Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Vásárlási tanácsok a kezdetekhez

Ismét a beérkezett kérdések közül szemezgettünk, és ezúttal a tömegnövelőkkel kapcsolatos infókat beszéljük át röviden. Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő között, illetve, melyik a legjobb tömegnövelő Neked!

Mire jó a protein por és a tömegnövelő? Használjuk a tömegnövelő és fehérje port együtt?

Egy villámgyors fogalmi tisztázás: egyik termék sem kox, csodaszer, vagy más egyéb – csupán koncentrált táplálékok. Egészséges embereknél nincsenek káros mellékhatásai.
A protein készítmények lényegében különböző forrásból származó fehérjékből állnak (általában tejsavó, szója, tojás, kazein, illetve ezek keverékei) még a tömegnövelőknek csak egy része fehérje, a nagyobbik hányada viszont szénhidrát.

A tömegnövelő és a fehérje por használata

Tömegnövelőt vagy fehérjét vegyek? Nos, a helyes döntéshez mérlegeld a következőket! Mi a célod? 

A tömegnövelő használata

A tömegnövelő – ahogy okosan a neve is mutatja – akkor használd, ha a célod az izomtömeg növelése. Mint tudjuk jól, a tömegnövelő étrend alapja az, hogy több energiát kell bevinni, mint amit a szervezet elhasznál, hogy legyen miből építkezni.
A tömegnövelő porok egyrészt plusz kalória beviteli lehetőséget kínálnak - természetesen a hagyományos szilárd étkezések mellett.

Sokan azért választják a tömegnövelő porokat mert relatív magas kalóriatartalmával könnyebben letudják a napi adagot, mert ugye könnyebben tudunk bizonyos számú kalóriát meginni, mint belapátolni. Ebből kifolyólag a tömegnövelő turmixot használhatod a szilárd étkezések mellett, amolyan kiegészítő jelleggel - így elősegítve a gyors tömegnövekedést. Ilyen nagy kalóriatartalmú tömegnövelő például az Optimum Nutrition Serious Mass vagy a Mutant Mass.

A másik, amikor még célszerű használnod a tömegnövelőt, az pedig az edzés utáni turmix-ivási rituálé. Edzések után az izomzat glikogén raktárait tökéletesen visszatölti, másodsorban az edzés utáni katabolikus (izomveszteséggel járó) folyamatot is segít megállítani. Erre a tippünk: Dymatize Elite Mass

16 980 Ft -15% 14 380 Ft
universal_gain_fast_3100_4500_g.jpg
19 280 Ft -15% 16 380 Ft
musclemeds_carnivor_mass_25900.jpg

Tömegnövelő mellékhatásai: Tömegnövelés hízás nélkül?

A tömegnövelő használata akkor célszerű, ha nehezen tudsz gyarapodni. Nyílván a tömegnövelők magas szénhidráttartalom elég meredek lehet diétában, így szálkásításkor már nem nagyon állja meg a helyét - vagy csak kizárólag edzés után a diéta elején, és bele kell számolni a szénhidrát tartalmát a tömegnövelő étrend napi limitbe!

Ha Te is azok közé tartozol, akiknek roppant gyors az anyagcseréjük és vékony testalkatúak, akkor mindenképp a tömegnövelőkből profitálhatsz a legtöbbet (természetesen a megfelelő szilárd kaja és az intenzív edzés az alap)! Például az Optimum Nutrition Serious Mass vagy a Mutant Mass tökéletes! Edzés után, illetve a szilárd étkezések mellett nyugodtan leguríthatsz 1-2 tömegnövelő turmixot. Ha extrém mód nem tudsz hízni, akkor próbálkozhatsz az extra magas kalória-és szénhidráttartalmú tömegnövelőkkel – bár legtöbb esetben nem(csak) a genetikában, hanem inkább a nem megfelelő tömegnővelő étrend szokott hiba csúszni.

Tömegnövelés hízékony emberek számára

Ha hízásra hajlamos vagy, akkor már körültekintőbbnek kell lenni. A következő javaslatom van a számodra!
Keményen edzel, és akkor megpróbálkozhatsz egy magas fehérjetartalmú, alacsonyabb szénhidrát-és kalóriatartalmú tömegnövelővel - például a Dymatize Elite Mass!

17 680 Ft -15% 14 980 Ft
bsn_true_mass_2600_1.jpg
15 980 Ft -15% 13 580 Ft
mhp_up_your_mass_2270_1.jpg
19 180 Ft -15% 16 280 Ft
dymatize_elite_mass_27200.jpg

Mivel ez sokszor nem kis kutatómunkát igényel, ezért az is ésszerű ötlet, ha Te magad kevered ki fehérjéből és szőlőcukorból az edzés utáni turmixot – így nem csak olcsóbban kijössz, hanem a számodra megfelelő arányokat is precízen ki tudod porciózni! Kövesd nyomon a testzsír százalékod és a teljesítményed alakulását, és így taktikázz a szénhidráttal! Edzésen kívüli szénhidrátbevitelt pedig ebben az esetben szilárd, összetett szénhidrátokkal old meg (barnarizs, zab, hüvelyesek, stb.)

