Miért nem sikerült még mindig lefogynom?

10 tipp a gyorsabb fogyásért!

Feltételezhetően a bolygó említésre méltó százaléka már kora tavasztól bőszen szálkásít a nyárra, így jó pár hónap elteltével lassan elérkeztünk arra a pontra, hogy A.) elértük az álomalakot (ez a ritkább) B.) harcolunk tovább, de már kezdünk besokallani (na ez a gyakoribb…). Az utóbbi tábornak szedtem össze pár tippet, amivel kicsit felgyorsíthatják a fogyást, illetve megnézhetjük, eddig miért nem volt oly eredményekben gazdag a diétánk.

1. Szálkásítás magas ismétlésszámmal? Bullshit.
A diéta alatti megszorítások során nem fogja Neked a szervezeted azt a sok energiába kerülő izomszövetedet megtartani, ha nem használod! Adj rá okot, hogy megtartsa! Csak úgy tudod fenntartani az izomtömeget, ha próbálod tartani azt a terhelést, amit a diéta előtt nyomtál. (Legyünk reálisak, a súlyok nagysága úgyis csökkenni fog, de próbáljuk ezt a leginkább minimalizálni.)

2. Csak izoláló gyakorlatok? Ülj le, egyes.
Az alapgyakorlatok - mint a guggolás, felhúzás, vállból nyomás - sokkal több ízületet, ezáltal izmot dolgoztatnak meg és nagyobb mennyiségű kalória elégetésére ösztönzik a szervezetet! Tehát "szálkásítok" címszó alatt sem kell elidegenülni a guggolóállványtól!

3. Kajanapló vezetése – macera, ami megtérül.
Igen, ez is kell(ene). Ide írj bele mindent – de tényleg minden falatot, ami lecsúszott a torkodon. Ez több ok miatt hasznos. Egyrészt ha belassult a fogyás, akkor könnyebben utána nézhetsz mi okozhat problémát, ráadásul a leírt dolgoknak mindig nagyobb hatalma van! Amikor nap végén leírva látod, hogy mennyi mindent összeettél, akkor úgy elszörnyedsz, hogy következő nap háromszor is átgondolod, hogy miből mennyit egyél!

4. Azt hitted, hogy a protein "szálkásít", ezért mehet belőle a dőzsölés? Hát, nem éppen!
A fehérje is egy makrotápanyag, és kalóriaforrás. Ha túl sok proteint viszel be, akkor a szervezeted inkább ezt fogja elégetni - és kevesebbet felhasználva a szénhidrátból és zsírraktárakból. Tehát közvetlenül nem, de közvetett úton a túl sok fehérje is gátolhatja a fogyást!

5. Tudod mit eszel? Avagy a rejtett kalóriák rejtélye...
Légy résen! Kerüld a rejtett kalóriákat! Ne tévesszenek meg olyan bizalomgerjesztő szavak, mint a „light”, „fitness” vagy "diabetikus". Az összetevőket alaposan szemügyre véve mindig olyan alattomosságokra bukkanhatunk, mint például ízfokozók, alacsony szénhidrát mellett magas zsírtartalom, vagy épp fordítva. Szóval ideje elkezdeni a tápanyag-összetétel címkéit is áttanulmányozni!

6. Csökkentsd vagy ciklizáld a szénhidrátot!
Ha eddig magasabb szénhidráton voltál, akkor lehet csökkenteni, vagy ciklizálni (például 3-4 napig nagyon alacsony, majd az 5. napon magas szénhidrát bevitellel meg lehet bolondítani az anyagcserét).

7. Válaszd és használd okosan a táplálék kiegészítőket!
Nem vagyok egy nagy zsírégető-párti, mert a hasadon lévő felesleg eltűntetésének a legjobb módja a diéta és a kőkemény edzés. Ennek ellenére az energiaszinted olyan lenn van, hogy gyakran erőtlenül, életunt kedvvel, fáradtan kóvályogsz az edzőteremben? Ha eljött az idő (tehát ne rögtön diéta elején) akkor ajándékozd meg magad egy termogén zsírégetővel. Ez olyan löketet adhatnak a testednek, amitől nemcsak az anyagcseréd, hanem a tested minden porcikája pöröghet az edzéseken, - még az extra alacsony kalória bevitelen ellenére is. De nem is feltétlenül kell ide zsírégető! Egy jó kis edzés előtti energizáló-bedurrantó motyóval is szét fogod szedni a termet. Több hét, hónap kemény diéta után nem mondod, hogy ne érdemelnéd meg?

8. Tanuld meg, melyik mérlegre van szükséged.
A fogyókúra mindig a mérleg körül forog. Sajnos nem épp annál, amire szükséged lenne. Mindenki rituálisan, levetkőzve, a szoba magányába a mérlegre állva kezdi a napot – ami gyakran mutathat fals infókat. A testsúlyveszteség/növekedés nem csak a zsírod függvénye. A tárolt folyadék, az izomzat mind befolyásolja a számokat! Helyette inkább a ruhák mérete legyen a mérce… és ha már úgyis krónikus mérlegelő vagy… akkor itt egy hasznosabb dolog, aminek még nagyobb hasznát veszed a diétádban: grammpontos konyhai mérleg! Igen, egy idő után pláne nem elég saccolgatni a bevitt tápanyagokat, hanem pontosan kell tudnunk, hogy miből mennyit eszünk. Aki ennyit nem bír rászánni a diétára, az nem is érdemli meg a kockahasat.

