Mit szedjek, ha gyors akarok lenni?

Kiegészítők a gyorsasági sportolóknak a robbanékonyságért!

Eleged van abból, hogy mindenki lesprintel a pályán? Ki akarod hozni a maximumot magadból, és egy pszceudo Usan Bolt módjára mindenkit lehagyni a meccseid alatt? Esetleg te szeretnéd a leggyorsabb földre viteleket a tatamin? Netán egyszerűen csak szeretnél lenni mindig a király a gyorsasági játékokban? Ha bármelyik kérdésre a válasz igen, akkor az edzés mellett oda kell figyelned reakciófejlesztésre, és nem utolsó sorban az étrend kiegészítésre! Lássuk azt, hogy mikkel érdemes megtámogatnod a szervezeted, ha gyors akarsz lenni!

Mivel sokan kerestek meg bennünket olyan kérdésekkel, hogy milyen kiegészítőket érdemes szedni konkrét célok esetében - emiatt úgy döntöttünk újra és újra kicsit bővebben belemegyünk egy témába, és igyekszünk tippeket adni, mit tehetünk annak érdekében, hogy elérjük a célunkat.

Tehát nézzük mik is a legfontosabb kiegészítők valakinek, akinek a gyorsaság fontos, és gyakran végez ilyen jellegű edzéseket!

Sokan elfelejtik, hogy a kreatin készítmények elsődleges felhasználása éppen a gyors erő javítása volt. Mindenhová, ahol rövidtávon nagy erőkifejtés szükséges a kreatin szedése javítani fog az eredményeiden. A kreatin használata már 2 hét után mérhető és érezhető azokban a mozgásokban, ahol rövid idő alatt kell közepes- vagy nagy- akár maximális erőt kifejteni.

Mivel a gyorsaság éppen úgy a fehér izomrostoktól (vagy ahogyan sokszor nevezik is "gyors izomrostok”) függ jelentős részben, mint a maximális erő, ezért még laikusok számára is egyértelmű, hogy a kreatin szedése segít abban, hogy robbanásszerűen tudj megindulni.  

Régebben, amíg a kreatinból csak a klasszikus monohidrát létezett, addig gyorsasági atlétáknak általában egy alacsonyabb dózist javasoltak (3-5 g kreating adagonként), hogy elkerüljék a fokozott vízvisszatartást és ne szedjenek fel extra tömeget. Manapság, amikor olyan modern keratin változatok vannak a piacon, amelyek minimális vizet kötnek csak meg, így kevésbé kell emiatt aggódni. 

19 880 Ft -20% 15 880 Ft
animal_pump.jpg
14 780 Ft -15% 12 580 Ft
bsn_cellmass_2_0_485.jpg

A tömegnövelők nem csak arra jók, hogy extra mennyiségű kalóriát vigyünk be, hanem használhatjuk őket arra is, hogy a szénhidrát raktárakat gyorsan feltöltsük. Rövidtávon az energianyerés mint ismeretes a tárolt ATP és kreatin foszfát elhasználása után szénhidrátokból fog történni. Emiatt, ha a szénhidrát raktárak a vázizomban és májban üresek, akkor romlani fog a teljesítmény is.

Ha egy szénhidrátban gazdagabb tömegnövelőt használunk, akkor egy olyan szénhidrátforrást használunk, amelyek segítségével könnyen fenntarthatjuk a magas glikogén koncentrációt akár olyan esetben is, amikor újra és újra maximális sebességre kell felgyorsulnunk.

Nem véletlenül amerikai focisok gyakran a reklámarcai a különféle tömegnövelőknek. Amennyiben olyan edzésed lesz, amikor döntően a gyorsaság és az erő fog dominálni, akkor egy adag tömegnövelő elfogyasztása az edzés előtt 45-60 perccel segíthet abban, hogy ne kelljen azon aggódnod, a szénhidrát raktáraid kibírják-e. 

17 280 Ft -19% 13 980 Ft
bsn_true_mass_2600_1.jpg
15 980 Ft -15% 13 580 Ft
mhp_up_your_mass_2270_1.jpg
19 880 Ft -16% 16 680 Ft
2655us_mutant_mass_vanilla_ice_cream_flavor_15_lbs_68_kg_v100_ms.jpg

Szerencsére egyre gyakrabban merül fel már a glutamin neve, és lassan ott lesz a top 5 étrend kiegészítőben. Ha a gyorsaság aspektusában beszélgetünk a glutaminról, akkor a fő szerepe a regenerációban lesz. A glutamin segíteni fog abban, hogy az edzés alatt szétgyilkolt izomrostok a lehető leggyorsabban regenerálódjanak. Amennyiben glutamint használunk akkor sokkal kisebb az esélye az izomhúzódásoknak még olyan fokozott megterhelések alatt is, mint pl. a sprintek, vagy az ugrások. 

Illetve az extra aminosav használata segít abban, hogy az izomlázas állapotot rövidebb ideig tartson, és fontos szerepet játszik abban az immunrendszer általános támogatásában is. 

19 880 Ft -25% 14 980 Ft
mhp_glutamine_sr_1000.jpg

A természetes tesztoszteron fokozók, mint a tribulus kivonat, vagy éppen a ZMA hatása a gyorsasági sportokra még vitatott, azonban a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy összességében működik a dolog! Különösen igaz ez akkor, amikor valaki már harminc felett van. Végtére is, aki jól reagál az ilyen legalábbis androgén optimizáló készítményekre, azok esetében az erőnövekedés mellett természetesen hatással lesz a gyorsaságra is.

Összegezve kimondhatjuk, hogy alapvetően nincsen semmi újdonság, hiszen a legáltalánosabb erőnövelő céllal szedett kiegészítők jó hatással lesznek a gyorsaságodra is. Érdemes kísérletezni az adagolással és az étkezésben is növelni a szénhidrátbevitelt, egészen addig, amíg nem tapasztalsz negatív hatást, mint a hízás és a vízvisszatartás!

Gil / FitBuilder team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

gyorsasg_fejleszts_02.jpg

FitBuilder gyorsaságfejlesztő suli – 1. lecke

Azok figyelmébe szeretném ajánlani az alábbi cikket, akiknek fontos, hogy minél robbanékonyabbak és gyorsabbak legyenek!

gyosasgfejleszts_03.jpg

FitBuilder gyorsaságfejlesztő suli - 2. lecke

A combizmok jelentősége a gyorsaság szempontjából: sprintereknek és robbanékonysági sportot űzőknek kötelező olvasmány!

gyorsasg_01.jpg

FitBuilder gyorsaságfejlesztő suli - 3. lecke

Elsőként a sebesség szempontjából kiemelt izmokról szólnánk néhány szót, aztán pedig egy-két hasznos információt is kaptok a reakciógyorsaság fejlesztésről.

fitbuilder_gyorsasagfejleszto_suli_06.jpg

FitBuilder gyorsaságfejlesztő suli - 4. lecke

Nézzük meg, melyek azok az erősítő gyakorlatok, amelyek a leghatékonyabbak, amikor a cél kifejezetten a futásgyorsaság fejlesztése.

kezd_hibk_02_5.jpg

Aktiváld a csípőd: emelj nagyobbat, legyél gyorsabb, jobb lesz a feneked... és nehezebben fogsz lesérülni!

Erősebb, gyorsabb lennél? Szeretnél egy sérülésállóbb testet? Jobb feneket? Akkor kövesd a gyakorlat tippjeinket!

felugras02.jpg

Gyorsaság és robbanékonyság fejlesztése biztonságosabban?!

Egy remek szuperszett kombó láb-napra!