MELLesleg miért ne hanyagoljuk el mi csajok a mellizom edzést?

Szinte már hagyomány, hogy a legtöbb írás azzal indul, hogy eloszlassuk azt a sok téveszmét, mely az edzéssel, étkezéssel kapcsolatban kering körülöttünk büntetlenül. Most nem fogjuk ezeknek a marhaságoknak az eredetét hajkurászni, egyből térjünk rá a lényegre.

Sok lány aggódó és kétségbeesett tekintettel figyel minden gyakorlatot, mely a mellizmot erősíti, - mivel egyszer valaki beültette a gondolatot fejükbe, hogy ezen terület edzésével a mellizom formája és mérete előnytelen irányba fog megváltozni.

Most megnyugtatok mindenkit: ha csak guggolni és hasazni járunk a terembe, akkor is csodamód fogyhat a mellünk, hiszen az edzéssel (vagy a diétával) kialakított kalóriadeficit az egész testről csökkentheti a zsírt.

Sokakban felmerül a "De miért pont a mellünkből fogyunk először?" költői kérdés. Sok biológia óra pillanatot idéztünk már fel, de remélhetőleg a mell anatómiájánál legalább minden fiú és lány figyelt. A legfontosabb tudni azt, hogy a női mellet laza kötőszövetű zsírszöveteket építik fel. Az izomzat a zsírréteg alatt található, és meglepő mód a felépítése ugyan olyan, mint a férfi társunknak: ugyanott ered és tapad. A méretbeli különbségek pedig elsősorban a nemi hormonok (és esetleg a plasztikai sebész) számlájára írható. A laza kötőszövetű mellből tud a szervezet könnyen energiához jutni, ezért a fogyás első pillanataiban általában a mellünk csökkenésével nézhetünk farkasszemet.

Ezzel nem az a célunk, hogy most mindenki könnyes búcsút vegyen a mell méretétől, vagy nemhogy a diétázást, de még az edzőterem látványát is elkerülje a közeljövőben.

A lényeg, hogy bár a mellméret gyakran az alattomos diétánk áldozata lesz, viszont ezért nem a mellizmot erősítő gyakorlatokat kell fő gonoszként kipécézni. Sőt, egy jól irányzott melledzés kiváló hatással lehet a mellünk külső megjelenésére. Többek között. Az idő és a gravitáció ugyanis a mellizomra is lesújt. Az életkor előrehaladtával a női mellek megereszkednek, csökken feszességük. Ráadásul, számos mozgásforma, mely ugrásokkal, rázkódással jár - például a labdajátékok, futás - igen nagy terhet rónak a mellet tartó szövetekre, ami miatt a mell idővel szintén megereszkedhet.


De itt jön a jó hír. A mellizom edzésével az izomszövet vastagodni kezd és a mell ezáltal megemelkedhet, szebb lesz a tartása ami különösen előnyös nagyobb fogyás után, - de éppenséggel a nagyobb mellekkel megáldott hölgyeknek sem áll rosszul a szépen karbantartott dekoltázs. A ropi alkatúak is sokat profitálhatnak a mell edzésével, hiszen nekik is jobban áll, ha nem bordák látszódnak ki a dekoltázsukból, hanem a feszes bőr és a karbantartott izomzatra domboruló mellek.

És persze fontos a külső-belső harmónia, tehát minden izomcsoportra edzünk. Ha valamelyiket hanyag módon kihagyjuk a sorból, akkor az nem csak a látványban okozhat eltérést, hanem bosszúból más izmok fejlettségét és munkáját is megnehezíti. Ráadásul könnyen sérülést eredményez, ha olyan gyakorlatokat szeretnénk végezni, melyhez a mellizmunk is lelkesen betársulna…már ha épp ugye lenne mellizmunk...

És a végére még egy jó pont: mivel a mell egy elég nagy izomrész, ezért a legtöbb felsőtestet erősítő buliban benne van - és mint tudjuk az összetett gyakorlatok nagyobb izmokat dolgoztatnak meg, és több kalóriát égetnek.

Tehát akkor mindenkinek a végére: még akkor is ha a mellek maguk nem lesznek sem nagyobbak, sem kisebbek attól, hogy erősítjük őket - idősebbek-fiatalok, kis- és nagymellűek számára egyaránt előnyére válik a rendszeres melledzés. Ez persze nem azt jelenti, hogy holnaptól mi is minden nap ugorjunk a fekvenyomó rúd alá, - de ezen terület edzését is illeszük be a programunkba rendszeresen.

