Mi kell a nőnek? – avagy a csajok és a súlyzós edzés

Azaz ki mit csinál a teremben.

A média és a világháló bugyraiban terjengő számos írásnak köszönhetően a fitneszterembe járó csajok következő csoportjait lehet beazonosítani.

Az első kategória tagjai nincsenek túl jó viszonyban a súlyzókkal: ők azok, akik egyből masíroznak át az edzőtermen a kardió részleg felé, ahol annyi időt töltenek el egy taposógépen, mialatt mások kiolvasnák a Háború és békét. Ezen elkerülő viselkedés mögött az az elképzelés állhat, miszerint a súlyzóknak a puszta érintésével másnap már tíz kiló többletizommal ébredünk.

Ez a logika azonban elég könnyen koppanáshoz vezethet, hiszen ha figyeltünk volna biológia órán akkor most tudnánk, hogy a női szervezet nem termel annyi tesztoszteront (ez az a hormon, melynek - többek között - a számlájára írható az izomnövekedés), mellyel férfias testre tehetnénk szert.

Másfelől az izomfejlődéshez elengedhetetlen a precíz táplálkozás - és lányok, valljuk be őszintén, hogy a háromóránkénti evés és az ételdobozolás nem az erősségünk. (persze leborulunk a kivételek előtt). Összegezve: emelgethetünk akár egy elefántot is, akkor sem fog a férfias izomzat veszélye fenyegetni minket.

Külön alcsoportot képeznek azon hölgytársak, akik végeláthatalan láb emelgetéskre és hasprésekre kárhoztatják magukat - azon optimista reményben, miszerint a helyi zsírégetés nem csak anyáról lányára szálló legenda, és a zsír is izommá alakul valamely eddig még feltáratlan kémiai folyamatok útján. A valódi tudományos gondolkodás hiányát itt is tetten érhetjük, mivel az izom és a zsír egymástól teljesen eltérő szövetek, nem lehet egyiket a másikra változtatni.

Végül itt vannak még a félkilós pehelysúlyzókkal kalimpálók kis csoportja, akik elmélyülten, sok ismétléssel, ámde annál kisebb súllyal próbálnak szálkásítani. A szálkásítás nem jelent azonban mást, mint a zsírréteg eltakarítását az izomszövetről. Ehhez viszont szükségünk lesz megfelelő kardió és súlyzós edzésre, precíz diétára, és persze némi izomszövet sem ártana a cél érdekében - amihez viszont elengedhetetlen az optimális terhelés.

Viszont ezen népszerű fitnesztrendek ellenére - szerencsére - egyre több nő vetemedik súlyzós edzésekre. Aki esetleg még nem kötelezte el magát az erőedzés iránt, azok maradjanak Velünk, ugyanis a folytatásban remélhetőleg mindenkit meggyőzünk, miért is fontos a nőknek súlyzós edzéseket is végezni

Szilvi / FitBuilder Team

Ha diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, vagy személyi edzést-edzéstervet szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

zsiros_mitoszok_05_3.jpg

Mi kell a nőnek? – avagy a csajok és a súlyzós edzés 2.0

Íme pár tény, ami választ ad arra, hogy ugyan miért is érdemes súlyzós edzéseket (is) végezni?

jnl_1_1.jpg

Kis bevezető a kezdő női edzéstervről.

Csapjunk a súlyok közé. Olyan gyakorlatokkal ismerkedhettek meg, melyekkel nemcsak erősödni és formásodni fogtok, hanem a testsúlycsökkentést is gyorsabban érhetitek el.

felesleges_gyakorlat_02_2.jpg

Kezdő edzésterv csajok részére.

Kezdő edzésterv csajok részére, ha van már azért némi affinitásod a sporthoz.

zsiros_mitoszok_05_1.jpg

Csajok és a tejsavó proteinek. - Nem csak nőknek!

Milyen proteint igyunk edzés után? Bár a legtöbb pultos lány csak a proteinek ízének kiválasztásával szokott sarokba szorítani minket, de azért legyünk tisztában milyen típusú tejsavó proteinek is vannak.

sauna.jpg

Edzés után vajon jó szokásunk a szaunázás?

A szauna jótékony hatásait már mindenki ismerheti, mivel több gyógyító erőt tulajdonítottak neki, mint bármely személynek a Bibliában. De miért is NEM tesszük jól, ha edzés után az első utunk rögtön a szaunába vezet?

jnl_1_2.jpg

7 gyakorlat, amit sosem végeznek a lányok a teremben

Mindig is voltak, és lesznek is olyan tipikus gyakorlatok az edzőteremben, amelyre egy átlagos lány sohasem vetemedne. A kérdés az, hogy Te vajon több vagy, mint az átlag?

halado_edzesterv_noknek_2_1.jpg

Csajok és a rettegett táplálékkiegészítők

Jöjjön egy csajosabb írás: ismerjük meg a táplálék kiegészítőket női szemmel! Hasznos és objektív infók, hogy Te is eldönthesd, mire van szükséged!

tomegnoveles_csajoknak_13.jpg

Izomtömeg növelés csajoknak? Izomtömeg növelés csajoknak!

Takarítsd ki a tudatodból a vékonyságot éltető sztereotípiát, és mutasd meg, hogy a női testformálás nemcsak diétából és kardióból áll. Feszes formák? Ahhoz bizony kell az az izomszövet!

kerek_fenek_02.jpg

Kerek-fenék köredzés

A stretch farmer és a miniszoknya kiváltság, viszont ezzel a rövid köredzéssel kiérdemelheted az elismerő tekinteteket! Aki kerek feneket akar, annak kötelező olvasmány!

felstest_edzs_csajoknak_02.jpg

Csajos edzésterv a spagettipántos top - formáért!

Bizony ám, lassan jön a jó idő, a tavasz, majd a nyár… és a nagy igazságok pillanata. Hozzuk formába a felsőbb területeket is! Egy felsőtestet megcélzó, villám kis edzésterv csajoknak!

edzesterv_a_szexi_vekony_feszes_formakert_01.jpg

Edzésterv a szexi, vékony, feszes formákért!

Ha távol áll tőled a vasak világa, akkor is nyújtunk Neked alternatív formulákat, mellyel kialakíthatod vékony, szexi fizikumot.

keszty_02.jpg

Kesztyűvel vagy nélküle?

A mostani írásban igyekszünk pro és kontra érveket felsorolni az edzőkesztyű mellett... illetve néhány jó tanács is olvasható arról, hogyan tudod szépen ápolgatni a sebeidet... vagyis a bőrkeményedéseket!

csaj_protein_02.jpg

Női proteinek... egy kis figyelmesség vagy csak átverés?

Vajon kell-e a nőknek külön protein? Jobban járnak a rózsaszín ködbe (azaz csomagolásba) rejtett fehérjékkel, vagy pont ellenkezőleg... átverés az egész?

felesleges_gyakorlat_04.jpg

Csajok, ne pazaroljátok az időt felesleges gyakorlatokkal!

Gyomláljuk ki a felesleges gyakorlatokat az edzéstervedből – hogy az edzéssel eltöltött idő valóban a céljaidat szolgálják hatékonyan!