Miképp növelheted a tesztoszteron termelést?

A ZMA kiegészítő jótékony hatásait a tesztoszteron termelésre már több alkalommal ecseteltük. Most kifejezetten arra térnénk ki, hogy a két nyomelem külön-külön is hatásos tud-e lennie a hormon optimizálásra.


Kezdjük először a magnéziummal, amit férfiaknál a megemelt tesztoszteron termeléssel hozzuk kapcsolatba… vagyis hoznánk, ha eleget fogyasztanának belőle az emberek. 

"Hogyan befolyásolja egyáltalán a tesztoszteron termelést?" - a kérdés jogosan merül fel, mert erről kevés alkalommal beszélnek. A magnézium hatására több lesz az össz tesztoszteron mennyiség, akár az öregedés miatti természetes tesztoszteron csökkenésről beszélünk, akár más okból csökkent androgén kiválasztás.

A nemi hormonhoz kötő globulin az SHBG (Sexual hormon binding globulin - az angol elnevezés alapján a rövidítés) alapvetően mind az androgénekhez, mind pedig az ösztrogénekhez képes kötődni. Ha férfiaknál leköti a szabad tesztoszeront, akkor annak az androgén hatása gyengül. Gyakorlatilag az SHBG hatására a tesztoszteronod használhatatlanná válik, mint anabolikus hormon.

A magnézium ebben segít: a tesztoszteron ugyanúgy tud kötődni a magnéziumhoz, mint az SHBG-hez (sőt állítólag reagensesebb is vele), viszont a magnézium nem "kasztrálja" a tesztoszteronodat. Minél magasabb a magnézium szint, annál biztosabb, hogy az tesztoszteronhoz kötődik, emiatt az adott molekula már nem fog reakcióba lépni egy SHGB-vel.

Klinikai tesztben igazolták, hogy 30 férfi (vegyesen sportolók és teljesen inaktív életet élők), akik naponta 10mg/testsúlykilogramm magnéziumot kaptak a szabad tesztoszteronjuk emelkedett.

Az ajánlott napi mennyiség ugye 400 mg körül mozog (attól függ, milyen szakkönyvet nézünk - lehet eltérés), de a javaslat, hogy sportolóknál - főleg 30 felett - olyan napi 700-750 mg / napig is felmehetünk.

6 380 Ft -16% 5 380 Ft
twinlab_magnesium_200.jpg
3 380 Ft -15% 2 880 Ft
twinlab_magnesium_1000.jpg
3 380 Ft -15% 2 880 Ft
hi_tec_magnesium_citrate_300g.jpg

A kiegészítőkön kívül ebben találod a magnéziumot nagyobb dózisban:

•    Hal (tengeri halak főleg)
•    Csonthéjasok (mogyoró, mandula, brazil dió)
•    Magok (tökmag, napraforgó mag)
•    Avokádó
•    Bab félék
•    Banán

A cink és tesztoszteron kapcsolatai szintén ismertek széles körben. A cink hatására az LH (Luteinizáló hormon, ami férfiaknál és nőknél is jelen van szintén, és más és más hatást vált ki mindkét nemnél) emelkedik, ami meg a tesztoszteron termelést fogja serkenteni. Vagyis közvetve hat a cink a tesztoszteronra. A cink másik hatása, hogy erősen blokkoló hatással van arra a folyamatra, hogy a tesztoszteron aromatizálódjon, és ösztrogénné alakuljon.

4 980 Ft -6% 4 680 Ft
weider_zinc_caps_120.jpg
1 754 Ft -10% 1 581 Ft
twinlab_zinc_900.jpg

A természetes cink forrás lehet:

•    Kagyló
•    Marhahús
•    Disznóhús
•    Csirkehús
•    Zab
•    Csont magvasak (hasonlóan a magnéziumhoz)

Összefoglalva tehát mind a magnézium, mind a cink hatással van a hormontermelésünkre, és önmagukban is hatékonyan támogatják a tesztoszteron termelést.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fekvenyomas_03_1_2.jpg

A tesztoszteron és az edzés.

Tudj meg mindent a tesztoszteronról: hogyan optimalizálható a szintje edzéssel és táplálékkiegészítőkkel!

A tesztoszteron serkentők.

A tesztoszteron termelés fokozóknak több fajtájával találkozhatsz, most ismertetném a két legnépszerűbbet, legszélesebb körben használtat mutatnám be.

tapkieg_idoseknek_020.jpg

Tesztoszteron fokozót a nagypapának!

Sok esetben az idősebb korosztály is nyugodtan szétnézhetne az étrend kiegészítők között, hiszen a marékszám beszedett gyógyszerek helyett a táplálékkiegészítők egy egészségesebb, mellékhatásoktól jóval mentesebb utat jelentenének.

teltett_zsr_01.jpg

Telített zsírok: egészségromboló vagy tesztoszteron fokozó?

A telített zsírokról mindig csak a rosszat halljuk, így nem csoda, hogy mindenki kiátkozta az étrendjéből... de vajon biztos jól tesszük? Lehetnek a telített zsíroknak előnyei? Igen, kapásból kettő!

teszto_01.jpg

Természetes tesztoszteron fokozás

Nézzük meg, hogy milyen étkezési irányelveket érdemes betartani, hogy a teszto-szinted maximalizáld - szteroidok nélkül is!

kopasz02.jpg

Tesztoszeron és korai hajhullás: tényleg kopaszra tudod magad gyúrni?

Mi volt előbb a tyúk vagy a tojás: a kopasz gyúrósok vagy a gyúrástól lettek kopaszok? Nézzük a tudomány jelenlegi állása szerint mi a korai férfi kopaszodás oka, és tényleg lehet-e az edzéssel bármilyen formában befolyásolni!