Szilvi / FitBuilder Team

>> Ha diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, vagy személyi edzést-edzéstervet szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fekvenyomas_3.jpg

A fekvenyomás végrehajtása és a leggyakoribb hibák

Amilyen egyszerűnek tűnik a gyakorlat, annyi buktatója lehet. A leggyakoribb hibákat próbáltuk most összeszedni.

noi_fekvotamasz.jpg

Csajok, ne csak térdepeljetek..., hanem csináljatok rendesen fekvőtámaszt!

A lányoknak sem árt karbantartani néhány gyakorlattal a mellizmukat, ezért a következőkben nem csak a fekvőtámasz helyes kivitelezést fogjuk megtanulni, hanem azon lépéseket is, melyek elvezetnek a tökéletes formáig.

fekvotamasz_variaciok.jpg

Fekvőtámaszozni jó. De hogyan lehetne még jobb?

A hagyományos fekvőtámaszunk ismert, és kevésbé ismert módosításai - avagy kinek mi ugrik be a "nyalókáról"?

jamie_11_1.jpg

Kifogások helyett - lépj inkább Jamie Eason nyomdokaiba

Akár otthon, szabadidő híján, két munka között. Íme négy gyakorlatsor, mely a fejtetőtől a lábujjadig átmozgat.

fekvenyomas_10.jpg

Fekvenyomás

jnl_1_2.jpg

7 gyakorlat, amit sosem végeznek a lányok a teremben

Mindig is voltak, és lesznek is olyan tipikus gyakorlatok az edzőteremben, amelyre egy átlagos lány sohasem vetemedne. A kérdés az, hogy Te vajon több vagy, mint az átlag?

fekvenyomas_egykezes_sulyzoval_4.jpg

Fekvenyomás egykezes súlyzókkal

halado_edzesterv_noknek_1.jpg

Haladó edzésprogram csajoknak

Ha úgy érzed, hogy az aerobik, a pehelysúlyok és a taposógépek ideje lejárt, és szeretnél idén nyáron végre tökéletes formában mutatni, akkor kövesd az alábbi edzésprogramot!

fekvenyomas_dontott_padon_04.jpg

Fekvenyomás döntött padon, kézisúllyal

fekvenyomas_negativpad_04.jpg

Fekvenyomás rúddal, negatív padon

halado_edzesterv_noknek_2_1.jpg

Csajok és a rettegett táplálékkiegészítők

Jöjjön egy csajosabb írás: ismerjük meg a táplálék kiegészítőket női szemmel! Hasznos és objektív infók, hogy Te is eldönthesd, mire van szükséged!

tomegnoveles_csajoknak_13.jpg

Izomtömeg növelés csajoknak? Izomtömeg növelés csajoknak!

Takarítsd ki a tudatodból a vékonyságot éltető sztereotípiát, és mutasd meg, hogy a női testformálás nemcsak diétából és kardióból áll. Feszes formák? Ahhoz bizony kell az az izomszövet!

felstest_edzs_csajoknak_02.jpg

Csajos edzésterv a spagettipántos top - formáért!

Bizony ám, lassan jön a jó idő, a tavasz, majd a nyár… és a nagy igazságok pillanata. Hozzuk formába a felsőbb területeket is! Egy felsőtestet megcélzó, villám kis edzésterv csajoknak!

izomtmeg_csajoknak_01.jpg

Izomtömegnövelő étrend csajoknak!

Nézzük meg, hogy pontosan mit kellene (t)enni, ha csaj létünkre végre nem fogyni, hanem erősödni, izmosodni szeretnénk!

ngytem_fekv_01.jpg

Négyütemű fekvőtámasz és barátai

A négyütemű fekvőtámasz talán már lejárt móka, ugyanakkor most megismerkedhetünk a nehezített, sokkalta szívatósabb négyütemű-családi körével... igazi jellemformáló gyakorlatsorok várnak Rátok!

apr_vltoztatsok_01.jpg

Apró módosítások - más eredmények?!

Bemutatunk hat gyakorlatot, ahol apróbb módosításokkal máris tudatosan változtatni tudjuk, hogy melyik célterületet vonjuk be jobban a mókába!

felesleges_gyakorlat_04.jpg

Csajok, ne pazaroljátok az időt felesleges gyakorlatokkal!

Gyomláljuk ki a felesleges gyakorlatokat az edzéstervedből – hogy az edzéssel eltöltött idő valóban a céljaidat szolgálják hatékonyan!