, de például az agyi erek keringésének javításával jobb koncentrációs képességet okoz.

A véráramlás javulása minden szervnél érezhető, így javítja a szexuális teljesítményt - így amolyan természetes viagraként is alkalmazható - növeli a spermaszámot, és hasznos lehet az erekciós zavarokkal küzdőknek.

Az NO-hiánya nemcsak az edzés alatt érinthet rosszul...

A nitrogén-oxid termelődése az életkor előrehaladtával is csökkenhet. Sok kutatás eredménye szerint a magas vérnyomás, érelmeszesedés, és a cukorbetegség is együtt jár a nitrogén-oxid elégtelen termelődésével. Hiánya esetén fizikai gyengeség és extrém fáradtság tapasztalható. Súlyosabb esetben a nem megfelelő nitrogén-oxid termelődés érszűkülethez vezethet, mely lassítják a véráramlást és így fokozza a vérrögképződés esélyét.

Vásárlási jó tanácsok!

A nitrogén-oxid egy gáz, mely a testünkben az L-Arginin aminosav lebontása közben termelődik. Vagyis: a nitrogén-oxid a testedben jön létre, így a termékek dobozán biztos nem fogsz magával a nitrogén-oxiddal találkozni! Az NO-val kapcsolatos kiegészítők a nitrogén-oxid termelődését serkentik, így a legtöbb NO fokozó tulajdonképpen L-Arginint vagy annak valamilyen sóját (például L-Arginine-alfa-ketoglutarátot) fogja tartalmazni. Az arginin szintén egy igen népszerű aminosav a testépítés, illetve más sportágak körében.

A másik népszerű NO-fokozó a citrullin-malát szokott lenni.  A citrullin, mely egy nem esszenciális aminosav, míg a másik főszereplő pedig a főképp gyümölcsökben előforduló malát (azaz almasav) névre hallgató vegyület. Érdekesség, hogy a kutatások szerint a citrullin-malát még hatékonyabban emeli meg a szervezetben az arginin szintet (és ugye ezáltal az NO szintet..), mint a tiszta L-arginin… 

De még mielőtt a fatert ráeresztenéd az NO-s dobozra, nem árt a következőkkel tisztában lenni!

Ami fontos!!! Sok NO fokozó kiegészítő tartalmaz olyan stimuláns anyagokat is pluszban, ami viszont magas vérnyomás és egyéb krónikus betegségek esetén erősen ellenjavallott lehet!

Az NO fokozókat tulajdonképpen két nagyobb csoportba tehetjük. Az első, a stimuláns tartalmú NO fokozók, melyekben az NO serkentése mellett olyan összetevőket is beleszórtak, melyek megdobják az energiaszintünket, hogy mi még jobban érezzük a "felpörgetett" hatást.

A másik csoport - kitalálhatjátok... - a stimuláns-mentes NO fokozók. Ezeket azon személyeknek célszerű fogyasztani, akik rosszul tolerálják, vagy egészségi állapotuk nem engedi meg a különféle stimuláló hatású összetevők fogyasztását.

8 880 Ft -11% 7 880 Ft
dymatize_nov_180.jpg

Tehát az NO-fokozók nem csak a gyúrósok kezében, de a "hétköznapi" életben is megállják a helyüket! Igen hasznos a szív- és érrendszerünkre, az agyfunkciónkra, illetve az immunrendszerünkre nézve is.

A cikk másik fontos megállapítása pedig az, hogy ha esetleg magas a vérnyomásod, akkor is használhatod az NO-fokozó termékeket (sőt, még jót is teszel!), viszont mindig nézd meg a hatóanyaglistát, hogy tartalmaz-e koffeint vagy egyéb stimulánsokat!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

kell_e_protein_02_1.jpg

Arginin

Egy népszerű aminosav, mely a növekedési hormon és a kreatin foszfát termelésének serkentésével, az értágító nitrogén oxid prekurzoraként hozzájárul az izom növekedéséhez, illetve a zsírvesztéshez.

tipp_az_edzshez_01_1.jpg

Nitrogén-oxid

Ha az izomfejlődés, állóképesség javulás, gyorsabb regeneráció és a keringési rendszered egészsége fontos a számodra - akkor mondj igent a NO-ra!

allokepesseg_04.jpg

Speciális kiegészítő kombinációk a tornádó erejű állóképességért!

Mivel számos sportágban kiemelten fontos a megfelelő szufla és állóképesség, így nézzük meg, milyen kiegészítők segíthetnek abban, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd teljesíteni a célod!

11.jpg

Állítsd össze a saját NO-fokozó, edzés előtti energizálódat – stimulánsok nélkül!

Energia, NO-fokozás, bedurranás az edzéshez... stimulánsok nélkül?! Igen, erre is van megoldás! Ha egészségügyi-, illetve más okok miatt kerülöd a pörgetőket, de szeretnél egy kis plusz löketet... akkor ez a cikk Neked szól!

sszetev121.jpg

BCAA-t, de melyiket?

Az egyik por, a másik kapszula, ez itten cseresznyésen pezseg, a másikban van még más okosság is… nem beszélve az árak közötti különbségről… vajon ez csak a márka miatt jelentős, vagy tényleg annyival többet tud? Most kiderül!

erezettsg_02.jpg

Mitől lesz erezettebb a karom?

A kockás has téma után úgy tűnik akadt még egy dolog, amit rendszeresen kérdeztek tőlünk... íme a kérdés, és a cikkre kattintva a válasz!

magas_vrnyoms_01.jpg

Edzhetek-e magas vérnyomással?

Nézzük meg mit szabad és mit nem javasolt tenni a teremben magas vérnyomás esetén!

kezdo_03_2.jpg

Kardió edzés - magas vérnyomással: mit tegyünk és mit ne?

Az aerob edzést még általában a sportban kevésbé járatos orvosok is terápiás kezelésként szokták alkalmazni, viszont itt is van olyan formája az edzésnek, ami nem biztos, hogy a legjobb alternatíva.

ckla_02.jpg

Készíthetünk házilag NO-fokozó koktélt?!

Egy NO-fokozó zöldség? Igen! Ismerd meg az edzés előtti bedurrantókból ismert NO-fokozó természetes "lelőhelyét"!

regenerci_01.jpg

10 tipp a gyorsabb regenerációért: avagy élet a lábedzés után!

Bár egy enyhébb izomlázat minden veterán röhögve kihord, ugyanakkor komolyabb fájdalmakat előzhetsz meg vagy csökkenthetsz az alábbi módszerekkel!

tpllkkiegsztk_01.jpg

A táplálékkiegészítők ismeretlenebb oldala

A táplálék kiegészítőkben sokkal több van, mint hinnéd! Soron következő cikkben szeretném bemutatni a kiegészítők eddig talán ismeretlen oldalát és felhasználási aspektusát – mellyel mindenki beláthatja, hogy nemhogy nem károsak, hanem akár az "átlagember" is használhatja!