Mogyoróvaj: szeressük vagy kerüljük?

Mogyoróvaj nélkül lehet élni, de ki akar? Pláne, ha egészséges formában kínálja tálcán.. vagyis inkább dobozkában az egészséges zsírokat! Igen, még diétában sem tilos! Megmondjuk miért hasznos, és melyiket válaszd – pláne, ha nem csak az élvezeti értékei miatt fogyasztod!

Elsőnek emeljük ki, hogy a mogyoró előnyös tulajdonsága, hogy igazán remek "jó zsír" forrás! Mivel telítetlen zsírforrásban is gazdag, a rendszeres mogyorófogyasztás csökkentheti a szívinfarktus és egyéb keringési rendszerrel kapcsolatos betegségek kialakulását. 

Említésre méltó E-vitamin, B3-vitamin-és magnéziumtartalma. Amit nagyon kevesen tudnak, hogy antioxidáns tartalma is igen jelentős, a fekete áfonyáéhoz hasonló. Az olyan külső jegyek, mint a bőr rugalmassága szintén az E-vitaminnal hozható összefüggésbe - tehát tessék nyalogatni a mogyivajat, ha szépek akarunk lenni!

Nem elhanyagolható érv mellette, hogy finom! Használhatod pufirizsbe kenve, proteines paliba tekerve, zabpelyhes kekszbe sütve… vagy csak úgy önmagában egy kis életmentő, egészséges nasinak!

Szabad diétában mogyorót, illetve mogyorókrémes fogyasztani?

Nagyon sokan abba a hibába esnek, hogy a diétájuk idején teljesen elhagyják a zsírok fogyasztását. Ez nagy hiba, hiszen az anyagcsere lelassul, a fogyás üteme pedig egész egyszerűen lecsökken, megáll. Diétában fontos a megfelelő minőségű zsírok biztosítása a szervezet számára, ami az egészséges anyagcsere folyamatokhoz elengedhetetlen!

A zsírok teljes elhagyása helyett a diétád sokkal hatékonyabb lesz, ha a szénhidrát mennyiséget szorítod le alacsonyra. Ugyanakkor a csökkentett szénhidrát mennyiséget zsírral kompenzálod ki, akkor az segít abban, hogy az inzulin érzékenységet fokozza, továbbá a gyulladásos folyamatok kialakulását is lassítja.

Mogyoróvajat, de melyiket?

Fontos, hogy a mogyoróvajak között is elég sok "szemét" kategória szivárgott be a piacra, hiszen a mogyoróvaj előállítása során adhatnak hozzá keményített növényi zsiradékot, ízesítésre cukrot, sót. 

Mogyorót inkább már nyomokban tartalmazó, de főképp inkább csokoládéból és cukorból álló mogyoró krémek inkább felesleges kalóriák, melyek nemcsak az elhízás felé repítenek, hanem egészségügyileg sincsenek épp a toplisták élén. Mindenképp a sótlan, ízesítetlen, egyéb adalékanyagoktól és más hozzáadott olajoktól mentes változatokat kutassuk fel!

Aki gourmandula, az nem egy, hanem alapból több mogyivajból választhat. Ízek, kalóriák, de még az állagot is kiválasztható: a krémestől (smooth, lágy) a ropogósig (crunchy)!

A Walden Farm Peanut Spread kalória-, zsír-, szénhidrát- és cukormentes, válogatott természetes összetevőkből áll, mely a legkedvezőbb opció a diétázóknak. Alapból három ízzel – a hagyományosan kívül csokis és fahéjas változatban startol a nutella fanok álma, a zéró kalóriás mogyivaj. Nagy mogyorókrém-fanok természetesen ne várják az eredeti ízt, de a nulla kalória és a feeling jól jöhet, ha már egy ideje ugyanazon a megszokott ízeken tengődsz!

A mogyoróvaj hasznos és finom lehetőség a zsírbevitelünk egy részét velük letudni, de persze ne ess át a ló túloldalára... (ami nem könnyű...:))... mert sajnos figyelembe kell vennünk fogyasztásukkor, hogy magas olaj-, és energiatartalmúak… vagy válaszd a kalóriamentes opciót!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

get_ripped_6_pack_abs_reskin_2.jpg

A zsírbevitel egészséges és finom módja - diétánál is

Akár diétázunk, akár nem, a zsírbevitelt nem szabad elhanyagolni. Nézzük meg mit és mennyit ehetünk diétában.

mzliszelet_01.jpg

Mogyorós müzliszelet házilag

olajos_magvak_03.jpg

Olajos magvak versenye

Az ünnepekkel úgyis előtérbe kerül az olajos mag-család... most megnézzük közülük ki-mit-tud! Azaz melyik tartalmazza a legtöbb kalóriát, fehérjét, rostot, omega-3-at... vagy épp melyik a legjobb antioxidáns?

sajttorta_03.jpg

Mogyorós proteines sajttorta

A hétvégi proteines süti-ajánló: sajttorta! Ezúttal zsírszegényebben, proteinnel dúsítva, mogyoróval megbolondítva!

fagyi_02.jpg

Ez a tuti: banános mogyorós protein fagyi – házi csoki darabokkal!

A fagyi világnapján mivel is dobhatnánk fel a kedvetek? Mondjuk egy minimális bűntudattal (se) járó, egészséges, adalékanyagoktól nem hemzsegő, hűsítő fagyi recepttel!

makro_01.jpg

Fehérjék, szénhidrátok, zsírok - tudj meg róluk most mindent!

Jöjjön egy összefogó és részletes cikk arról, amiben összefoglalunk mindent, amit érdemes tudni a három fő makrotápanyagunkról: a szénhidrátról, a fehérjéről és zsírról. Ezek olyan alapvető dolgok, amit ismerni kellene minden olyan személynek, akik kicsit is komolyan veszik a sporttáplálkozást!