Ha nagyon parázol a zsírtól, és az edzéseidet sem olyan vészes intenzitással tolod, hogy a végén padlón csúszva mászol ki a teremből, akkor maradj a jó öreg sima tejsavófehérjénél például: Dymatize Elite Whey vagy Optimum Nutrition 100% Whey Protein - ez is szép eredményeket hoz a konyhára, sőt plusz glutaminnal lehet javítani az eredményen. 

18 080 Ft -28% 12 980 Ft
vpx_syngex_100_whey_2250.jpg
9 880 Ft -15% 8 380 Ft
dymatize_glutamine_500.jpg
19 880 Ft -25% 14 980 Ft
mhp_glutamine_sr_1000.jpg
18 280 Ft -19% 14 880 Ft
71mht2txz2l_sy550_.jpg

Szóval akkor: Tömegnövelő vagy fehérje?

Összegzésképp: ha a célod a nagyobb izomtömeg és nem vagy vészesen hízásra hajlamos, akkor a megfelelő tömegnövelő étrend és edzés mellett egy normális tömegnövelő porral jársz a legjobban. Ebben az esetben nem kell félned, hogy a tömegnövelőtől hízol. Aki komolyan veszi a sportot, az mindenképp olyan tömegnövelőt válasszon, melyben már magasabb fehérjetartalom van (legalább 15% felett, de a legprofibb ami 30% feletti - például a Dymatize Elite Mass!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

feherjebevitel.jpg

Mennyi fehérje szükséges valójában?

Biztosan hallottátok már a kifejezést, hogy "nitrogén egyensúly", de lefogadom nem teljesen sikerült tisztázni mit is takar. Szerencsére csak eddig kellett várni rá, hogy végre megtudd.

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

marhahus_protein_02.jpg

Marhahús protein

A marhahúsprotein kiváló fehérjeforrás: magas kreatin tartalom, kiváló aminosavprofil, mindez alacsony zsír és szénhidráttartalom mellett! Laktózérzékenyeknek kiváló alternatíva!

tomegnvels_zsrmentesen_05.jpg

Tömegnövelés zsírmentesen?

Nem azért küzdünk az edzőteremben, hogy aztán a zsír alá rejtett izmainkat senki se csodálhassa! Mi van akkor, ha nem akarjuk követni "tömegelek - leszálkásodok" periódust, hanem egész évben szeretnénk hozni egy sportos formát?

laktozintolerancia_03.jpg

Laktóz intolerancia és a protein porok

Vajon a laktóz érzékenyek kis táborát képviselve, milyen fehérjét tudnátok célszerűen vásárolni? Nos, úgy döntöttünk, hogy ideje egy rövid írást megejteni a témában, hogy végre mindenki képbe kerüljön, aki laktóz intoleranciában szenved.

tkezsi_gyakorisg_07.jpg

Testépítő étkezés - racionálisan!

A műanyag dobozok és a háromóránkénti evés - ez az egyetlen járható út? Vajon tényleg ez lenne érvényes trend az átlagemberre, sportolóra, férfira, nőre, minden halandóra? Aligha...

porban_az_igazsag_02.jpg

Porban az igazság: A protein és ami mögötte (azaz benne) van

"Ne porozzáá, azok mind tele vannak koxokkal!!!" Az ilyen gondolatok kiküszöbölése érdekében megpróbálom eloszlatni a félreértéseket a mitikus vagy épp rettegett porokról!

tmegnvel_01.jpg

Tömegnövelőt, tömegnövelőt... de mégis melyiket?

A gyártók marketingszövege mindig kecsegtető, kezdőknek gyors tömegnövelést ígérnek, de most megtanulunk a sorok (jelen esetben az összetevő lista) mögé látni – hogy mindenki megtalálja az igényeinek megfelelő tömegnövelőt! Vásárlási kisokos a megfelelő tömegnövelő kiválasztásához!

paleo_protein_01.jpg

Paleo proteinek

A Paleolit étrendet követve még nem feledkezhetünk meg az edzés utáni fehérjeturmixról sem… és bár az ősember valószínűleg azt nem nagyon fogyasztott, mégis nézzük meg, milyen lehetőségünk maradt az edzés utáni fehérje utánpótlásra!

tmegnvels_03.jpg

Tömegnövelő étrend útmutató

Nem egy szimpla étrend sablonnak akarjuk kiszúrni a szemeteket, inkább megadjuk a kellő tudást és irányelveket, melyekkel Te magad össze tudod állítani a leghatékonyabb étrendet!

tojsprotein_040.jpg

Tojásfehérje - a régi, de jól bevált protein

Egyszer volt, hol nem volt, valahol a csirkemell előtti időkben még a tojás volt a legszélesebb körben fogyasztott természetes fehérje forrás. Íme pár ok, amiért mindenképp érdemes újra étrendet kiemelt helyére illesztened!

protein_forras_01.jpg

Aminosavak vagy a fehérje - melyik a hatékonyabb az izomnöveléshez?

A fehérjét először aminosavakra kellene bontani a szervezetnek, majd ebből felépíteni a saját fehérje struktúránkat. Így joggal merült fel a kérdés: vajon hatékonyabb az izomépítés szempontjából az, ha a fehérje por helyett aminosavakat viszünk be? Erre keressük a választ!

rvek_a_fehrjk_mellett_03.jpg

Kikezdhetetlen érvek a fehérje mellett

Nézzük meg, hogy milyen hatása van a fehérjének és miért kellene valóban elkezdeni iszogatni azt a fehérje turmixot!