Mivel maximalizálhatod még jobban az anabolizmust?

Aludj jól, és növekedj rohadt nagyra!

Arról, hogy az edzés miképpen képes optimizálni a természetes hormonszintet, már több alkalommal is beszéltünk. Most azonban arról lesz szó, hogy mivel tudunk még egy lépést tenni, és milyen életmódbeli változások segíthetnek Neked abban, hogy az anabolikus hormon szinted magasan, a katabolikus hormonoké pedig a lehető legalacsonyabban legyenek. Nézzük miken kellene változtatnod, hogy a legjobb eredményt érd el!

Amivel elsősorban fogunk foglalkozni az a növekedési hormon, és a kortizol, de meg kell említeni, hogy a tesztoszteron és a glukagon termelésre is hatással van az optimális terhelés-pihenés fázisok megválasztása.

A növekedési hormonról éppen eleget cikkeztünk már, tudjuk, hogy segít egyaránt az izomtömeg növekedésben, a zsírégetésben, a regenerációban... Viszont a kortizol - amit a mellékvese kéreg termel - a "stresszhormon" néven szokott közszájon forogni. Nem alaptalanul, hiszen a kortizol hatására csökken a fehérjeszintézis méréte, ugyanakkor a fehérje bontás gyorsul, és a zsír szintézis pedig fokozódik. Vagyis nem elég, hogy kevesebb izmot tudsz építeni, a meglévőt gyorsabban bontod, de mellé még zsíros is leszel. Vagyis minden amit el akarunk kerülni a testépítés és fitnesz-körökben!

A stressz teljesen hazavágja a növekedési hormon termelésed! Igazából nemcsak azzal, hogy emeli a kortizol termelésed, hanem a stressz egyenes következménye a nyugtalan alvás, ami miatt a növekedési hormon termelésnek lőttek. Az emberi növekedési hormon  (vagy inkább hívjuk a továbbiakban a hivatalos nemzetközi rövidítéssel GH-nak) termelődős a mélyálom fázisban a legnagyobb.

Vagyis muszáj lesz megnyugodni, még akkor is, ha ez lehetetlennek tűnik. Nem lehet azonban erőszakkal megnyugtatni magad, csak engedni kell, hogy megtörténjen. Minden embernek megvan ennek az egyéni módja. Van, akit az ágyban olvasás kikapcsol, van akit éppenséggel felpörget. Az edzés viszont kivétel nélkül felpörget mindenkit... Ha későn este edzel, akkor tutira nem fogsz még jó sokáig képes lenni az elalvásra.

Első tanács tehát: edz lehetőleg korábban, annyira korán, amennyire ezt csak az egyéb teendőid engedik. Az edzés után hiába érzed magad fáradtnak, elaludni a fokozott szimpatikus vegetatív idegrendszeri hatás miatt nem tudsz majd.

A szex valóban egy jó altató. Ha a párod legközelebb beszól amiatt, hogy elalszol az "akció" után, akkor másnap hivatkozhatsz rá, hogy az orgazmus utáni felszaporodó neurotranszmitterek hatására és az aktus miatti fizikai fáradság  (hacsak nem két perc volt :D, akkor nem takarózhatsz ezzel) miatt együttesen erős álmosság lép fel.

A sötétség az alvás barátja! Biztosan Te is hallottál már arról a kísérletről, hogy valakit kivittek egy barlangba, és a fényszennyezés hatásai nélkül vizsgálták mennyit alszik, és a közel másfél napot simán aludt a delikvens. Mivel a ébrenlét és az aktivitás erősen függ a fényviszonyoktól, emiatt adja magát, hogy a tökéletes sötét segíti a mély alvást és ezáltal a normális GH termelést.

A kiegészítők közül, amik az elalvást és az esti relaxációt segítik, a tudomány sokat fejlődött az anyu által szervírozott meleg tej óta... Mostanában a ZMA-t szokás javasolni az alvási nehézségekre. Emellett a GABA, mint természetes nyugtató hatású kiegészítő.

4 680 Ft -15% 3 980 Ft
dymatize_gaba_111.jpg
2 780 Ft -11% 2 480 Ft
activlab_zma_90.jpg

Zárómondatként tehát annyit, még, hogy ismét eljutottunk odáig, hogy a fejlődés útjában a nem megfelelő pihenés állhat! Aludj tehát sokat, és nőj rohadt nagyra!

Gil / FitBuilder TEAM


Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények