Miért lenne fontos szedned a leucint, ha diétázol?

A leucin talán elsőre nem mond sokat – de ha azt mondom BCAA, akkor talán beugrik Ő is! Igen, a leucin a három-amino-trió nemhogy egyik, hanem a legkiemelkedőbb tagja! Így nem mindegy, hogy a BCAA-d milyen arányban tartalmazza őt! Manapság egyre népszerűbb a megemelt leucin tartalmú BCAA-k és amino-komplexek marketingje… nézzük meg, hogy miért is!


A leucin energizál az edzés alatt

Izmaink a leucint közvetlenül üzemanyagként hasznosítják, bármilyen munkát is végezzenek. A leucin növeli az energiaszintet és javítja az állóképességet. Az izmok leucint használnak úgy az edzés, mint a pihenés ideje alatt, és a kutatások alapján az is kiderül, hogy a három BCAA amino közül ez a legfontosabb az energiatermelés szempontjából.

A leucin bevitele edzés előtt és közben kitolja a fáradságérzeted – így például a lehető legjobb opció, ha éhgyomorra kardiózol, de el akarod kerülni az izomvesztést! A súlyzós edzések előtt is érdemes fogyasztani, hiszen a diéta miatt gyakran lehetünk energiahiányosak, fáradtak… egy leucinban és esetleg egy termogén zsírégetőben gazdag koktél azonban a durva diéta alatt is hozni fogja az energiát!


A leucin védi az izomzatod

A legfrissebb tudományos eredmények szerint a leucin az egyik legfontosabb aminosav, ugyanis közvetlenül stimulálja a vázizom fehérje szintézisét. A szervezet leucin szintje anabolikus szignál az izmok számára. Diétakor a szervezet kalória csökkentett üzemmódban áll, amely az izomvesztést vonzza magával… ámde egy jól irányzott leucin kiegészítéssel szinte minimálisra csökkenthetjük a katabolikus hatásokat!

A leucin segít regenerálódni és feltöltődni

A leucin kiegészítés hatásosnak bizonyult még magas fehérjebevitel mellett is, és akkor is, amikor protein turmixhoz adták. Sajnos egy kemény diétában az edzés utáni turmix szénhidráttartalmát is visszavesszük – ami nem olyan jó a glikogénraktárak feltöltésére. A gyors felszívódású szénhidrát azonban sokatoknak nem opció – így a plusz leucin (esetleg némi glutaminnal) egy remek edzés utáni visszatöltő opció!

8 980 Ft -16% 7 580 Ft
bpi_leucine_agma_120.jpg
9 080 Ft -15% 7 680 Ft
san_performance_leucine_200.jpg

A leucin segít az étvágy kontrollban

A leucin az inzulintermelésre is hatással van, ezáltal segít stabilizálni vagy csökkenteni a vércukorszintet. Ezentúl érdekesség, hogy a leucin fokozza a leptin termelést. A leptin egy, a zsírsejtek által termelt hormon, amely elsődleges az anyagcsere, étvágy-és testsúly szabályozásában. A leptin a zsírraktározás és éhségérzet egyik fő szabályozó faktora – így a plusz leucin bevitellel hatásosan tudod szabályozni az étvágykontrollt!

Diéta alatt napközben elkortyolgatva nemcsak védi az izomszöveted, de még az étvágyat is kordában tartja. 


Hogy szedd a leucint a diétában?

- Edzés előtt fél órával, ha éhgyomorra mész kardiózni. Itt javasolt plusz zsírégetővel (termogénekkel és L-karnitinnel) keverni.
- Súlyzós edzés közben és után is érdemes egy-egy adaggal bevinni, hiszen írtuk, hogy mennyire erős fehérjeszintézist tud kiváltani.
- Pihenőnapokon pedig fő étkezések között idd – főképp a vércukor optimalizáló és éhségszabályzó hatása miatt. 

Szilvi / FitBuilder TEAM
Ha diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, vagy személyi edzést-edzéstervet szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

multivitaminnal_a_rk_ellen_01.jpg

Multivitaminokkal a rák ellen

Három tényező, ami akár felére is csökkentheti a daganatos betegségek kialakulását! Egy olvasást legalább megér, nem?

protein_forras_01.jpg

Aminosavak vagy a fehérje - melyik a hatékonyabb az izomnöveléshez?

A fehérjét először aminosavakra kellene bontani a szervezetnek, majd ebből felépíteni a saját fehérje struktúránkat. Így joggal merült fel a kérdés: vajon hatékonyabb az izomépítés szempontjából az, ha a fehérje por helyett aminosavakat viszünk be? Erre keressük a választ!

ch_dita_02.jpg

A szénhidrátmentes diéták hátrányai

Nézzük meg, melyek az alacsony szénhidrátos diéták legnagyobb hátrányai és csapdái!

dita_018.jpg

A három legdurvább diéta hiba, amit elkövettek!

Most megosztjuk Veletek a három elkerülhetetlen diéta hibát... amibe ugyan szinte biztos beletévedünk…de vegyük hamar észre, és változtassunk a mentalitásunkon időben!

trend01.jpg

1500 kalóriás diétás étrend

Bár egy konkrét étrendet személyre szabni mindig nehezebb, mégis sokan vannak, akiknek nincs idejük, kedvük kimatekozni a számukra ideális heti menüt, és inkább követnének egy alapprogramot! A következő cikkekben Nekik segítünk! Az első az egyik legnépszerűbb: 1500 kalóriás napi étrend.

mojito.jpg

Nyári tuti recept: Amino-Mojito!

Dobd fel csak a barátaid vagy csak a saját napod az alábbi kellemes, hűsítő, kreatív BCAA-koktéllall!