Maradj nyugton egy kicsit! Avagy apró trükk, a hatékonyabb guggoláshoz!

Nem kell cifrázni, a guggolás a legalapvetőbb gyakorlat a láb edzéshez. Nélküle nem lesznek oly masszívak a lábak, nem kerekedik úgy a popsi… de! A hiba mindig fennáll: megrekedünk a fejlődésben, vagy ne adj ég, nem is tudunk haladni, hiszen rémes technikával rendelkezünk… Itt egy tipp, mely mind a két esetben segít: növeli az erőt, és szépíti a kivitelezést is!

A feladat: 

A guggolás során most minden ismétlésnél legyen az a cél, hogy minél mélyebbre ereszkedj le, majd megtartod a mozdulatot az alsó ponton pár pillanatra (elszámolsz 3 Mississippi-ig:)), majd egy dinamikus mozdulattal feljössz a kiindulópontba. 

Miképp válhat a hasznunkra?

A guggolásnál számos rossz mozdulat beüthet, melyek közül az egyik leggyakoribb a túlzott előre dőlés, előre eső vagy épp a befelé kacsázó térdek. Azzal, hogy a lenti pontban stabilizálod a helyzetet, statikusan remekül erősíted a csípő és combizmokat, illetve lazíthatod a merev izmokat.

Ha nagyon pocsékul guggolsz, akkor mindenképp súly nélkül, vagy kicsi, elől tartott tárcsával kezd el ezt gyakorolni!

A másik, ami miatt hasznos lenn "csövezni" pár másodpercre – az a lábak erősítése, és a farizmok nagyobb aktivitása! Azzal, hogy lenn kitartod a pozíciót, nem a lendület, hanem tisztán izomból fogsz feljönni. A másik része pedig, hogy statikusan tartod a súlyt (ez az izometrikus szakasz) – mely hihetetlenül jól fejleszti az erőt. 

Az izometrikus edzésről már írtunk: ugye erőkifejtés történhet oly módon is, hogy az izomhossz nem változik. Itt az izom az eredési és tapadási pontok nem közelednek/távolodnak a munka során, csak a feszülés változik. Na, ez lesz az izometrikus (azaz a statikus) munka!

Ennek az egyik jellemzője, hogy roppant mód képes növelni az erőt, viszont csak az adott mozgás tartományában. Ezt sokan hátrányként könyvelik el, de mi optimistán az érem túloldalát nézzük: a módszer lehetőséget adhat egy-egy terület lokális fejlesztése, holtpontok legyőzésére!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

izomlaz.jpg

(Izom) lázas próbálkozások a gyorsabb regenerációért.

Egy enyhébb izomlázat még mindenki büszkén kihord, azonban vannak olyan elvetemült edzések, melyek után másnap mindenki veterán katona mód döcög le a lépcsőn. Tehát nézzük meg, hogy mit tehetünk ezen fájdalmak csökkentése érdekében.

triszett_lab_5.jpg

A mágikus hármas ereje... hogy ne állj edzés végére szilárd lábakon

Most egy olyan esélyt kapsz, mellyel nagy súlyok megmozgatása híján is padlóra tudod magadat küldeni... hogy aztán az edzés végeztével garantáltan ne álljál szilárd lábakkal a földön. Jöjjön a lábedzés - triszettek erejével tarkítva.

izometrikus_edzes_050.jpg

10 tipp az izometrikus edzés használatához!

Nézzük meg, hogy mikor és hogyan kell alkalmaznod az izometrikus edzést, hogy kihasználd a benne és a benned is rejlő hatalmas erőt!

fenek02_2.jpg

A farizom

A következőkben megmutatjuk, hogy melyek a leghatékonyabb alap és kiegészítő gyakorlatok, melyekkel formás és izmos feneked lesz!

farizom_02.jpg

Farizom: a lusta óriás?!

Bizony, a sok üléstől nemcsak Te, hanem a hátsód is "ellustulhat", így csökkentve a láb edzéseid hatékonyságát...íme pár tipp, hogyan aktivizáld a farizmokat!

fenek01.jpg

A farizom edzés három nagy hibája

Ahogy a kockás has kérdéskörben, így a fenék edzés során is vannak hatalmas és alapvető hibák, melyek gátolhatnak abban, hogy elérd azt, hogy számtalan szem szegeződjön a hátsódra… Nézzük ezeket gyorsan sorra!