Mi lapuljon a sporttáskádban?

Hasznos tippek a kezdetekhez

Nézzük meg mik azok a dolgok, amiket feltétlenül magaddal kell vinni a terembe. Bár sok olyat sorolok fel, ami egyértelmű lehet, mégis inkább leírom, mert ki tudja, lehet, hogy ami az egyikünknek magától érthetőd, az a másikban fel sem merül. Persze nem ezeket viheted csak az edzésre, de ha ezek már nálad vannak, akkor nagy meglepetés nem érhet.

A váltó ruha kérdés hiúbb férfiaknál legalább olyan fontos, mint a nőknél. Bármilyen izmosnak is gondolod magad, a felső ruha használata férfiaknak is kötelező a termekben, mert ugye nem nézik jó szemmel, ha Te annyira laza vagy, hogy két sorozat között ledobod magadról és feszítgetsz egy kicsit. Kezdő szinten nem valószínű, hogy azon aggódsz majd, hogy mennyire emeli ki a bicepszed a trikód, de haladóknál mókás látni, amikor már az öltözőben minden ruhadarab levételekor megállnak és gyönyörködnek magukban.  A ruha legyen kényelmes, és strapabíró!
A lábbeli zárt, lehetőleg sima talpú cipő. A legtöbb helyen ki is van írva, hogy zárt cipő használata kötelező. Súlyzós edzésre a futócipők nem jó választások, különösen igaz ez a lég vagy zselé betétes futócipőkre. Nehéz súlyos guggolásokhoz ezek baleset veszélyesek!
Egy ásványvizet a folyadékpótlás miatt vigyél magaddal. Aki nem finnyáskodik, az csak egy üres palackot hozzon, amit szépen megtölthet csapvízzel, akinek meg nem drága a termekben dupla áron kapható palackos víz, azok megvehetik a helyszínen.
Az edző felszerelések - mint a  felhúzó heveder, a súlyemelő öv, vagy stopper óra a pihenő időkhöz - mindenkinek egyéni és opcionális. Van aki saját súlymellényt hord, meg haskereket, saját felhúzó kampós csuklószorítót, meg minden egyéb kutyafülét, megint mások meg csak egy törülközővel a kezükben baktatnak egyik géptől a másikig. Nem vagyunk egyformák, mások az edzés céljaink és a habitusunk.
Viszont ha elfogadtok egy jó tanácsot, akkor az izomlazító - gyulladás csökkentő krém nagyon hasznos tud lenni, mivel sérülés esetén már a helyszínen be tudjátok kenni az adott testrészt.

Bár törülközőt már a legtöbb teremben adnak, de sokan viszik a sajátjukat, mondván az mégis higénikusabb. A termekben fertőtlenítőt adagolnak a mosásukhoz és többnyire magas hőfokon "főzik" őket, tehát aggodalomra semmi ok ezzel kapcsolatban. Ennek ellenére mégis egy másik törülközőt praktikus berakni az edzés utáni zuhanyzáshoz.
A zuhanyzás - ha már felmerült - akkor egyértelmű, hogy tusfürdőt,  szappant vagy bármit amit használsz, azt se felejtsd otthon. Igen, hozhatod a hajzselédet is. De edzés előtt használni, és csak úgy menni ki az öltözőből, az nekem már az Amerikai Pszicho könyvet juttatja eszembe, tehát csak edzés után!
Illetve szintén a zuhanyzáshoz kapcsolódik a papucs! Kifejezetten javaslom, mert a közös zuhanyzókban - hiába van takarítva napi többször -, de igen könnyű lábgombát összeszedni.
Ami még praktikus lehet az a szaunához egy fürdőnadrág (lányoknak fürdőruha), de ez nyilván csak olyanoknak, akik szoktak szaunázni.

