Milyen ételekkel tudod kezelni az ízületi gyulladást?

Természetes gyulladáscsökkentők

Az ízületi gyulladás során a mozgások nagyon limitáltak és fájdalmasak – így nemhogy a súlyzózás, hanem már a legegyszerűbb hétköznapi mozdulatok is nehézkessé vállnak. Mit lehet ilyenkor tenni amellett, hogy az edzésben átállsz a rehabilitációs jellegű gyakorlatokra és veszettül elkezded szedni gyulladáscsökkentőket? A legbölcsebb, ha az étkezéseden is módosítasz, hogy támogasd a gyógyulásod! Lássuk tehát a 10 legjobb gyulladáscsökkentő élelmiszert!

Először beszélgessünk általánosságban a ízületi gyulladásról!

Az emberi testben körülbelül 230 ízület van, különféle szabadság fokokkal és mozgásterjedelmekkel - így igazából elég nagy a valószínűsége, hogy előbb-utóbb valamelyikben kialakul egy kisebb-nagyobb gyulladás. Ennek a tünetei - a fájdalom mellett – az, hogy az ízület duzzadt, tapintásra melegebb, mint a környező területek.

Maga a gyulladás a szervezet saját védekező reakciója, amit valamilyen sejt-károsító behatás, vagy irritáció váltott ki. Ilyenkor ez néha csak pár napig, néha akár hetekig is eltart… de nem ritka, hogy súlyos esetekben egy életen át elhúzódó krónikus gyulladásos állapot is beállhat!  Az oka többségében vagy akkut, hirtelen sérülés, vagy lehet akár tartós túlterhelés eredménye.

A gyulladás időbeli lefolyásában döntő szerepe lesz az anyagcserédnek! Emiatt nem meglepő, hogy a tápanyagok, a vitaminok és nyomelemek, antioxidánsok és a többi táplálkozással bevitt anyag mind befolyással lesz a gyulladás lefolyására.

Nézzük a TOP 10-es listát, amik segíthetnek a gyulladások minél gyorsabb leküzdésében:

Lazac - különösen az Omega-3 és réz tartalma miatt egyaránt kiemelkedő!

Vörösbor - antioxidáns hatása miatt a szabadgyök károk ellen véd.

Szezámmag - magas réz tartalma miatt fontos.

Zöld Tea - antioxidáns hatása miatt került be.

Olíva olaj - "jó zsír", szintén Omega-3 tartalma miatt - főleg, ha antioxidánsokkal együtt fogyasztjuk kimagaslóan hatékony!

Mogyoró és egyéb magvasak - náluk is az olajtartalmuk a  döntő.

Zöld levelű zöldségek - természetes gyulladáscsökkentőket tartalmaznak

Zab - az olyan szénhidrátok, amelyek a vércukor szintet stabilan tartják, azok nagyon hatékonyak a gyulladások leküzdésében.

Gyömbér - erős gyulladáscsökkentő hatása miatt sokszor külsőleg is használják - a reszelt gyömbéres borogatást futó ismerőseim alkalmazzák rendszeresen.

Ananász - leginkább a bromelain tartalma miatt.

A fentieknek a hatásmechanizmusa más és más. Van olyan köztük, amely szimplán azzal segít, hogy nagyon magas arányban tartalmaz antioxidánsokat, vagy éppen rezet. Megint másoknak önmagában van erős gyulladáscsökkentő hatása vagy éppen eleve olyan vegyületeket tartalmaz, amik segítenek az ízületek védelmében.

Amit ellenben mindenképpen érdemes kerülni a gyulladásos állapotban azok (csakúgy mint bármikor máskor) a finomított élelmiszerek és a félkész-kész ételek! A finomított cukor kifejezetten képes arra, hogy "táplálja" a gyulladást. Összességében elmondható, hogy ilyenkor kerüljünk mindent, amiket előre csomagolva lehet megvenni!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

d_vitamin_03_1.jpg

Az Omega-3 zsírsavak fontossága és bevitelével kapcsolatos tanácsok

Az omega-3 zsírsavak előnyeiről már biztos mindenki élből fel tudna sorolni egy párat. Jöjjön ezért most az Omega-3 három olyan pozitív élettani hatása, amit mi, lelkes sportemberek is igazán fogunk értékelni!

multivitamin.jpg

Tegyük meg a minimumot a maximumért.

