Mivel tömd a fejed edzés előtt?

Edzés előtti táplálkozási kisokos

Nyilván tudod, hogy az edzésed szempontjából nem mindegy, hogy milyen mértékben vagy feltöltve a megfelelő tápanyagokkal… mert ezen áll vagy bukik szinte minden! Egyáltalán nem elhanyagolható, hogy mivel tömöd a fejed, mielőtt nekiállsz Chuck Norrist és Herculest is megszégyenítő edzéseket végigtolni. Ha van kellő cumó a szervezetben, akkor szembe tudsz nézni mindennel! Nézzük meg tehát az edzés előtti étkezésre vonatkozó általános érvényű szabályokat!

A fő dolog, ami meghatározza nekünk a teljesítményt, az nem más, mint a szénhidrát. A szénhidrátot a szervezet a májban és a vázizomban tárolja - túlnyomórészt az izomban, arányokat tekintve kb. 90%-ban. Az összes szénhidrát, amit mi glikogén formájában raktározunk, az nagyjából 4-500 gramm egy átlagos felnőtt esetében. Sportolóknál ez a szám az edzettségi szinttel természetesen arányosan nőhet.

Akkor most mit tegyél? Zabálj edzés előtt rögtön annyit, amennyit bírsz? Természetesen NEM! Bármit csak ezt ne! Aki már edzett úgy, hogy  edzés előtt mondjuk 30 percel evett egy kiadósat, az tapasztalta, hogy könnyen az lehet a vége, hogy a gyomra megadja magát. Nagyon szépen és szalonképesen megfogalmazva: bizony könnyen megesik, hogy elbeszélget egy kicsit Vukkal, a kis rókával…

Terhelés alatt ugyanis nem fogsz emészteni, mivel a szervezet átváltja az idegrendszert egy másik fokozatba. Rém egyszerű példa: nyilván több vért kell pumpálni az izmokba, így ezt a vért valahonnan el kell csoportosítani - emiatt az emésztés ilyenkor mondhatni félbe marad.

Viszont ennek ellenére fontos, hogy a szénhidrát és egyéb raktárak fel legyenek töltve, emiatt a javaslatom a következők:

• Legyen egy teljes étkezés 3 órával edzés előtt! Ez lehetőleg a nap egyik fő étkezése legyen.

• Az edzés előtt két órával - ha még esetleg snack gyanánt betúrnál valamit - akkor az lehetőleg szénhidrát legyen. Ez lehet egy banán vagy egy energia szelet. A zsírokat már ilyenkor inkább mellőzd.

Edzés előtt 30-40 perccel itt az idő egy edzés előtt turmixra, ami célszerűen az alábbiakat tartalmazza: gyors glikémiás indexű szénhidrát (cukor, ha nem értenéd), kreatin, esetleg 30-40 g fehérje is jöhet, ha a tömegnövelés a célod! Ha alapból szedsz aminosavakat - mondjuk BCAA-t - akkor az edzés előtt is elfér a löttyben!

8 180 Ft -28% 5 880 Ft
bsn_amino_x_435g.jpg

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

kell_e_protein_05_1.jpg

Glutamint a turmixba!

A glutamin mindenkinek nagy kedvenc, és nemcsak az izomszövet ácsingózik utána! Ismerd meg a glutamin több oldalát, és azokat, akik szeretnék a kedvenc aminonkat elhappolni az izomszövet elől!

kell_e_protein_02_1.jpg

Arginin

Egy népszerű aminosav, mely a növekedési hormon és a kreatin foszfát termelésének serkentésével, az értágító nitrogén oxid prekurzoraként hozzájárul az izom növekedéséhez, illetve a zsírvesztéshez.

tribulus_terrestris_1.jpg

Tribulus terrestris

A Tribulus terrestris a legnépszerűbb tesztoszteron fokozó gyógynövény ami manapság kapható. Nem csak az erőszint növelésére, hanem mint szexuális egészséget fokozó afrodiziákumot is előszeretettel használják.