Ha van még ötletetek, hogy mit érdemes vinni a terembe, és amit valamiért kifelejtettük, akkor várjuk a javaslatokat!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Turmix!!!!!!!!! :) ALAP!
János Pelyhe | 2012-06-01 09:50:07
Szénhidrát visszaöltésre ;)
Kristóf Ábrahám | 2012-06-01 09:57:28

Kapcsolódó cikkek

eronoveles01_1.jpg

Edzéstervek kezdőknek és újrakezdőknek.

Ez a módszer kiváló erő és tömeg építő - lényege, hogy felváltva edzünk ellentétes (antagonisztukus, amikor az egyik feszül a másik ernyed) izomcsoportokat.

kezdo_03_1.jpg

Edzésterv totális kezdőknek.

Kezd el hozzászoktatni a tested a terheléshez ezzel az edzéstervvel!

felesleges_gyakorlat_02_2.jpg

Kezdő edzésterv csajok részére.

Kezdő edzésterv csajok részére, ha van már azért némi affinitásod a sporthoz.

has02_1.jpg

Átmozgató női edzésterv - abszolút kezdőknek!

Még sohasem mozogtál semmit rendszeresen? Akkor itt a helyed! Átmozgató női edzésterv - abszolút kezdőknek.

izomtom_edzesterv_csajoknak_01_2.jpg

Miért nem ott érzem, ahol kéne...?

Néha a valóság ellentmond a várakozásainkkal, és nagy meglepetésünkre a hátunk közepére remélt fáradást a karunkban fogjuk érezni. Vagy épp fordítva. Mit csinálhatunk rosszul?

kezd_hibk_03_1.jpg

Pihenő idők

Különböző szünet kellene az erő edzésnél, a tömeg növelésnél és a lefaragásnál... de mégis mennyit kellene pihenni az egyes sorozatok között?

lapos_has_03_1.jpg

Válasz egy örök kérdésre: hogyan tudok izmosodni, hogy közben zsírt adjak le?

Minden alakváltozásra pályázó sportolótársunk biztos feltette már legalább egyszer a kérdést: miként lehetne izmot növelni úgy, hogy közben lemenjen a zsír?

sauna.jpg

Edzés után vajon jó szokásunk a szaunázás?

A szauna jótékony hatásait már mindenki ismerheti, mivel több gyógyító erőt tulajdonítottak neki, mint bármely személynek a Bibliában. De miért is NEM tesszük jól, ha edzés után az első utunk rögtön a szaunába vezet?

szabad_suly_vs_gep_1.jpg

Szabad súlyok vagy gépek?

Szabad súlyokkal vagy gépekkel jobb edzeni. A két tábor kibékíthetetlen és örök ellentétre ítéltetett. Nem igazságot szeretnék tenni, hanem objektíven felsorakoztatni érveket és ellenérveket mindkettő mellett és ellen.

mitosz_1.jpg

Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

tomegnovelo_vagy_feherje_02.jpg

Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő használata között, mire jó a fehérje, illetve, hogy kell-e Neked egyáltalán tömegnövelő por!

izombuks_01.jpg

Szükséges-e az izombukás a fejlődéshez?

Az izom földbe döngölése roppant népszerű dolog, hányan hiszik azt a teremben, hogy a növekedés kizárólagos kulcsa csakis a végtelen volumen, az égő fájdalom és az izmok bukásáig hajszolt végkimerülésében rejlik... pedig nem!

keszty_02.jpg

Kesztyűvel vagy nélküle?

A mostani írásban igyekszünk pro és kontra érveket felsorolni az edzőkesztyű mellett... illetve néhány jó tanács is olvasható arról, hogyan tudod szépen ápolgatni a sebeidet... vagyis a bőrkeményedéseket!

edzpartner_01.jpg

Amikor jól jön a segítő kéz: edzőpartner "használati útmutató"

Nézzük át, hogy milyen gyakorlatoknál és intenzitásfokozó manővereknél kérjük a társ segítségét - illetve melyek azok a feladatok, ahol jobb, ha inkább senki nem lábatlankodik körülöttünk.