Marhahús protein

A marha ereje legyen veled :)

Bár manapság a csirkemell kultuszát éljük, de a marhahús mindig is népszerű ételnek számított a testépítők körében: nemcsak mint kiváló minőségű fehérjeforrás, hanem a relatív magas kreatin tartalma miatt is gyakran került a tányérra. Sok sportoló tapasztalta, hogy a marhahúsban gazdag étrend valóban jótékony hatással volt az izomépítésre – ugyanakkor a nagy mennyiségek elfogyasztása gyakran gyomor és has problémákat okozott, valamint megemelte a zsírbevitelét és koleszterin szintet is, mely egy komolyabb diétánál már gondot okozott. Ezeket a hátrányokat kiküszöbölve, és az előnyöket maximalizálva fejlesztették ki a marhahús proteint.

Felfedezése
A marhahúsban rejlő lehetőségeket már a történelem hajnalán felfedezték. Az ókori harcosok, görög atléták, a gladiátorok, de Sandow is rendszeresen fogyasztott marhahúst az erő és az izomtömeg növelésére. Tehát a marhahús, mint anabolikus fehérjeforrás, már bizonyított az évszázadok során. A táplálékkiegészítők piacán a MuscleMeds kutatói fejlesztették ki a világ első, teljes mértékben marhahús protein izolátumát – Kai Greene aktív közreműködésével.

Természetes előfordulása
 Ez a fehérje marhahúsból lett izolálva, természetesen a koleszterin és a zsír eltávolításával. A marhahús nemcsak kiváló fehérjeforrás, de magas kreatin tartalma mellett gazdag K-vitaminban, vasban, cinkben, és B-vitaminokban.

Hatása
Több oldalról segíti az erő és izomtömeg növekedését, és lényegesen többet tud, mint egy gusztusos kis steak szelet…

Elsőként is magas koncentrációban tartalmazza a számunkra fontos, izomépítő aminosavakat. Sőt, a fejlett technológiaitudománynak köszönhetően a marhahús fehérje izolátum nagyobb koncentrációban tartalmazza a fehérjét, mint akár egy hasonló mennyiségű bélszín falat.

A marhahús – természetesen attól is függően, hogy melyik részét fogyasztjuk – de tartalmaz némi zsiradékot. Ezzel ellentétben a marhahús fehérje izolátum nem tartalmaz zsiradékot vagy koleszterint – tehát a diétákban is megállja a helyét.

A marhahús fogyasztásának egyik előnye természetesen a magas kreatin tartalom. (Remélem, hogy a kreatin izomépítő, sejtvolumenizáló és teljesítményfokozó hatásáról már mindenki hallott...) A készítményben a marhahús kreatin tartalma található meg, csak koncentráltabban - például a CARNIVOR minden egyes adagja 20-szor több kreatint tartalmaz, mint egy szimpla marhaszelet.

13 680 Ft -15% 11 580 Ft
musclemeds_carnivor_908_1.jpg
22 180 Ft -23% 16 980 Ft
musclemeds_carnivor_2088_1.jpg

Alkalmazása, használatával kapcsolatos tudnivalók 
A dobozon feltüntetett adagot keverd el nagyjából 3 dl vízben. A marha fehérje fogyasztható a nap bármelyik szakaszában. Amennyiben a fehérjebeviteledet nem tudod szilárd ételekkel megoldani, akkor célszerű 1-2 protein itallal kiegészíteni a napi szükségletet.
Kifejezetten előnyös a reggeli étkezéshez, vagy edzés után fogyasztani, hogy a kiéheztetett izomzatot gyorsan ellásd az anabolikus folyamatokhoz szükséges fehérjével.

Vásárlási jó tanácsok
A marhahús fehérje izolátum kimondottan előnyös tömegnöveléshez, azonban mivel nem tartalmaz zsírt és koleszterint, ezért diétában is jó választás lehet (bár a szénhidráttartalomra nem árt odafigyelni!).

Fontos információ, hogy a marha fehérje izolátumot tartalmazó proteinek kiváló alternatívát jelentenek a laktóz érzékenyek számára, illetve mindazoknak, akiknek a tejtermékek használatával kapcsolatban bármilyen problémái adódtak.

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

creatine_3.jpg

Kreatin mesék

Mindenki használja a kreatint, de a többség azt se tudja pontosan mit is szed... Te ne tartozz közéjük, okosodj a cikkből!

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

fehrje_032_3.jpg

Fehérjeforrások versenye!

Alábbiakban azt nézzük meg, hogy a leggyakoribb fehérje forrásokat hogyan csoportosítjuk, és közülük melyik, milyen arányban tartalmazza az aminosavakat... azaz vajon melyik a legjobb fehérjeforrás?

laktozintolerancia_03.jpg

Laktóz intolerancia és a protein porok

Vajon a laktóz érzékenyek kis táborát képviselve, milyen fehérjét tudnátok célszerűen vásárolni? Nos, úgy döntöttünk, hogy ideje egy rövid írást megejteni a témában, hogy végre mindenki képbe kerüljön, aki laktóz intoleranciában szenved.

porban_az_igazsag_02.jpg

Porban az igazság: A protein és ami mögötte (azaz benne) van

"Ne porozzáá, azok mind tele vannak koxokkal!!!" Az ilyen gondolatok kiküszöbölése érdekében megpróbálom eloszlatni a félreértéseket a mitikus vagy épp rettegett porokról!

fehrje_07.jpg

Fehérje – nem a gyúrósok kulacsába való?!

Ez írás nem(csak) aktívan sportolóknak szól, hanem átlagemberek olyan célcsoportjainak is, akik szintén nem tudják, mire jó a fehérje bevitel!

paleo_protein_01.jpg

Paleo proteinek

A Paleolit étrendet követve még nem feledkezhetünk meg az edzés utáni fehérjeturmixról sem… és bár az ősember valószínűleg azt nem nagyon fogyasztott, mégis nézzük meg, milyen lehetőségünk maradt az edzés utáni fehérje utánpótlásra!

tojsprotein_040.jpg

Tojásfehérje - a régi, de jól bevált protein

Egyszer volt, hol nem volt, valahol a csirkemell előtti időkben még a tojás volt a legszélesebb körben fogyasztott természetes fehérje forrás. Íme pár ok, amiért mindenképp érdemes újra étrendet kiemelt helyére illesztened!

tpllkkiegsztk_01.jpg

A táplálékkiegészítők ismeretlenebb oldala

A táplálék kiegészítőkben sokkal több van, mint hinnéd! Soron következő cikkben szeretném bemutatni a kiegészítők eddig talán ismeretlen oldalát és felhasználási aspektusát – mellyel mindenki beláthatja, hogy nemhogy nem károsak, hanem akár az "átlagember" is használhatja!