Témák nekem: Kreatin kúra

Miért több a kreatin, mint egyszerű tömegnövelő? 1.rész

Érvek a kreatin mellett

A kreatinról bár számos alkalommal bebizonyosodott, hogy nem csak és kizárólag erő- és tömegnövelésre alkalmas, mégis a legtöbben még mindig így gondolnak rá. Valamiért az emberek elkönyvelték magukban: az szed kreatint, aki tömegelni akar… emiatt sokan nem is próbálkoznak a kreatin kiegészítéssel, hiszen nem az Ő céljaikhoz való. Viszont a kreatin számos más területen bizonyított, sőt, újabb és újabb előnyös tulajdonságait sikerült igazolni. Ilyesforma gondolatmeneten indultunk el, és igyekeztünk összegyűjteni miért kellene mindenkinek szednie kreatin!

A kreatin hatással van a szénhidrát anyagcserére

A 2-es típusú cukorbetegeknél a mozgás, mint kiegészítő terápia, azon belül is a súlyzós edzés egy széles körben elfogadott módszer. Ahogy kísérleteztek azzal, hogy milyen étrend kiegészítők alkalmazásával tehetik ezt még hatékonyabbá, úgy jutottak el addig, hogy a kreatint is szedőknél jobb eredményeket értek el. A kreatint is kapó, és amellett súlyzós edzést végző cukorbetegeknél az inzulin-érzékenység (az, hogy adott mennyiségű inzulin milyen mértékben képes csökkenteni a vércukorszintet) jobb volt, emiatt a vércukorszint stabilabb volt.

2011-es tanulmány alapján a kreatin kiegészítés hatására javult az, hogy a szervezet mennyi szénhidrátot képes tárolni glikogén formájában a vázizomzatban és májban, ha a kreatin kiegészítőt súlyzós edzéssel kombináljuk. Emiatt a kreatin érdekes kiegészítő lehet cukorbetegséggel küzdőknek.

5 080 Ft -26% 3 780 Ft
activlab_creatine_capsules_300.jpg

A kreatin segít az oxidatív stressze szemben is

Bár a kreatin hatásosságát állóképességi sportolóknál nem sikerült igazolni, mégis van okuk nekik is a kreatin szedésére. Ez az ok a regenerációban való segítség. Az, hogy az edzés során felszaporodnak a szabadgyökök, az egy igen kedvelt téma manapság: többek közt az izomláz egyik oka is ez. A gyakori és hosszú ideig tartó edzések, amik az állóképességi sportolóknál jellemzőek, kombinálódva gyenge regenerációs technikákkal, tovább szaporítja a szabadgyök felszaporodást.

A szabadgyökök nem csak a fent említett izomlázzal hozhatók összefüggésbe, hanem a fáradság érzettel (lokális izomfáradság és a teljes fáradság egyaránt) és a csökkent protein szintézissel is. Vagyis a szabadgyökök hatására romlik az erőszint, enerváltabbnak érezzük magunkat, és rosszabb az esélyünk, hogy izmosodjunk.  A kreatin szedése számottevően befolyásolta ezt, és csökkentette az antioxidánsok károsító hatását. A fehérje szintézis is jobban működött még túledzett atlétáknál is - ahogyan ezt írják egy szintén 2011-ben egy bizonyos Rahimi R. által publikált tudományos cikkben.

19 880 Ft -20% 15 880 Ft
animal_pump.jpg
4 480 Ft -22% 3 480 Ft
musclepharm_creatine_300.jpg
3 780 Ft -34% 2 480 Ft
mutant_creakong.jpg
6 880 Ft -15% 5 880 Ft
vpx_sports_cremtor_180_1.jpg
4 680 Ft -15% 3 980 Ft
activlab_crea_shot_20_500.jpg

A folytatásban még több oldaláról megismerhetjük a kreatint - hogy mindenki beismerje, hogy a tömeg és erőnövelésen túl még mennyi fontos haszna van!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

sszetev111.jpg

Kreatin

A kreatin az egyik legnépszerűbb kiegészítő az erősportokban: megnöveli a test tömegét, fokozza az izom erejét, késlelteti a fáradtságérzetet, mivel az ATP képzés során energiát biztosít.

kreatin_01.jpg

Gyakran Ismételt Kérdések a kreatinról 1.rész

A kreatin az egyik legnépszerűbb kiegészítő - most pedig kifejezetten a szedésével kapcsolatos tényeket fogjuk előtérbe helyezni: többek között azt, hogy meddig is tartson egy kúra!

kreatin_mellekhatas_01.jpg

Gyakran Ismételt Kérdések a kreatinról 2. rész

A kreatin az egyik legnépszerűbb kiegészítőnk, így egy igen fontos szemszögből vizsgáljuk meg: vajon káros-e a kreatin szedése, és vajon valóban okoz-e megbetegedést a kiválasztó szervekben.

kreatin_012.jpg

Gyakran Ismételt Kérdések a kreatinról 3. rész

"Melyik kreatint válasszam?" – egy gyakori kérdés, amellyel sokan fordultok hozzánk. A tanácstalanság teljesen érthető, de most segítünk eligazodni a választékban!

kreatint_nagyinak_02.jpg

Kreatint a nagyinak!

Táplálékkiegészítő a nagyinak? Miért ne?! Bizony sokkal kevésbé lenne káros, hogyha a töménytelen mennyiségű gyógyszerek helyett inkább egyszerű étrend kiegészítőkkel próbálnák orvosolni a helyzetet.

kreatin_020.jpg

Létezik olyan kreatin, ami nem vizesít?

A következőben a kreatin mellékhatásairól, például a kreatin vizesítő hatásáról szeretnénk eloszlatni a felmerülő lila ködöt és kétségeket.

kreatin_014.jpg

Kreatin feltöltés-szintentartás: vajon minden esetben kötelező ceremónia?

Vajon ez csak egy újabb marketingfogás vagy valóban olyan világot élünk, ahol már nem kötelezően ajánlott a feltöltéssel és szintentartással szórakozni?

kreatin_023.jpg

Kreatin-monohidrát használati kisokos

Ismét a beérkező kérdésekre szeretnék választ adni egy cikkel – mivel úgy látom, hogy sok kezdőbb sportoló számára még komoly hiányosságok és végeláthatatlan kérdések sorozata merült fel a kreatin és használatát illetően.

kreatin_017.jpg

Kreatin: por, kapszula, tabletta vagy folyékony formula?

Milyen formátumú kiszerelést válassz a kreatin kúrádhoz? Folyadék? Tabletta? Kreatin kapszula? Vagy porban az igazság? Esetleg megéri a pezsgő formula? Most sorra vesszük ezek előnyeit, hátrányait – a kreatin esetében!