Szeretem a hazám
Kosaram0
kedvenceim
Fitbuilder profilom
(Belépek | Regisztrálok)
20.000 FT FELETT  INGYENES SZÁLLÍTÁS
info@sportnutrition.hu (0-24)  |  +36 20/486-6573 (9:00-17:00)  |  Shop info

Miért éri meg a gyúrás mellett elkezdeni egy küzdősportot?

Kezdj el bunyózni! 1. rész

Valami újat keresel? Valami intenzívet? Kipróbálnád a harcot? A küzdősportok és harcművészetek nagyon hívogatóak sokaknak, csakhogy kellemetlennek érzik felnőttként elkezdeni valamit. Vannak, akiket az, hogy lejár 3-4 alkalommal a terembe, az teljesen boldoggá tesz, akár még 20 év gyúrás után is. Másoknak viszont kell valamilyen más jellegű mozgás, egy kicsit különböző érzés, nagyobb intenzitás, ami kikapcsol. Mostani cikkünkben igyekeztünk összegyűjteni a legjobb tippeket, hogy miképpen is kezdj hozzá!

Tegyük fel te is olyan vagy, aki mindig is nézte az ökölvívó és a K1 meccseket? Kívülről fújod az MMA harcosok neveit? Gyerekkorodban hússzor is megnézted VHS-en a Véres sportot?

De valamiért mégis kimaradt ez az életedből, hogy Te magad is elkezdj lejárni edzésekre? Sokan abba a hibába esnek, hogy azt gondolják, hogy már túl késő felnőttként, esetleg túl ciki ebbe belevágni.

Nyugodtan tedd fel a kérdést miért lenne ciki? Amikor elkezdtél lejárni gyúrni a cimborádék pincéjébe, akkor is kétségbe estél, mikor nem lettél 2-3 év alatt testépítő világbajnok? (Ok, ez nem volt jó példa, mert amennyi szövetség és verseny van, mint tudjuk, van olyan világbajnok, akinek a szervezeténél kb. 5-en voltak a "nemzetközi világversenyén”…- a szerző).

Különösen akkor igaz, hogy itt az ideje elkezdened, ha úgy érzed a gyúrás - azon a szinten, ahogy jelenleg csinálod - már nem ad annyit, viszont reálisan nézve az adottságaidat és céljaidat, tudod, hogy nem fogsz tovább lépni benne. Vagyis ha szeretnél valamit, ami kikapcsol és kellő koncentrációt igényel, akkor a harcművészetek tökéletes választások.

Nem kell ahhoz új év, vagy valamilyen nagyszerű lehetőség arra, hogy valami újat kipróbálj. Bármikor belekezdhetsz. Próbáld ki, hogy mi lesz ha heti 2 nap nem gyúrni mész, hanem valamilyen harcmodort elsajátítani. Néhány hónap után még mindig dönthetsz úgy, hogy ez nem a Te világod és visszamehetsz csak gyúrni. 


Számos előnye van annak, hogyha a gyúrás mellé beiktatsz valamilyen küzdősportot:

•    Segít a testzsír leredukálásában: ha utálod a kardiónak azt a formáját, amikor a futópadon vánszorogsz vastag mackó felsőben, és egy szórakoztatóbb formát választanál, akkor nem is kérdés, hogy válaszd a harcot.

•    Javítja a keringési rendszered és az állóképességed: a fenti gondolatmeneten elindulva mint egy intenzív formája a kardió edzésnek nem csak testzsírtól szabadulhatsz meg, hanem olyan mértékben fejleszti a keringési rendszered, amiről nem is álmodtál. Jobb lesz a hajszálérhálózat és az izmaid hatékonyabban tudnak működni!

•    Segít kikapcsolni: ahogyan fent is írtuk kellően nagy koncentráció szükséges, és emiatt nem lesz időd máson gondolkozni, mint mondjuk egy laza beszélgetős gyúrás alatt.

•    Önbizalmat ad és fejleszti a jellemed: akár elismerjük akár nem a legtöbben szeretünk versengni, és valamiben fejlődni. Ha a munkahelyeden nem érzed, hogy elismernek és kell egy hely, ahol megmutathatod mit is érsz a küzdelem remek hely erre. Kikerülsz a sokat szidott komfort zónádból, és kicsit jobban megismered önmagad.

Nem utolsó sorban tiszteletre tanít, különösen, ha valahol nálad jóval tapasztaltabbakkal kerülsz össze. Nagyon pozitív, a jellemet fejlesztő és szorongást / stresszt oldó hatása van a harcművészeteknek. Megtanít olyan elveszett emberi értékekre is mint a bajtársiasság és egymás segítsége.


•    Fejleszti a szociális életed: nagyon jót tud tenni egy introvertáltabb személyiségnek, hogy kicsit nyisson mások felé, és újabb ismerősöket gyűjtsön. Új barátságok köttetnek, amelyek úgy általánosságban sokkal személyesebb kapcsolatok alakulnak ki tapasztalatok szerint.

A folytatásban ahhoz találtok tippeket, hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő küzdő irányzatot, milyen szempontokat vegyünk figyelembe. Továbbá milyen nehézségekkel fogsz szembekerülni és ezeket miképp próbáld meg kezelni.

Gil / FitBuilder TEAM

Kérdések, Vélemények
 Megjelenhet a nevem a kérdés mellett
Kapcsolódó cikkek
Melyik a Neked való harcművészet, illetve küzdősport?

Melyik harcművészet passzol leginkább az adottságaidhoz? Miképp válaszd ki a klubot, és magát a stílust, továbbá milyen nehézséggel fogsz találkozni ha már idősebb fejjel kezded el a harcot? Most segítünk!

10 elhagyhatatlan mozdulat a harcos fizikumért! 2. rész

Jöjjön pár hasznos gyakorlat, mely a sérülés viszonylag alacsonyabb kockázatával, de roppant hatékonyan fejlesztik azt az erőt, amivel helyt tudsz állni - akár hétköznapi, akár hivatásos harcosként!

Tíz elhagyhatatlan mozdulat a harcos fizikumért! - 1. rész

Jöjjön pár hasznos gyakorlat, mely a sérülés viszonylag alacsonyabb kockázatával, de roppant hatékonyan fejlesztik azt az erőt, amivel helyt tudsz állni - akár hétköznapi, akár hivatásos harcosként!

A súlyzós edzés küzdő (és más) sportokhoz: előny vagy hátrány?

Tatamiról az edzőterembe? Tévhitek, problémák és megoldási kísérletek: gyorsaság, robbanékonyság és erőfejlesztés súlyzós edzéssel!

Diéta az ünnepek alatt? Harcosok étrendje!

Harcosok diétája karácsonyi kiadásban, hogy ne kelljen kardióval kezdened a januárt!

Harcosok táplálék-kiegészítői

Akár tetszik akár nem, a harcművészet és küzdősport igenis veszélyes, ezért fel kell készíteni a testet még a technikai képzés előtt arra, hogy ellen tudjon állni a szélsőséges behatásoknak.