Bármi is a célod, csak szilárd alapokra lehet építkezni. És ez a szilárd alap valami olyan táplálékkiegészítő kombinációt takar, melyet mindig, mindenkinek, minden célhoz ajánlunk.

hdl_ldl.jpg

HDL és LDL koleszterinek

Az egészségünk megőrzésének érdekében és ennek magyarázatául ismerjük meg koleszterin két nagy típusát a HDL-t és az LDL-t.

mogyorovaj_01.jpg

A híres mogyoróvaj

tojas02.jpg

A sárgája tényleg mehet a kukába?

Vajon tényleg csakis és kizárólag a tojás fehérjét kellene fogyasztani és a sárgáját kidobni? Tényleg tele van koleszterinnel és ha csak ránézünk, akkor máris koszorúér betegséget kapunk?

ketogen_dieta_02.jpg

A ketogén diéta

Magas fehérje és zsírbevitel, mellette pedig szinte nulla szénhidrát. Nézzük meg, hogy ez élettanilag miképp hat a szervezetre, illetve azt, hogy egy ilyen diéta mellett mennyire lehet hatékonyan edzeni?

erdekessegek_a_so_fogyasztasrol_05.jpg

A só bevitel hatása az egészségre és a sportteljesítményre

A só fogyasztása mindig az egyik legvitásabb kérdés, amikor a táplálkozásról van szó, hiszen sokszor olvasni egymásnak ellentmondó állításokat. Nézzük meg az igazságot, vajon barát vagy ellenség a só?

lenmag_02.jpg

A lenmagolaj emeli az ösztrogén szintet - mese vagy igazság?

Köszönhetően számos fórumnak (meg remélhetőleg nekünk is) talán sikerült mindenkinek megértenie az esszenciális zsírsavak jelentőségét - gondolunk itt elsősorban az Omega 3 és 6-ra. A mostani írásunkban azt szeretnénk bebizonyítani, hogy tengeri halaknál jóval olcsóbb lenmag fogyasztása sem rosszabb!

rud_a_sarokban_02_1.jpg

10 tipp az ízületeid védelméért!

A glükózaminon túl számos más táplálék és/vagy kiegészítő létezik, ami az ízületek egészségét szolgálja. Nézzünk meg ebből 10-et, amit viszonylag könnyedén elérhetsz Te magad is!

telitett_es_a_telitetlen_zsirsavak_010.jpg

A zsír nem ellenség!

Nézzük, miért kell zsírt is bevinni a szervezetünkbe - és miért ne dőljünk be annak a túlhaladott nézetnek, hogy mindig csak a zsírszegény, zsír csökkentett, illetve zsíroktól teljesen kasztrált élelmiszereket kell fogyasztani!

olajos_magvak_03.jpg

Olajos magvak versenye

Az ünnepekkel úgyis előtérbe kerül az olajos mag-család... most megnézzük közülük ki-mit-tud! Azaz melyik tartalmazza a legtöbb kalóriát, fehérjét, rostot, omega-3-at... vagy épp melyik a legjobb antioxidáns?

bio_04.jpg

Mindennapi mérgeink

Vajon tényleg érdemes-e a drágább bio zöldségre és ásványvízre költeni az egészségért?

kalcium_03.jpg

Két kiegészítő, hogy törhetetlenül juss előre!

Két nagyon fontos kiegészítőről szeretnénk beszélni a csontok kapcsán, melyek használatával olyan törhetetlen csontjaid lesznek, mint Hugh Jackmannek az X-men filmben!

omega_3_01.jpg

Omega zsírsav kiegészítőt - de melyiket?

Nem elég az esszenciális zsírsavak beviteli mennyiségére odafigyelni - hanem az arány is ugyanolyan fontos!

zletvdt_de_melyiket_02.jpg

Ízületvédőt, de melyiket?

A mai cikkben megmutatjuk, hogy mire figyelj, ha ízületvédő vásárlásra vetemednél!

omega_3_020.jpg

Zsírsavakkal az izomépítésért!

Miképp segítheti az omega-3 az izomépítést? Többek között erre is fény derül - illetve arra is, hogy mennyit és mivel kombinálva érdemes bevinni a legjobb eredményekért!

210.jpg

Az élelmiszereken lévő címkék és tápértékek hazudnak?!

Te mindent elhiszel, amit az élelmiszerek címkéin és tápérték adatain látsz? Vajon a sokszor indokolatlanul drága, light, bio, hozzáadott tartósítószereket nem tartalmazó alternatívák valóban jobbak? Kattints a cikkre, és kiderül!