Mitől lesz erezettebb a karom?

Válasz egy gyakran ismételt kérdésre...

Úgy tűnik, valamiért a "hogyan lesz kockás a hasam" témakör kimerült, viszont hiánypótlásképp rögtön egy újabb hasonló kérdés üti fel egyre gyakrabban a fejét: "Mitől lehetne erezettebb a karom?" Nos, a válasz a kocka hashoz hasonlatos: eddzél keményen, bízz a genetikádban és... fogyjál le! :)

Egy gyors fogalmi rendrakás: erezettség alatt azt az állapot értjük, amikor az izmok felett láthatóvá válnak a vénák, az artériák és a kisebb erek is.

Az erek kiemelkedésének a mértéke ha tetszik, ha nem, bizony egyfelől alkati adottság is. Van, akik szinte egész életükben londoni metró hálózatot megszégyenítő érhálózatot hordoznak magukon, még másoknál kevésbé feltűnő. Van, aki atom szárazon sem annyira erezett, és ez igaz fordítva is – sőt, még a profi testépítők között is jelentős különbségek lehetnek.

A másik tényező, mely nagyban befolyásolja az erezettséget nem más, mint a rajtad aljasan megpihenő zsírréteg! Bizony, ahogy a kockás hasnál sem volt más kiút, így itt is el kell fogadni a tényt: az erezett állapot eléréséhez elsősorban a kötőszövet alatti zsírmennyiség csökkentése szükséges. Szálkásítás folyamatáról már sokat írtunk: megfelelő diéta és kemény súlyzós edzés – az utóbbi kardió edzésekkel kiegészülve.

A zsír alól nem lehet az ereket semmilyen termékkel sem "elővarázsolni". Vannak hasznos termékek a piacon, de ezek mind csak megfelelő étrend és edzés mellett fognak hatékonyan működni! Nyílván a már említett egyéni adottságoktól függ a dolog, de általában elég minimális (10-15%) testzsír százalék körül indul meg az erek kidomborodása. Minél alacsonyabb a testzsírszázalékod, annál jobban látszanak az erek.

A precíz diétán felül még lehet a só és a szénhidrát bevitelével is trükközni: például a szénhidrát lecsökkentés-visszatöltés, illetve a sóbevitel csökkentése már bevett szokás a profiknál a top-forma eléréséhez.
Ezen túl az erezettséget a sport, illetve más komolyabb fizikai igénybevitel is erősíti.

Na és a táplálékkiegészítők? Igen, ha a fentieket magadba fogadod, akkor jöhet néhány segítség a táplálékkiegészítő-polcokról. Az erezettséget az NO-fokozó termékek szokták elősegíteni. A nitrogén-oxid fokozza az érfal tágulatát, amely nagyobb volumenű véráramlást tesz lehetővé - a véráramlás serkentésével pedig fokozható az erezettséget és az izmok bedurranását is elősegíti. A NO fokozók főleg L-Arginit, illetve annak különféle formuláit (például arginin-alfa-ketoglutarát (AAKG)) tartalmazzák. Az argininon túl a citrullin-malát a másik legismertebb NO-fokozó hatóanyag, ezzel is gyakran találkozhatsz a komplexebb cuccokban. 

15 380 Ft -19% 12 480 Ft
bsn_no_xplode_20_eu_1080.jpg
11 880 Ft -15% 10 080 Ft
bsn_nitrix_2_0_180.jpg
10 980 Ft -15% 9 380 Ft
musclepharm_assault_hybrid_no_120.jpg
11 880 Ft -5% 11 280 Ft
cellucor_c4_60.jpg

Itt megjegyezném, hogy az NO-fokozóknak messze nem ez a legelőnyösebb hatása! A véráramlás fokozásával ezen termékek mindenképp javítják a keringést és serkentik a szövetekhez szállított oxigén és tápanyagok mértékét. Ezáltal a tápanyagok gyorsabban és hatékonyabban érik el a megdolgozott izmokat, ezáltal nő az állóképesség és a teherbírás, valamint fokozható az izom regenerációja, növekedése. Persze mindehez alap a megfelelő étkezés-edzés-regeneráció trió!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

kell_e_protein_02_1.jpg

Arginin

Egy népszerű aminosav, mely a növekedési hormon és a kreatin foszfát termelésének serkentésével, az értágító nitrogén oxid prekurzoraként hozzájárul az izom növekedéséhez, illetve a zsírvesztéshez.

