Medicin labda a nagyfiúk választása a hatékony kardióhoz

Azaz, hogy kiváltsuk a rém unalmas taposó gépeket és futópadokat.

Lássuk, hogyan faraghatsz le a testzsírodból és növelheted a keringésed erejét. A medicin labdás edzésekkel amellett, hogy kiváló kondíciód lesz, erős, funkcionális törzs izmaid, amellett olyan szikár leszel, mint egy fajtatiszta angol agár, és legalább olyan gyors is.

Korábbi írásom a kapcsán említést tettem, hogy írok hamarosan erről is, most íme alább olvashatod!

Az a felfedezés, hogy pontosan ki töltött először olyan nehézre egy labdát, hogy az alkalmatlan legyen hagyományos labdajátékokra az homályába veszett.  Viszont ezzel felfedezett egy remek erősítő eszközt. Amit biztosan tudunk, hogy testnevelési céllal már az 1800-as években is használták az amerikai katonánk kiképzésére, kondicionális felkészítésére. A legnagyobb karriert az iskolai nevelési programon kívül kétség kívül a küzdősportot űzök körében ért el ez az eszköz. A küzdősportokban és a harcművészetekben ugye a dinamikus erőkifejtés számít elsősorban, illetve az, hogy mennyire gyorsan tudod a nullától a teljes izomfeszülést elérni (pl. egy ütés, vagy a cselgáncsban, amikor dobáshoz befordulsz) emiatt szeretik annyira a gyorserő fejlesztésre a tömött labdákat. Ami nagyon hatékonnyá teszi a medicin labdás gyakorlatokat, az az, hogy dinamikus, explozív gyakorlatokat végzünk vele leginkább: dobjuk, lendítjük, földhöz vágjuk stb. szemben mondjuk a súlyzóval amit egy-két kivételes esettől eltekintve ugye nem dobálunk. Sőt sokszor ezt az erőt, amit mi generáltunk le kell fékeznünk (pl. hogy ne repüljön ki a kezünkből) emiatt az izomban a feszülés sokkal nagyobb mint amit mondjuk egy lassú egyenletes mozgás okozna. Erősebb izom összehúzódás pedig nagyobb erőnövekedés! Továbbá nincs rajta olyan fogás, mint egy súlyzón, emiatt a szorító erődet is növeli.

Példa gyakorlatok

Felrántás és fej fölé dobás medicin labdával (med ball clean and wall burpee)

Az angol elnevezés ne tévesszen meg, mert bár valóban végezhetünk a medicin labdával négy ütemű fekvőtámaszt, de ez most egy másik gyakorlat.
- kiinduló helyzet: terpesz állás, labda mély tartásban
- térdrugózás közben (minta súlyzós felrántást végeznél) a labdát lendítsd mellső középtartásba úgy, hogy a könyököd hajlított helyzetbe kerüljön és a labda kb. az álladnál van
- innen teljes testel lökve (nem csak a vállöv erejével) dobd a labdát amilyen magasra csak tudod. Fontos, hogy lökd a labdát, azaz használd az alsó test erejét is!

Favágás (wood chop diagonal)

A mozdulat a balta sújtást imitálja, mint az a nevéből kiderül!
- kiinduló helyzet: álljunk közepes terpesz állásban a labda mellső középtartásban
- lendítsük a labdát az egyik lábunk mellé mély tartásba mintha odavágnánk arra a virtuális tuskóra a képzeletbeli baltával
- ezután lendítsük az ellentétes vállunk felé rézsútosan, egy félkör ívet formázó mozdulattal
- ha a gyakorlat már túl könnyű, akko nehezítheted úgy, hogy amikor oldalra "sújtasz" akkor be is hajlítod a térdeidet és ilyen mély kitörés szerű pozícióba fordítod a tested. Majd innen vissza a magasba rézsútosan.

Gil / FitBuilder TEAM

Ha megtetszett a dolog, akkor írj, és összeállítunk egy komplett edzést nektek csak medicin labdára kihegyezve!

