Még egy alapvető információ a proteinturmix fogyasztáshoz.

Avagy az örök kérdés: Tejjel vagy vízzel?

Két kis íráson keresztül kampányoltam minden csajnál, hogy edzés után igenis kell a protein. Remélhetőleg mindenki mindent megértett és megfogadott, és így már remek úton vagyunk a céljaink eléréséhez. És hogy ne rontsunk el a végén mindent, jöjjön még egy igazán kicsi, de annál fontosabb momentuma a tejsavó ivás kultúránknak.

Ha lemaradtál volna:


Tehát a válasz a nagy kérdésre: tejjel vagy vízzel?

A helyes megoldás: vízzel. Három egyszerű ok miatt:

  1. A tej felett egyre élesebben csapnak össze a hullámok. Az egyik oldalon az egészségességét hirdetik, és a vasárnapi habos kakaónk emlékével szorítanak sarokba minket, még a másik tábor  "Tej, mint halálos méreg" szlogenje kissé más gondolatot ébreszt bennünk. Itt nem fogunk belefolyni e vitába, elégedjünk meg a konklúzió ránk eső részével: a tej nem hasznos az izomépítésben, diétánál pedig egyenesen kerülendő. Miért? Mert a tej zsírtartalma meglehetősen nagy, amelynek nagy része ráadásul telített zsírokat tartalmaz (gyors villámkérdés: telített zsírsavak miért nem jók? A megoldás: - itt volt a telített zsírokról szó). És ha ez még nem elég, ott van a tejcukor is, amivel sok ember bélrendszere nem igazán tud megbirkózni. A tejcukrot lebontó laktáz enzim ugyanis nem tanyázik ám mindenki bélbolyhai között (vagy épp igen, csak dolgozni, azaz tejcukrot bontani lusták…), ezt pedig mi csúnya puffadásként és egyéb gyomorproblémaként éljük meg.
  2. A tej és a magas fehérjetartalom kapcsolata csak egy kósza pletyka, mivel a tejben igencsak elhanyagolható mennyiségű fehérje van, aminek nagy része lassú felszívódású, vagyis edzés után semmiképp nem állja meg a helyét.  Sőt, sunyi módon ráadásul lerontja a tejsavó proteinünk gyors felszívódását - és már megtárgyaltuk, hogy edzés után a szervezetünk türelmetlenül várja az aminosavak gyors bevitelét és felszívódását.
  3. A tejsavóproteinnek vízzel is remek íze van, ráadásul egyre különlegesebb variációkból lehet mazsolázgatni - mint egy jobb fagyizóban :) Mi lányok amúgy is szeretünk válogatni. Sőt vannak olyan termékek, melyekből vízzel is olyan habos - krémes kis italt lehet összedobni, hogy Gordon Ramsay is csak pislogna.

Elöljáróban ennyit mindenképp fontosnak tartottam megírni az edzés utáni protein fogyasztási szokásokról. Később jobban beleássuk magunkat a fehérjevilágba, még mielőtt mindenki beleveszne a tényleges kínálatba.

Szilvi / FitBuilder Team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

protein.jpg

Alapvető tudnivalók a fehérjékről.

A legalapvetőbb tápanyagfajta közül kezdjük a sort a fehérjékkel, melyek a fitnesz ipar virágzásával és bizonyos diétás trendek megjelenésével egyre nagyobb rajongói táborra tettek szert.

csajok_protein_1.jpg

A nőknek is kell edzés után protein?

A legtöbb helyen az a felállás, hogy a súlyzós edzés után a lányok tesznek inkább még pár büntető kört a futópadon a hatékonyabb eredmények érdekében. Kár, hogy hatékonyabb lenne inkább Nekik is egy fehérjeturmixot inni.

zsiros_mitoszok_05_1.jpg

Csajok és a tejsavó proteinek. - Nem csak nőknek!

Milyen proteint igyunk edzés után? Bár a legtöbb pultos lány csak a proteinek ízének kiválasztásával szokott sarokba szorítani minket, de azért legyünk tisztában milyen típusú tejsavó proteinek is vannak.

feherjebevitel.jpg

Mennyi fehérje szükséges valójában?

Biztosan hallottátok már a kifejezést, hogy "nitrogén egyensúly", de lefogadom nem teljesen sikerült tisztázni mit is takar. Szerencsére csak eddig kellett várni rá, hogy végre megtudd.

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

laktozintolerancia_03.jpg

Laktóz intolerancia és a protein porok

Vajon a laktóz érzékenyek kis táborát képviselve, milyen fehérjét tudnátok célszerűen vásárolni? Nos, úgy döntöttünk, hogy ideje egy rövid írást megejteni a témában, hogy végre mindenki képbe kerüljön, aki laktóz intoleranciában szenved.

porban_az_igazsag_02.jpg

Porban az igazság: A protein és ami mögötte (azaz benne) van

"Ne porozzáá, azok mind tele vannak koxokkal!!!" Az ilyen gondolatok kiküszöbölése érdekében megpróbálom eloszlatni a félreértéseket a mitikus vagy épp rettegett porokról!

rvek_a_fehrjk_mellett_03.jpg

Kikezdhetetlen érvek a fehérje mellett

Nézzük meg, hogy milyen hatása van a fehérjének és miért kellene valóban elkezdeni iszogatni azt a fehérje turmixot!

csaj_protein_02.jpg

Női proteinek... egy kis figyelmesség vagy csak átverés?

Vajon kell-e a nőknek külön protein? Jobban járnak a rózsaszín ködbe (azaz csomagolásba) rejtett fehérjékkel, vagy pont ellenkezőleg... átverés az egész?

kell_e_protein_03.jpg

Kell-e nekem egyáltalán protein por?

Jöjjön egy gyakori kérdés-probléma tisztázása: kell-e neked egyáltalán protein por vagy tényleg nélküle is eredményesen fejlődhetsz, szálkásodhatsz?