Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Mit nyersz a teljes testes edzésekkel?

Nem csak kezdőknek valók a teljes testes rutinok

Bár a legtöbben kétséget kizáróan különféle osztott edzésrutinokat követnek, azonban mégsem szabadna alábecsülni a teljes testes edzéseket! Ha korábban nem próbáltad, akkor itt az ideje, hogy beiktass egy ilyen ciklust az edzésedbe! Egészen másképp érezzük magunkat egy ilyen edzés során és számos előnyös tulajdonsága van.


Az egyik legnagyobb előnye a teljes testes (full body) programoknak, hogy biztosan nagyobb mértékű zsírvesztésre számíthatsz. Mind a gyakorlat, mind az elmélet azt mutatja, hogy amennyiben teljes testes edzésekkel bombázzuk a szervezetet, akkor a zsírok felhasználása nagyobb lesz az edzést követően.

Az edzés során és utána is nagyobb mértékben fog dolgozni a testünk, hogy minél több zsírt mozgósítson, és ezzel lássa el a megnövekedett energiaigényt. Nem kell hozzá nagy tudás és belátjuk, hogy amikor több izom kap terhelést, akkor a kalória felhasználás is növekedni fog. Több izommunka, nagyobb energiaigény, vagyis több elégetett kalória.

Az anabolikus hormonokra is kedvezően hat, amikor az egész testet megdolgozó rutint követünk. Sőt, az ilyen edzések során arányaiban kisebb mennyiségű kortizol hormon szabadul fel. Azaz jobb lesz az aránya az izomépítést támogató és az izomzatot bontó (katabolikus) hormonoknak. Egyenes következménye ennek, hogy jól támogatja az izomépítést.



A gyakorlat azt is bebizonyította, hogy a tapasztaltabb, súlyzókkal régebb óta edzők esetében az erőszint nagyon jól fenntartható, sőt fejleszthető a teljes testes rutinok esetében is. Vagyis akiket az tartana vissza, hogy az erőszintjük lecsökkenne a teljes testes ciklus során, tévednek.  Az erőszint növekedés akár nagyobb is lehet!

Mi lehet ennek az oka? A válasz egyszerűen az, hogy minél többet ismételsz egy mozgás mintát (gyakorlatot), akkor az idegrendszered annál optimálisan fogja kihasználni az izmaidban lévő potenciált, mégpedig úgy, hogy több motoros egységet fog tudni bekapcsolni. Az erőszint növekedés ilyen esetben tehát főleg a javult ideg-izom kapcsolatnak tudható be. Ahogy Mike Mahler írta egyik könyvében az erőedzés olyan, mint amikor gitározni tanulsz: ha hetente egyszer veszed elő csak a hangszert a fejlődés sokkal lassabb lesz, mintha minden nap gyakorolnád…



Végül, de nem utolsó sorban a teljes testes edzések jótékony hatással vannak az általános fizikumra, serkentik a keringést, és javítják a regenerációs képességed!

Zárójelben jegyeznénk meg, hogy sokan, amikor egy hagyományosabb osztott rutin végén egy köredzést letolnak (szép magyar kifejezéssel élve ezek a „finisherek”), akkor pont a fentebb felsorolt előnyök miatt szokták. Tehát ha elfogadod, hogy az edzés végi intenzív finisherek hatékonyak, akkor itt az ideje, hogy szemléletet válts és legalább egy mezociklusra kipróbáld a teljes testes edzéseket!

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Itt vannak a Tabata trónkövetelői! Bemutatkozik a 4x4 intervall-edzés!

Lássuk, mi van a Tabata módszeren túl a magas intenzitású, intervallosan kicsinálós módszerek földjén!

Tévhitek a magas intenzitású edzésekről

Népszerű és hatékony edzésforma... így mindenféle dolog kering róla, melyek nem biztos, hogy fedik a valóságot. Nézzük meg, melyek azok a gyakori tévhitek, amiket újra és újra hallhatsz a HIIT-ről!

Maximális erő és robbanékonyság a komplex edzés módszerével!

Szeretnél egy erősebb, gyorsabb, szálkásabb testet? Íme egy sokkoló edzésmódszer, mely könnyen alkalmazható, és egyszerre segíti az említett célok elérését!

Néhány érv a TGU gyakorlat mellett!

Most eláruljuk, hogy miért ez a legjobb gyakorlat arra, hogy egyszerre fejlesszük a koordinációt, a stabilitást, az erőt és a mobilitást!

Predator tréning

Íme egy sokkoló edzésmódszer, mely könnyen alkalmazható, és egyszerre segíti az áhított képességek megszerzését és egy szálkás, izmos, "funkcionális erővel teli" fizikum kialakítását. Vagyis a testük izmosabbá, erősebbé és hatékonyabbá tételét!

Egy kör nem kör! Egy embert próbáló köredzés!

Alkalmazhatósága széleskörű, akár otthon is nekiveselkedhetsz a megfelelő terhelések birtokában. Kitűnő erő-állóképesség gyakorlat, de a testzsír százalék csökkentését is célba vehetjük vele.

Rope workout - Mindenkinek köteles...kmm...kötelező!

Legyél kezdő vagy haladó, ropi vagy túlsúlyos, hétköznapi gyúrós vagy vadállat MMA harcos... Akarj fogyni, erősödni vagy pusztán teljesítményt növelni. A kötélgyakorlat akkor is neked való!

HFT - Nagy gyakoriságú edzés

Képzeld el, hogy akár heti 5 alkalommal edzel teljes testre, hasonló gyakorlatokkal, de csak 1-2 sorozatban és nem terheled magad izombukásig. Ennek van értelme, haszna, helye az edzésrendszerekben? Talán igen!

Tabata Protokoll

Azoknak, akik unják a hosszú kardió edzéseket, és mégis gyorsan szeretnének megszabadulni a testzsírjuktól, és azoknak akik szeretnének egy profi váltósúlyú ökölvívóéhoz hasonló kondíciót, azoknak ajánlom a Tabata edzést!