9. Hiszel a zsírégető zóna meséjében?
Elterjedt, hogy ha zsírt akarunk égetni, akkor kardiózni CSAK közepes intenzitáson lehet, mivel akkor nyúl a szervezet leginkább a zsírokhoz energiaforrásként. Ez részben igaz, ámde azzal nem kalkuláltak, hogy a zsírégetés egy 24 órás meló – vagyis nem csak az számít, amit az edzés alatt elégetsz. Egy magasabb intenzitású intervallumos kardió elvégzésekor kevesebb zsír ég el, ugyanakkor az "utóégető" hatása révén összességében mégis több zsírt küld el a süllyesztőben, mintha kolbászolnál egy jó nagy kört a Margit szigeten.

10. Végül... Fejezd be durván!
Még ha nem is végzel kardiót az edzésed után, akkor is lepd meg a tested egy gyilkos 5-10 perces finish-el! Sok sportoló esküszik erre a módszerre: az erősítő edzés végén rövid, ámde annál intenzívebb 5-10 perces móka még jobban felpörgeti az anyagcseréd, megnövelve a zsírvesztés folyamatát! Ilyen gyakorlatok például a nehéz súlyzós farmer séta, kettlebell swing, rope-kötélvariációk, ugrálókötél, medicin labda földhöz csapdosása, burpee-k, satöbbi.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

1_2.jpg

Útbaigazítás a zsírégető edzés leghatékonyabb irányvonalához.

Vajon Te is a leghatékonyabb edzésformát választottad, ha a testsúly csökkentése lenne a célod? Nézzük sorra a legelterjedtebb zsírégető módszereket... előnyöket és hátrányokat kidomborítva!

taplalek_kiegeszitok_dietahoz_1.jpg

Zsírégetők... vannak még csodaszerek, vagy maradtak a hazug ígéretek?

Utálod, hogy megint egy csomó pénzt elvertél hangzatos, zsírégetőkre... és a hatás elkeserítő? Olvasd el a cikket, és változtasd meg a hozzáállásod a sikerért!

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

szalkasitas_ismetles_01.jpg

Szálkásítás magas ismétlésszámmal?

Eljött a szálkásítás ideje! Félre a nagy súlyokkal, kemény guggolásokkal, és halál közeli fekve nyomásokkal. Szálkásítani magas ismétlésszámokkal kell... Vagy mégsem? Hát bizony NAGYON NEM!

helyi_zsrgets_02.jpg

Mítoszok és kutatások nyomában: van-e lokális zsírégetés?

Egyes emberek bizonyos területekre hízékonyabbak... és van ahová kevésbé. De az létezik, hogy egyes területekre jobban hízunk, akkor ennek az ellentéte is működhet-e: azaz lehet-e adott területről célzottan fogyni? Van-e zsírégető edzés hasra?

rope_workout_050.jpg

Zsírégetés és a kardió edzés: biztos jó úton jársz?

A kardió edzést és a zsírégetést kábé mindig több legenda lengte körbe, mint a Loch Ness-i szörnyet… úgy gondolom, hogy egy írás erejéig most egyszer és mindenkorra letisztázunk pár dolgot, hogy ne legyen több félreértés.

kredzs_01.jpg

Szálkásító programok - kisokos: Köredzés és HIIT

Mostani írásunkban a két legdivatosabb és legszélesebb körben használt zsírégető módszer mellett sorakoztatunk fel érveket-ellenérveket!

szlkst_programok_03.jpg

Szálkásító programok - kisokos: Komplexek és hagyományos kardió

Folytatjuk a szálkásító programok bemutatását! Ezek közül jön egy kevésbé ismert módszer is, mely a zsírégetésen túl a kondidat is remekül fejleszti!

has01_1.jpg

Zsírégetőt, de melyiket?

Reméljük ezzel az írással rendbe rakjuk egy kicsit a zsírégető kérdéseket, és alkalomadtán Te is ki tudod választani a hozzád leginkább passzoló terméket.

zsiros_mitoszok_04.jpg

Mi áll a fogyásod útjában? - Zsíros mítoszok: 1. rész

Összeszedtünk néhány olyan közszájon forgó fitnesz mítoszt, amik aztán mindenre jók, csak arra nem, hogy valóban megszabadulj a fedettségtől, azaz az izmaidat eltakaró zsírtól.

zsiros_mitoszok_010.jpg

Mi áll a fogyásod útjában? - Zsíros mítoszok: 2. rész

Íme néhány újabb megcáfolt mítosz a zsírvesztésről és a szálkásításról. Reméljük ezúttal is sikerül sokakban felgyújtani azt a bizonyos szikrát, és merni másképpen gondolkozni, mint AHOGY azt a teremben beléd verték!

finisher_03.jpg

Végső játszma: így pusztítsd el a zsírokat!

Egy módszer, mellyel nem kell átvariálnod az edzésterved, csupán 5-10 percet vesz el az életedből alkalmanként - ennek ellenére rövid idő alatt, rendkívül hatékonyan segít lepucolni az utolsó kiló zsírtömböket. Érdekel? Kattints a cikkre!