Mélypont az edzésen? Így lendülj át könnyen, ha kissé alább hagy a lelkesedés!

Mielőtt elvesztenéd a motivációt az edzéssel kapcsolatban!

Aki rendszeresen edz, az előbb-utóbb szembenéz az érzéssel, hogy most leginkább feladná. Ennek oka lehet, hogy nem elégedett az eredményeivel, túl lassú a fejlődése, nem olyan erős vagy nagy, mint szeretne lenni... úgy általánosságban saját pszichés korlátait elérte az ember. Ilyenkor sokan valóban fel is adják. DE! Hogy Te ne legyél egy azok közül, akik kiégnek és abbahagyják az edzést, lássuk, milyen kihívásokkal nézünk szembe mentálisan a gyúrás során!

Amikor hányingered van az edzés alatt, izomlázad, még nem teljesen gyógyult a múltkori húzódásod - miközben az egyéni csúcs fekvenyomásod is stagnál - és legszívesebben ököllel ütnéd a falat üvöltve, akkor mondhatjuk elértél egy mélypontot… 

Ha van edzőpartnered vagy edződ, akkor talán egy fokkal könnyebb az ilyeneket kezelni, mert valószínűleg Ő barátilag át fog lökdösni ezen a mélyponton, és nem engedi, hogy elveszítsd a motivációt teljesen. Viszont sokan valóban nem tudnak mit kezdeni a nehézségekkel. 

Az alábbiakban összeszedtünk néhány olyan dolgot, ami a gyakorlati tapasztalat alapján segít abban, hogy visszakapd a motivációt!

•    Nézz motivációs filmeket: Általában mindenkinek megvan a maga ikonja az edzés világából, és tapasztalatok azt mutatják, hogyha megnézel egy-két interjút, edzés videót, stb. vele, akkor az pozitívan fog hatni a motivációdra. 

•    Tarts egy hét szüntet: Amikor már éppen a feladás közeli állapotban vagy, akkor ahelyett, hogy tovább tolnád az edzést, míg tejesen meg nem utálod, helyette tarts egy hét szünetet. Ekkor kicsit elszakadsz a teremtől, és ilyenkor amikor majd visszatérsz, újra motivált leszel arra, hogy folytasd, még keményebben.

•    Vegyél valami új kiegészítőt: Garantáltan működik, hogy amikor veszel egy új étrend kiegészítőt, akkor az is segíteni fog. Elsősorban amiatt, mert úgy leszel majd vele, hogyha már kiadtál érte pénzt, akkor tiszta pocsékolás lenne, ha nem használod ki!

•    Legyél dühös: Nézz a szíved mélyére és tutira találsz valakit akit utálsz, úgy istenigazából. Gondolj rá, hogy minden egyes ismétléssel az Ő fejét ütöd! 100%-osan működik, hogyha az agressziódat, ahelyett, hogy valóban belekötnél az illetőbe kiadod a súlyzókon.

•    Próbálj lenyűgözni valakit az eredményeiddel: Olyan személy is egészen biztosan van a teremben, aki megvető pillantásokat vet rád, mert gyengének, esetlennek, kicsinek,stb. tart. Legyen a célod, hogy ezt az illetőt (vagy akár mindenkit a teremben) lenyűgözd mondjuk azzal, hogy guggolsz egy akkora súllyal, amire ha Ő csak ránézne már sérvet kapna.

•    Segíts másoknak: Legyél Te a segítőkész, és felkészült fazon a teremben, akit mindenki kedvel, mert mindig beáll biztosítani a fekvenyomást, vagy éppen ha valaki bizonytalankodik, akkor kijavítod a gyakorlatát. Ha jól érzed magad a teremben akkor az motiválni fog a saját edzésedben.

•    Csalj egy kicsit a diétában: Inkább legyen egy kicsit lazább az étkezésed, mintsem megutáld az egészet mert még enni sem ehetsz egy jót.  Ne foszd meg magad minden örömtől.

Ha Nektek is van tippetek, akkor osszátok meg, hátha pont segítesz egy "megtörni készülő" lelken! :)

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

motivacio_01.jpg

Virtuális motivációs csoportterápia

Nézzük meg, hogyan lendüljünk át az őszi/téli holtpontokon, hogy jövő nyárra olyan testet építsünk, amit mindig is szerettünk volna!

izomlz_020.jpg

Kell-e a az izomláz a fejlődéshez?

Vajon szükséges-e az izomláz a fejlődéshez - és ha igen, akkor milyen arányban állnak egymással?

fiatalok_edzse_03.jpg

3+1 motivációs tipp fiataloknak: így vágj bele a súlyzós életbe!

A már megszokott "kezdő edzéstippek" helyett most egészen más motivációs alapot próbálunk átadni, hogy valóban hosszú és tartalmas legyen a súlyzós karriered!

labtolas_4_4.jpg

Megakadtál a fejlődésben? Törd át a platót a trükkjeinkkel!

Megakadtál a fejlődésben? Nem úgy haladsz a céljaid felé, ahogy tervezted? Törd át ezt a kis platót a legnépszerűbb intenzitásfokozó trükkökkel!

ujgyakorlatok02.jpg

Új gyakorlatok, új kihívások, felpörgetett fejlődés a felsőtestnek!

Nyomások, húzások és tolások felsőtestre, amiket sohasem próbáltál!

metcon01_1.jpg

Hogyan tudod tesztelni a saját fejlődésed?

Mitől hatékony az edzésmódszered? Mondjuk ha a fejlődés folyamatos!