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
jöhet
Ferenc Laskai | 2012-01-18 02:50:23
Kipróbálnám! Kérlek írjatok egyet nekem is. Előre is köszi!:)
Erik Helembai | 2012-01-19 12:16:28
Sziasztok! Kérlek állítsatok össze egy edzést nekem is.:)
Gergő Balogh | 2012-06-11 09:22:46
Milyen tömegű medicinekkel érdemes dolgozni a bemutatott gyakorlatoknál, vagy a videóban szereplőek hány kilósak?
Marcus Dmtr | 2012-10-29 04:50:34
Üdv!
Ha még áll az ajánlat engem is érdekelne!
Gergely Szebenyi | 2013-03-27 07:13:17
Szia!Edzökent erdekelnek az uj ötletek!Kerlek csinald meg a gyakisort medicinre !!!!Köszönöm!!!
Tímea Kalocsai | 2013-04-24 06:56:30

Kapcsolódó cikkek

tabata_protocol_1.jpg

Tabata Protokoll

Azoknak, akik unják a hosszú kardió edzéseket, és mégis gyorsan szeretnének megszabadulni a testzsírjuktól, és azoknak akik szeretnének egy profi váltósúlyú ökölvívóéhoz hasonló kondíciót, azoknak ajánlom a Tabata edzést!

medicinlabda_gyakorlatok_2.jpg

Készen állsz egy kis labdázásra?

A medicinlabdás edzés az egyik legjobb szabadsúlyos edzésforma. Ütheted, dobhatod, vághatod, emelheted, hajíthatod - és persze számos hatékony, teljes testet megdolgoztató feladatba belevonhatod.

medicinlabda_gyakorlatok_6.jpg

Jöhet még egy kis labdázás?

Olyan medicinlabdás gyakorlatokkal folytatjuk, melyekkel garantáltan padlóra kerülsz!

fight_gone_bad_02.jpg

Fight Gone Bad

Öt kemény perc, öt gyakorlat, három menet, majd a teljes elhalálozás. Egyeseket padlóra küld, de a legkitartóbbak végigcsinálják. Induljon a fight gone bad…

kardio_07.jpg

Utolsó esély a kardió edzésnek!

A kardió szívás. De szerencsére manapság újabb ötletes edzéstrendek jelentek meg, amikkel most már egész baráti viszonyban át lehet vészelni a kardió napokat.

kondiciofejleszto_01.jpg

Kondíciófejlesztő sokk-tréning

Ha szeretnéd növelni az állóképességedet, hatékonyabbá tenni a zsírégetést, vagy egyszerűen csak kedveled a bizarr edzésmódszereket, akkor gyere és énekeld velünk: "Tabatááázni élvezet..."

allokepesseg_04.jpg

Speciális kiegészítő kombinációk a tornádó erejű állóképességért!

Mivel számos sportágban kiemelten fontos a megfelelő szufla és állóképesség, így nézzük meg, milyen kiegészítők segíthetnek abban, hogy mindent elsöprő intenzitással tudd teljesíteni a célod!

medicin_labda_mellre_03.jpg

Medicin labda mellre vétel

Aki szimpatizál az olimpiai súlyemelő gyakorlatokkal, de egy biztonságosabb megoldást keres, annak kitűnő alternatívát kínálhatnak a medicin labdás változatok. Például ez itt!

medicin_labda_04.jpg

Medicin labda edzésterv

Több jópofa edzéstervem van medicin labdára, elsőként egy teljes testes köredzéssel nyitunk!

harangozas_05.jpg

Törzsizom edzése labdajátékosoknak

A mostani írásunkban kifejezetten labdajátékosoknak - azon belül is kosarasoknak és kézilabdásoknak - a törzsizom fejlesztéséről fogunk beszélni.

kardi_010.jpg

Eszközök az állóképesség fejlesztésére

Mivel nemrégiben beszéltünk az állóképesség fejlesztés lehetséges módjairól, akkor most nézzük meg azt is, hogy milyen eszközpark állhat a rendelkezésünkre – vagyis melyek azok, amiket a leggyakrabban használnak világszerte.

medicin_ball_slam_04.jpg

Medicin labda földhöz vágása

A medicin labdák egyik nagy előnye, hogy üthetjük, dobhatjuk, vághatjuk... így rengeteg dinamikus, explozív gyakorlatba bevonhatjuk... de akár csak egy laza feszültség levezetésre is alkalmas. Jöjjön az egyik kedvencünk!

tomegnoveles_sulyemelo_gyakorlatokkal_03jpg_2.jpg

Maximális erő és robbanékonyság a komplex edzés módszerével!

Szeretnél egy erősebb, gyorsabb, szálkásabb testet? Íme egy sokkoló edzésmódszer, mely könnyen alkalmazható, és egyszerre segíti az említett célok elérését!

a_vgs_jtszma_03.jpg

Végső játszma: gyakorlatok a maximális zsírpusztításhoz!

Aki szálkásodni akar, az most súlyzózás után (még) nem a proteinért robog, hanem előtte végigtol egy tisztességes, izzasztó, anyagcserét (és gyomortartalmat) felkavaró 5-10 perces végjátékot. Ebben a részben megmutatjuk, hogy is fest ez a gyakorlatban!