Mikor és kiknek javasoljuk a protein szeleteket?

Finom, népszerű, csokiszerű képződmény, fehérjével megtömve. Elkapod, zsebre vágod, és - nem megfeledkezve róla, és később kilapítva megtalálva... - bármikor előkaphatod! Na mi ez? Nem, nem a pöttyös rudi... hanem, mondjuk egy protein szelet!


Azonban szelet és szelet között is fajsúlyos különbségek vannak – nemcsak árban, de tápanyagban is! Most egy cikk erejéig megnézzük, hogy milyen szeleteket milyen célokra érdemes (vagy épp nem érdemes) használni.

Energia szeletek

Főképp magasabb szénhidráttartalommal rendelkeznek, melyek a megfelelő felszívódással biztosítják az energialöketet az edzésekhez vagy a napi teendőkhöz.

Használati tipp! Mivel itt főképp a szénhidrátok a domináns makrók, így edzés előtt-közben javaslom a fogyasztását. Mivel szénhidráttartalmuk jelentős, így diétázók inkább kerüljék. Főképp állóképességet igénylő tréningek használata közben javasolt a használata, hiszen kiválóan alkalmas folyamatos energia pótlására is. Hatékonyan felszívódó összetevőinek köszönhetően nem terhelik meg az emésztőrendszert, de mégis elegendő energiát biztosítanak.

Fehérje szeletek

A diétás szeletek magasabb fehérje és alacsonyabb szénhidráttartalmú csokik, melyeket a fogyókúrák során is elfogyaszthatsz, hiszen kalóriaértéke töredéke a hagyományos csokiknak. Sokkal több fehérjét tartalmaz, mint a hozzá hasonló élelmiszerek, csoki szeletek. A tápanyagtartalmuk változó, bár legtöbb esetben magas fehérje mellett több-kevesebb szénhidráttal is kalkulálnunk kell – amit figyelembe kell venni a diétánál. (100 gramm esetén legalább 20-30 g fehérjével kell kalkulálni!) Vannak a piacon drágább, de magasabb fehérje tartalmú attrakciók, így ha nagyon kemény a diéta, inkább ezeket válaszd!

Használati tipp! Diétában mindenképp jó opció a hagyományos csoki helyett. Nagyon finomak, alkalmazhatod más, nagy mennyiségű zsírt és kalóriát tartalmazó édességek helyettesítéseként, vagy az édesség utáni vágyad csillapításaként.

Ezen túl gyakran egy-egy étkezést is kiválthatsz vele napközben (főképp délelőtt, edzés előtt-után), amikor nem jutsz normális kajához. Hiába jobb, mint a hagyományos csoki, ne csinálj ezekből se rendszert, főképp, ha minél keményebb a diéta. Legjobb fogyasztani edzés előtt vagy után, a gyors energia, és minőségi fehérje pótlásra.

Müzli szeletek

Főképp egészségesebb nassolásra lettek kifejlesztve, diétába rendszeresen nem nagyon illeszthetőek bele nem kevés szénhidráttartalmuk miatt. Komplex tápanyagforrásokat tartalmaznak – fehérjék és szénhidrátok mellett zsírokat is. Ezeket főképp egészséges nassolásra, éhségcsillapításra javaslom.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

porban_az_igazsag_02.jpg

Porban az igazság: A protein és ami mögötte (azaz benne) van

"Ne porozzáá, azok mind tele vannak koxokkal!!!" Az ilyen gondolatok kiküszöbölése érdekében megpróbálom eloszlatni a félreértéseket a mitikus vagy épp rettegett porokról!

paleo_protein_01.jpg

Paleo proteinek

A Paleolit étrendet követve még nem feledkezhetünk meg az edzés utáni fehérjeturmixról sem… és bár az ősember valószínűleg azt nem nagyon fogyasztott, mégis nézzük meg, milyen lehetőségünk maradt az edzés utáni fehérje utánpótlásra!

csoki_10.jpg

Kettő az egyben: Paleo protein csoki és szaloncukor!

A mai recept igazi 2 in 1 lesz! Eredetileg egy gyorsan összedobható kis protein csoki receptet akartunk Nektek mutatni - viszont az ünnepek közeledtével és némi méretre szabással és csomagolással akár szaloncukorként is fel lehet vonultatni(nemcsak) a gyúrós és/vagy diétázó rokonok előtt!

smoothie_01.jpg

Nyári protein smoothie receptek

Egészséges, gyümölcsös, fehérjében gazdag nyári hűsítők...ilyenkor úgyis nehezebben csúszik a kaja, vidd be finom, krémes ital formájában a szükséges energiát!

szelet.jpg

Cappuccino-s protein szelet

Nincs időd reggelizni? Még a kávét sem tudod betolni, nem hogy a taknyos-vizes-megunhatatlan (jahhh…persze…) zabos kutyulmányodat? Erre találtuk ki a villámgyors, sütés és egyéb konyhai előképzettséget NEM igénylő cappuccino-s protein szeletet.