Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Miért nem tudok nagyra nőni? Az izomtöveg növelés (majdnem) 10 parancsolata

Az izomtöveg növelés 10 parancsolata... na jó, csak nyolc...

Az izomtömeg növelése nem mindenkinek olyan egyszerű folyamat. Hiába eszel, edzel, eszel és eszel - az eredmények elmaradását látván hamar betelepszik a fejedbe a frusztrált gondolat: "Vajon miért nem tudok nagyra nőni?"

Most állj meg néhány sor erejéig és nézd meg, hogy valóban - igen, VALÓBAN - mindent megteszel-e a hatalmas hátizmok, a bivalyerős karok és sziklaszilárd lábak érdekében. Jöjjön néhány kérdés, amit tegyél fel magadnak, még mielőtt végleg elkönyvelnéd a testedet egy genetikai kudarcnak.

izomtömeg növelés

Ismerősek a következő gyakorlatok: guggolás, felhúzás, döntött törzsű evezések?
Ha csak hallásból rémlenek az említett gyakorlatok, akkor sürgősen módosítsd az edzéstervedet! Guggolások, felhúzások, mellről nyomások, húzódzkodások, és további örökzöld klasszikusok. Vért, verítéket követelő gyakorlatok, de az eredmény sem marad el. A nagy terheléssel végrehajtott alapgyakorlatok általános tömegnövelő hatással vannak az egész testre. A lehető legtöbb izmot vonják be a munkába, ráadásul megnövelik a szervezet tesztoszteron szintjét - így hatalmas növekedési potenciált generálva az izmaid számára.

Növekszik-e a terhelésed az edzéseken időről-időre?
Ja, vagy hogy már az AC/DC tündöklése és bukása óta ugyanazzal a súllyal guggolsz és fekvenyomsz? Rossz hírem a számodra: a fejlődésed kulcsa az, hogy olyan stimulációt adj az izomzatodnak, amihez nincs hozzászokva, és ezzel alkalmazkodásra és növekedésre kényszerítsd. Bizonyos ideig komolyabb frusztráció nélkül is fejlődünk. Ámde egy idő után minden csoda véget ér, és megfeneklik a növekedés. Az izmok szerencsére nem csak a megmozdított súlyok nagyságára reagálnak, hanem a terhelés valamely más tényezőjének változására is (például ismétlésszám, pihenőidő variálása, új gyakorlatok beiktatása). Ne féljünk kísérletezni. Próbáljunk ki más edzésmódszereket is: és ami bejön, azt tartsuk meg, ami pedig nem, azt dobjuk a kukába.

Addig nyomod, amíg bírod?
A fejlődés alapja az, hogy az izmaidat túlterheld. Érd el azt a határt, amikor már úgy érzed, hogy nem tudod többet felemelni a súlyt az adott szériában. Természetesen nem kell minden edzésen elbukni és újjászületni - azonban ha még sohasem tapasztaltad, hogy milyen érzés remegő és erőtlen testtel távozni a teremből, akkor valószínűleg nem edzel megfelelő intenzitással.

Hogy állsz a kardió edzéssel?
A kardió gépekről csak annyi a fogalmad, hogy néhanap jó csajok edzenek rajtuk? Pedig ha hiszed, ha nem a kardió edzés is segít a tömeget növelni. Hogy a francba? Például: ha hozzácsapsz egy kis kardiót az edzésedhez, az meg fogja növelni az étvágyad, és sokkal könnyebb lesz elfogyasztani az előírt ló-adagnyi tiszta ételt. És persze jót tesz a szívnek és keringési rendszernek, ami nem csak akkor előny, ha reggel munkába menet rohanunk a busz után. Jobb állóképességgel több ismétlés megy. Mert hiába van erő a gépezetben, ha elfogy a szufla, akkor bizony ledobod a súlyt. Tehát ha kell a méret, kardiózz. Persze, csak ésszel.

izomtömeg növelésizomtömeg növelés

Mond neked valamit az a kifejezés, hogy regeneráció?
Ha annyit vagy a teremben, hogy lassan már illene lakbért fizetni, akkor fennállhat a túledzés eshetősége. (Feltételezve, hogy valóban edzeni jársz le.) Az izmoknak pihenésre is szükségük van, hogy növekedni tudjanak! Sokan nincsenek tisztában, hogy az izomnövekedés az edzőtermen kívül történik. A kemény munkával lepusztított izomszövetnek, idő és tápanyag szükséges, hogy aztán újult erővel vethessük be magunkat a vasak közé. Legyél türelmes, és közben pedig élvezd a célhoz vezető út minden percét. Ismered a mondást: se Róma, se a tested nem fog egy nap alatt felépülni.