vetkozo_sorozat_04.jpg

Vetkőző sorozatok

A vetkőző sorozatok nem hiába az egyik legnépszerűbb és leggyakrabban alkalmazott intenzitásfokozó technikák: bármelyik unott edzésedet fel tudod vele dobni, ha az utolsó sorozatoknál beveted a módszert.

magas_ismetlesszam_01.jpg

Edzés magas ismétlésszámmal

Nézzük meg, hogy miért nem csak zúzós hatos sorozatok generálják a fejlődést, illetve azt, hogy mik azok az alapelvek, amit nem árt betartanod, hogy a magas ismétlésekkel is kihozd a maximumot.

valtogassuke_a_gyakorlatokat_05.jpg

Váltogassuk-e a gyakorlatokat?

Érdekes, hogy vannak akik egész évben ugyanazt a programot gyűrik, és valóban vannak olyanok is, akik edzésről edzésre variálgatják a gyakorlatsorokat. De vajon melyik a jó út?

bedurranas_01.jpg

A bedurranás hajszolása

Azon kívül, hogy egy nagyszerű tuning a lelkednek, vajon származhat-e valami előny belőle a testednek? Befolyásolja-e az izom vagy az erőnövekedést? És ha igen, elő lehet-e ezt az élményt valahogy segíteni?

kreatin_020.jpg

Létezik olyan kreatin, ami nem vizesít?

A következőben a kreatin mellékhatásairól, például a kreatin vizesítő hatásáról szeretnénk eloszlatni a felmerülő lila ködöt és kétségeket.

11.jpg

Állítsd össze a saját NO-fokozó, edzés előtti energizálódat – stimulánsok nélkül!

Energia, NO-fokozás, bedurranás az edzéshez... stimulánsok nélkül?! Igen, erre is van megoldás! Ha egészségügyi-, illetve más okok miatt kerülöd a pörgetőket, de szeretnél egy kis plusz löketet... akkor ez a cikk Neked szól!

kar_04.jpg

Titkos, átütő erejű edzésterv kéne a nagyobb karokért?! Most megkapod!

Feltételezem, hogy Te is a többséghez tartozva nem vagy elégedett a pajszerod méretével… nyílván ezért is kattintottál ide, valami titkos, átütő erejű edzésterv reményében. Hát, akkor most megkapod!

bicepszhajlitas_forditott_fogassal_010.jpg

Brachialis

A felkarod jóval több mint a bicepsz és a tricepsz. Van közöttük egy megbúvó kis izom, mely talán jelentéktelennek tűnhet, ugyanakkor a tömege nagyban befolyásolhatja a karunk vastagságát és formáját.

hardgainer_04.jpg

Hogyan gyarapodjunk ektomorf testalkattal?

Kövesd végig az alábbi cikk sorozatot, és többet nem fogod azt a kérdést hallani, hogy "Hé haver, gyúrnod kéne…", hanem csak azt: "Haver, Te gyúrni jársz?!".

tomegnoveles_okosan_030.jpg

Endomorfok edzéséről: röviden és tömören!

Ismerjük meg pontosan, hogy mi is jellemzi az endomorf alkatúakat és mi az, amire nyomatékosan oda kell figyelniük!

mellbicepsz_04.jpg

7 tipp a nagyobb karokért!

A cikkben kaptok néhány hasznos információ-morzsát, amivel megsokszorozhatjátok az edzéseitek hatékonyságát... és persze ezzel akár a felkar méretét is!

genetika_03.jpg

Testünk börtönében: mi az, amin a genetika miatt nem tudunk változtatni?

Sokan akarnak kitörni a genetika markából - de sajnos van néhány olyan tényező, amin nem tudunk változtatni. Nézzük meg, melyek ezek, és hol is lehetnek a határaink!

tipp_az_edzshez_01.jpg

9 tipp, hogy még tökéletesebb legyen az edzésed!

Mutatunk pár egyszerű és alapvető dolgot, melyek talán eddig elkerülték a figyelmedet - pedig segítségükkel sokkal hatékonyabbá teheted az edzéseidet!