tipp_az_edzshez_01_1.jpg

Nitrogén-oxid

Ha az izomfejlődés, állóképesség javulás, gyorsabb regeneráció és a keringési rendszered egészsége fontos a számodra - akkor mondj igent a NO-ra!

sszetev111.jpg

Kreatin

A kreatin az egyik legnépszerűbb kiegészítő az erősportokban: megnöveli a test tömegét, fokozza az izom erejét, késlelteti a fáradtságérzetet, mivel az ATP képzés során energiát biztosít.

etkezes_edzes_utan_1.jpg

A nap legfontosabb étkezése

Minden bizonnyal hallottál már róla, de ha nem akkor éppen itt az ideje, hogy megtudd: a nap legfontosabb étkezése nem a reggeli, hanem az, amit edzés után fogyasztasz.

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

tomegnovelo_vagy_feherje_02.jpg

Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő használata között, mire jó a fehérje, illetve, hogy kell-e Neked egyáltalán tömegnövelő por!

tomegnoveles_okosan_02.jpg

Tömegnövelés okosan - 2. rész

A sorozatunk utolsó felvonásában próbáljuk megmutatni, hogyan alakítsd ki az edzéseidet, mire ügyelj, illetve miképp válasz táplálékkiegészítőket ahhoz, hogy minél inkább minőségi tömeg rakódjon rád!

sznhidrt_tlts_03.jpg

Szénhidrát töltés

A versenysportban bevett szokás a szénhidrát töltés. Viszont úgy érezzük, hogy a hobbi sportolóknak is ajánlott, ha hallanak egy kicsit erről a módszerről, legalább alapfokon. Szóval jöjjön most mindenkinek: a szénhidrát töltés!

tmegnvel_01.jpg

Tömegnövelőt, tömegnövelőt... de mégis melyiket?

A gyártók marketingszövege mindig kecsegtető, kezdőknek gyors tömegnövelést ígérnek, de most megtanulunk a sorok (jelen esetben az összetevő lista) mögé látni – hogy mindenki megtalálja az igényeinek megfelelő tömegnövelőt! Vásárlási kisokos a megfelelő tömegnövelő kiválasztásához!

leangains_03.jpg

Étkezési stratégia a zsírmentes izomtömegért! - Így alkalmazd a gyakorlatban!

folyadk_04.jpg

Az edzés előtti folyadéktöltés: mit, mennyit, hogyan?

Nyáron az edzések kifejezetten nagy folyadékvesztéssel járnak, így egyáltalán nem mindegy, hogy mivel és hogy pótoljuk a vizet.

inzulin_01.jpg

Anabolikus inzulin bomba a turmixodba!

Nemcsak a tökéletes edzés utáni turmixhoz kerülünk közelebb, de megtudjuk azt is, hogy miképp serkenthetjük az inzulin anabolikus hatását, anélkül, hogy elzsírosodnánk!

rizs_helyett_04.jpg

Edd ezt rizs helyett! Top 5 FitBuilder kedvenc!

Most ellenszegülünk a csirke-rizs mantrával, és megmutatjuk, hogy opcionálisan milyen (kevésbé) ismert szénhidrátforrások állnak rendelkezésünkre!

tmegnvels_03.jpg

Tömegnövelő étrend útmutató

Nem egy szimpla étrend sablonnak akarjuk kiszúrni a szemeteket, inkább megadjuk a kellő tudást és irányelveket, melyekkel Te magad össze tudod állítani a leghatékonyabb étrendet!

sznhidrt_01.jpg

Miért együnk szénhidrátot?

A mostani írásunkban amolyan kortest beszédként igyekszünk meggyőzni mindenkit, hogy egyen szénhidrátot, ha valamilyen okból nem tette volna!

gymlcsk_a_ditban_06.jpg

Gyümölcsök a diétában: barát vagy ellenség?

A nyár beköszöntével egyre könnyebben kaphatjuk azon magunkat, hogy betoltunk egy vödör meggyet, barackot, szilvát – és bár nem pálinka formájában küldtük le a gyomrunkba, mégis felmerülhet a kérdés… ártunk-e ezzel a diétánknak?