Apropó regeneráció: mi újság az éjszakával?
Ha minden délelőttöt azzal kezdesz, hogy egy nagyadag koffein mellett próbálod összerakni a haveroddal az előző esti buli megmaradt emlékfoszlányait, akkor nagy kihívás lesz a szervezetednek a fejlődés. A vágyott izomnövekedéshez nem árt napi 7-8 órát aludni, hiszen a növekedési folyamatok az éj leple alatt, alvás közben tudnak igazán elemükben lenni. Az alkohol és az izomnövekedés kapcsolatáról pedig már szólt egy szép történet:

Nem hagyod ki egy testrészedet sem a mókából, azaz minden izomcsoport arányosan kap terhelést?
Nem egy értelmes edzésprogramra utal, ha a hét minden napján mell-bicepszet edzel. A dolog nem csak esztétikai élmény szinten érdekfeszítő, de veszélyes is lehet. Például egy sosem edzett gerincmerevítő izmok, vagy elhanyagolt combhajlítók csúnya bosszút állhatnak rajtad akár egy gyanútlan hátedzés során. A másik, pedig amit már említettem: egy hatalmas erőbedobással végigtolt lábedzés olyan hormonális reakciót szabadít rád, mely a növekedés ütemét fokozhatja - az egész testedben. 

Főképp szabadsúlyos gyakorlatokat végzel?
A gépek kényelmesek, egyszerűek és tökéletes rálátás kínálnak a terem női tagjaira. De a tömegnövelés nem erről szól. Bár a gépeknek is megvan a maga szerepe, például remekül kiegészíthetik az edzésprogramot, de semmi sem fogja jobban hozni a tömeget, mint a jó öreg a hagyományos szabadsúlyos gyakorlatok. Kezdőként teljesen felesleges a kábelekbe tekeredve egykezes csigás bicepsszel bajlódni - helyette szabadsúlyokkal kell dolgozni.

izomtömeg növelés

Na már most, tegyük fel, hogy minden kérdésre jó választ adtál - tehát nem edzel valami retardált módon, megfelelő stimulációt és regenerációt biztosítasz az izmaidnak. De a remélt izomgyarapodás mégis várat magára. Még mielőtt teljesen lemondanál arról, hogy természetes körülmények között szépszál méretre nőjél, vizsgáljuk meg a problémakör másik oldalát: vajon mindent megteszel (vagyis eszel...) a fejlődésed érdekében a táplálkozás frontján is? Folytatjuk.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Kreatin-monohidrát használati kisokos

Ismét a beérkező kérdésekre szeretnék választ adni egy cikkel – mivel úgy látom, hogy sok kezdőbb sportoló számára még komoly hiányosságok és végeláthatatlan kérdések sorozata merült fel a kreatin és használatát illetően.

Természetes tesztoszteron fokozás

Nézzük meg, hogy milyen étkezési irányelveket érdemes betartani, hogy a teszto-szinted maximalizáld - szteroidok nélkül is!

Tömegnövelő étrend útmutató

Nem egy szimpla étrend sablonnak akarjuk kiszúrni a szemeteket, inkább megadjuk a kellő tudást és irányelveket, melyekkel Te magad össze tudod állítani a leghatékonyabb étrendet!

Endomorfok edzéséről: röviden és tömören!

Ismerjük meg pontosan, hogy mi is jellemzi az endomorf alkatúakat és mi az, amire nyomatékosan oda kell figyelniük!

Hogyan gyarapodjunk ektomorf testalkattal?

Kövesd végig az alábbi cikk sorozatot, és többet nem fogod azt a kérdést hallani, hogy "Hé haver, gyúrnod kéne…", hanem csak azt: "Haver, Te gyúrni jársz?!".

Mitől lesz erezettebb a karom?

A kockás has téma után úgy tűnik akadt még egy dolog, amit rendszeresen kérdeztek tőlünk... íme a kérdés, és a cikkre kattintva a válasz!

Szükséges-e az izombukás a fejlődéshez?

Az izom földbe döngölése roppant népszerű dolog, hányan hiszik azt a teremben, hogy a növekedés kizárólagos kulcsa csakis a végtelen volumen, az égő fájdalom és az izmok bukásáig hajszolt végkimerülésében rejlik... pedig nem!

Tömegnövelőt, tömegnövelőt... de mégis melyiket?

A gyártók marketingszövege mindig kecsegtető, kezdőknek gyors tömegnövelést ígérnek, de most megtanulunk a sorok (jelen esetben az összetevő lista) mögé látni – hogy mindenki megtalálja az igényeinek megfelelő tömegnövelőt! Vásárlási kisokos a megfelelő tömegnövelő kiválasztásához!

Tömegnövelés okosan - 1. rész

Gyakorlatias tanácsok a zsírmentes(ebb) tömegnövelő étkezéshez. Íme egy hatásos terv egy "átlag" sportoló számára, aki izomtömeget szeretne növelni úgy, hogy a testzsír százaléka a lehető legoptimálisabb tartományba maradjon!

Tömegnövelés zsírmentesen?

Nem azért küzdünk az edzőteremben, hogy aztán a zsír alá rejtett izmainkat senki se csodálhassa! Mi van akkor, ha nem akarjuk követni "tömegelek - leszálkásodok" periódust, hanem egész évben szeretnénk hozni egy sportos formát?

Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő használata között, mire jó a fehérje, illetve, hogy kell-e Neked egyáltalán tömegnövelő por!

Miért nem tudok nagyra nőni? Lehetséges magyarázatok keresése - ezúttal a táplálkozásodban!

Talán az izomnövekedés hiányának problémája Nálad is a konyhádban - azaz a táplálkozásod maga katasztrofális valóságában gyökeredzik? Tedd fel magadnak a kérdéseket, és megtudhatod!