Miért lesz jó barátod a kazein?

Miért válaszd a tejfehérjét?

Sokan, akik most ismerkednek az étrend kiegészítők világával - különösen a protein porokkal - a bőség zavarával szembesülnek. Aki fehérjét akar szedni, az teljesen összezavarodhat a kínálattól. Egy kicsit a kazein proteinről fogunk beszélni, amiről általában csak annyit mondanak: ez az "esti fehérje" vagy éppen a "lassú felszívódású protein". Ha kétségeid vannak a témával kapcsolatban, akkor nézzük miért is hasznos, és melyek a legnagyobb előnyei.

A kazein fehérje teljes értékű, mivel minden aminosavat tartalmaz, ami szükséges a szervezet számára.

Mivel a fehérjeminimum - amit alapból be kell vinned a szervezetbe - mindig is kardinális kérdés marad, ezért ha már olyan választani kell, érdemes olyat, ami tartalmazza az összes esszenciális aminosavat. Természetesen ugyanezt tudja a tejsavó is, viszont a kazein előnye, hogy ahogyan az közismert, ezt folyamatosan adagolja a lassú felszívódása miatt.

Amikor alacsony kalóriás diétán vagy, akkor a kazein segít az izomtömeg megtartásában.

Ha külső forrásból nem kapja meg a tested azt az energiamennyiséget, ami szükséges az edzéshez (vagy akár a puszta létezéshez), akkor elkezdi lebontani magát. Ezt a folyamatot, amikor az összetett molekulákat lebontja a szervezet, hogy abból egyszerűeket állítson elő (hogy azokat energiaszolgáltatónak használja) nevezzük katabolizmusnak. Azt pedig általában hamar beleverik a kezdőkbe is, hogy a katabolikus állapotot kerülni kell.

Erre a kazein fehérje remekül alkalmazható a lassú felszívódása miatt az aminosav koncentráció tartósan magas marad a véráramban. A Journal of Nutritionben jelent meg egy kutatás még 2009-ben amiben egyértelműen bebizonyították, hogy a kalóriamegvonás mellett a kazein esetében volt a legkevesebb az izomtömeg vesztés.

Egy másik kutatás alapján pedig, az ovo-latko vegetáriánusok (vagyis akik tejet és tojást fogyasztanak), esetében is mérhetően jobb az izomtömeg megtartás egy alacsony kalóriatartalmú diéta mellett.

17 680 Ft -100% -20 Ft
musclepharm_core_casein_1360.jpg
21 180 Ft -16% 17 880 Ft
dymatize_elite_casein_1818.jpg

A kazein segít a zsírégetésben.

A tej és a kálcium kapcsolatait már a legbutább, gyerekeknek szóló reklámok is belénk nevelték. A kalcium pedig jótékony hatással van a zsír anyagcserére. Akik elhagyják a tejtermékeket, mert úgy érzik, hogy lassítja a zsírvesztést, igazából részigazságok alapján jutottak arra (tévesen), hogy a tejfehérje alkalmatlan a szálkásítás alatt.

A jelenlegi tudományos állás más azonban: túlsúlyos embereken végzett kutatás alapján a pusztán csak kalcium kiegészítést kapók esetében fokozottabb volt az anyagcsere. Átlagosan naponta 350 kJ energiával többet égettek a nap folyamán. A fehérjékről viszont tudjuk a fokozott bevitelük anyagcsere gyorsító hatással van.

A tejfehérjével igazából két legyet egy csapásra módon fokozott fehérje és fokozott kalcium bevitel valósul meg. Ily módon maximalizáljuk a zsírégetést.
Egy kevésbé ismert, ugyanakkor élettani szempontból fontos előnye a kazeinnek, hogy egy ausztrál kutatás alapján a különféle fehérje források közül a vastagbél számára jobb a tejfehérje, mint a hús vagy a szója fehérje.

22 980 Ft -5% 21 880 Ft
weider_100_casein_18000.jpg
12 180 Ft -16% 10 280 Ft
dymatize_elite_casein_990.jpg

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

kazein.jpg

Kazein

A kazein a lassú felszívódásának köszönhetően több órára is ellátja a szervezetet aminosavakkal - csökkentve ezzel az izomleépülés esélyét. Hosszú ideig teltségérzetet biztosít, így diétában is hasznos!

kazein_08.jpg

Kazein – a diétázók csodafegyvere!

A kazein a kiegészítők palettáján kissé háttérbe szorult a gyors felszívódású tejsavó testvérével szemben, pedig roppant értékes fehérjeforrás – sőt, diéta alatt több előnyét is kiélvezhetjük!

fehrje_07.jpg

Fehérje – nem a gyúrósok kulacsába való?!

Ez írás nem(csak) aktívan sportolóknak szól, hanem átlagemberek olyan célcsoportjainak is, akik szintén nem tudják, mire jó a fehérje bevitel!

rvek_a_fehrjk_mellett_03.jpg

Kikezdhetetlen érvek a fehérje mellett

Nézzük meg, hogy milyen hatása van a fehérjének és miért kellene valóban elkezdeni iszogatni azt a fehérje turmixot!

hzlal_e_a_fehrje_04.jpg

Hizlal-e a fehérje?

A fehérje valóban az a tápanyag, amiből szinte bármennyit ehetünk, nem rakódik ránk? Nézzünk utána!

rizstorta02.jpg

Full fehérje rizskoch

Egy rizskoch lehet több is, mint egy szimpla rizses-tejes-tojásos történet... Te is szereted? Akkor ezt imádni fogod!... Főképp, hogy magas fehérje és értékes tápanyag tartalmával kitűnően megállja a helyét a testépítő étrendben (is)!

fehrje_040.jpg

Miért kell a magas fehérjebevitel a diétádhoz?

Diéta trendek jönnek-mennek... de a folyamatosan magas protein bevitel általában minden épeszű testsúlycsökkentő diéta alapja. Nézzük meg, hogy miért kell a protein a fogyáshoz!

hsflk_02.jpg

FitBuilder étrend-tervező kisokos: a legállatibb fehérjeforrások!

Folytatjuk az étrend-tervező segédletet...ezúton még több, jó és rossz (no meg a csúf) állati eredetű lehetőségeket nézzük meg...igen a csirkén kívül is van élet!

tej03.jpg

Tényleg idejét múlt-e a tej, mint fehérje forrás?

Járjuk teljesen körbe a tejes témát! Nemcsak a hagyományos boci-tej, de más növényi alternatívát is megnézünk!