Megérkezett az anabolikus mennyország

Jó, jó… tudom… kissé hatásvadász a cím, de valljuk be, hogy az élettan, a technológia, a táplálkozás és edzéstudomány fejlődésével már annyi különféle, minden szép és jó dologgal kecsegetető termék kerül a piacra, hogy joggal érezhetjük magunkat – vagy legalábbis az izmainkat – a mennyekben… Bevallom, sok olyan kiegészítő van forgalomban, melyre alapesetben semmi szükséged: vagy mert nem segíti a célod, vagy mert oly botrányosan kajálsz vagy edzel, hogy semmi értelme nem lenne. Nos, a glutamin NEM ezek közé tartozik! Glutamin szinte mindenkinek kell, céltól és nemtől függetlenül!

Okéé… Glutamint mindenkinek! De miért?

Glutamin - az izmokban megtalálható legnagyobb mennyiségű aminosav!

A glutamin az izomszövet aminosav tartalmának mintegy 60%-át alkotja. A fokozott fizikai terhelés hatására az izomszövet glutamin szintje jelentős mértékben lecsökken. A test kb. 30-40 g glutamint veszít minden egyes intenzív edzés folyamán, melyet saját testünkből próbál pótolni.

A kívülről bevitt glutamin azonban elősegíti a nagyobb mértékű glikogénraktározást az izmokban, valamint fokozva a fehérjeszintézist kedvező anabolikus körülményeket teremt az izomépítéshez.

A glutamin több úton is fokozza a növekedési hormon termelődését. Egyrészt a véráramban keringő arginin és glutamát koncentrációjának emelésével, másrészt az ammóniának a lebontásával szintén egy olyan egyensúlyi állapotot idéz elő, ami elősegíti a növekedési hormon kibocsátást.

A glutamin diétában is roppant hasznos!

Egyes kutatások szerint a glutamin szénhidrátok nélkül is képes feltölteni a glikogén raktárakat. Idd meg edzés után a fehérje turmixoddal – plusz kalóriák helyett!


Glutamin-vásárlási tanácsok

Rengeteg glutamin van a piacon, eltérő árakkal, de hasonló ígéretekkel… Megéri a drágábbat venni? Mitől jobb az egyik a másiknál? Íme, pár tipp!

A glutamin felszívódásával két probléma szokott lenni: az első kihívás, hogy meg kell oldani a glutamin stabilizálását (hogy a gyomorsavunk ne csinálja ki azonnal), a második próbatételként pedig át kell jutnia a bél és immunrendszer karmain (akik szintén szeretik a glutamin behappolni) egészen az izomszövetig.
Ezen problémákat így oldják meg a gyártók!

Trec L-Glutamine Extreme Powder és Trec L-Glutamine Extreme 1400 kapszula

Az L-Glutamine Extreme egy mikronizált formulával és a glutamin a hagyományosnál sokkal stabilabb és jobb felszívódású formájával az N-acetil- L-glutaminnal (NAG) készült. Jó, ez első hallásra kínai, így fordítom:

A mikronizált hatóanyagok lényege az, hogy a gyártók speciális technológiával a részecske méretét minimalizálják. A mikronizált glutamin szemcsék jóval kisebbek, mint a hagyományos L-glutamin - ebből adódóan jobban oldódnak és a felszívódásban is rendkívül hatékonyak!

A NAG az L-glutamin acetilált változata. Ennek a kémiai eljárásnak köszönhetően a glutamin ebben a formában sokkal stabilabb és felszívódásának mértéke is jelentősen jobb, mint a hagyományos formának.

Kiknek? Diétához vagy tömegeléshez is kitűnő, kezdőknek, de haladóbb sportolóknak is, akik a hagyományos glutaminra nem reagáltak túl jól vagy gyakran éreznek puffadást, egyéb diszkomfort érzetet a hasukban.

L-Glutamine T6

Az L-Glutamine T6 egy aminosav komplex; az L-glutamin, taurine és a B6 vitamin gondosan meghatározott aránya.  A táplálék-kiegészítő B6 vitaminnal gazdagított, ami fokozza az aminosavak hasznosulását és taurinnal, ami növeli az energiaszintet. A taurin segít a glikogén felhalmozódásban és megakadályozza a szerotonin kibocsátást, a hormonét, ami a kifáradásért felel.

Kiknek? Ezt a formulát arra fejlesztették, hogy javítsa és erősítse a fizikai aktivitást az emberekben, legyenek ők erő-, energia- vagy állóképességi sportolók, vagy bármilyen fizikailag aktív egyének.


Trec Peptide Glutamine Powder és Trec Peptide Glutamine 1000 kapszula

Ez az L-glutamin peptid egy amerikai cégnél készül, egy védett, saját gyártási folyamat szerint. Ennek köszönhetően a peptid molekulatömege minimális, így a peptid kémiailag stabil, ami az anyag lehető legjobb felszívódó-képességét eredményezi.

Kiknek? Diétához vagy tömegeléshez is kitűnő, vagy akár a kardió edzések mellé is, hogy minél inkább csökkentsük a katabolizmust! Különösen ajánlott az erő, erő-kitartás és erő-sebesség sportolók számára.

Trec L-Glutamine High Speed

Az L-GLUTAMINE HIGH SPEED tiszta L-glutamint tartalmaz, amely szintén magas fokú mikronizálással készült, mely jelentősen lerövidíti a felszívódási időt, ezáltal a glutamin véráramba kerülését.

Kiknek? A felszívódása érezhetően tökéletes, így az érzékeny gyomorúak mindenképp ajánlom. Illetve azon sportolóknak is ezt javaslom, akik keményen és/vagy hosszú ideig edzenek, és szükségük van minél gyorsabb, gyomrot kímélő feltöltésre. Ezt akár edzés közben is megihatod – kitolja a fáradságot és csökkenti az izomszövet veszteséget!


Trec L-Glutamine Powder

Az L-GLUTAMINE POWDER egy színtiszta L-glutamin kiegészítő, mely magas hasznosulását a kiváló minőségű alapanyagok magas mikronizációjának köszönheti. A mikronizáció jó, ugye a lényegéről fentebb írtam.

Kiknek? Alapkiegészítő, a glutaminok között is remek ár-érték arányú, így teljesen kezdőknek ajánlom izomnöveléshez vagy diétához!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

edzs_utni_turmix_03_4.jpg

Glutamin

A glutamin az izomszövet aminosav tartalmának mintegy 60%-át alkotja. Nagyobb megterhelés esetén - intenzív edzés; műtét után; illetve betegségek folyamán - mindenképpen a külső pótlása szükséges.

kell_e_protein_05_1.jpg

Glutamint a turmixba!

A glutamin mindenkinek nagy kedvenc, és nemcsak az izomszövet ácsingózik utána! Ismerd meg a glutamin több oldalát, és azokat, akik szeretnék a kedvenc aminonkat elhappolni az izomszövet elől!

edzs_utn_turmix_010_1.jpg

Glutamin vásárlási kisokos

Nyilván megakad a szemünk a drágább, sokat sejtető glutamin mátrixokon, és esetleg joggal bele is fészkeli magát a fejünkbe a gondolat: ez vajon mivel jobb, mint a hagyományos társa?

protein_forras_01.jpg

Aminosavak vagy a fehérje - melyik a hatékonyabb az izomnöveléshez?

A fehérjét először aminosavakra kellene bontani a szervezetnek, majd ebből felépíteni a saját fehérje struktúránkat. Így joggal merült fel a kérdés: vajon hatékonyabb az izomépítés szempontjából az, ha a fehérje por helyett aminosavakat viszünk be? Erre keressük a választ!