Létezik olyan kreatin, ami nem vizesít?

A vizesedés és a kreatin-para

Szinte mindenki ismeri, sőt talán már tapasztalhatta a kreatin pozitív hatásait - mind az erőszint, mind pedig az izomtömeg növelésében. Ugyanakkor rengeteg tévhit és legenda lengi körbe a kreatin-használat ceremóniát és a kreatin mellékhatását, így arra gondoltunk, ezekből csípünk ki majd egyet – egyet: a következőben például a kreatin vizesítő hatásáról szeretnénk eloszlatni a felmerülő lila ködöt és kétségeket.

A kreatin mellékhatása: a vizesedés?

Napról napra felbukkan a levél, az igény, melyben olyan kreatint kerestek, ami nem vizesít. Még mielőtt lelőjük a poént, picit ássuk bele magunkat a kreatin "lehet, hogy baromira nem érdekes, viszont hasznos lenne tudnod" hatásmechanizmusába.

A kreatin szedésének egyik célja, hogy energiát szolgáltat az izomsejtek számára. Ez is fontos, de jelen esetben nem ez lesz az érdekfeszítő esemény a kreatin kúra életútjában, így haladjunk tovább.

Emellett, hogy a kreatin üzemanyagként szolgál, a kreatin mellékhatása: fokozza a vízmennyiséget az izomsejt belsejében. A kreatin hatásmechanizmusa során a szabad kreatin bizonyos mennyiségben bejut az izomsejtekbe és az említett ozmotikus hatása révén vizet vonz a sejt belsejébe – ez vízmegkötés ugye a sejten belül jelentkezik.

Ez a folyamat, ami tehát a kreatin mellékhatásaként emlegetnek, elkerülhetetlen, szükséges és JÓ NEKED, ugyanis ez a hidratált állapot kedvező anabolikus feltételeket teremt. A megnövekedett folyadék-ellátottságtól jobb lesz a sejt tápanyag felvétele, illetve fokozódik az izomépítő folyamatok sebessége. Hát pont ez ne kellene Neked?! Na ugye!

A vázolt jelenség amúgy az a bizonyos sejttérfogat-növekedés, ami szinte már minden kreatin kúra reklámszlogenjében ott díszeleg.

Na már most. Ez a történet nem összekeverendő azzal az esztétikailag nem túl szerencsés állapottal, amikor a bőr alatti területekre is víz kerül, eltűnik az erezettség és buci-forma lesz a fejed. Ez a rettenet folyamat ugyanis nem feltétlenül a kreatin hibája, hanem a talán inkább a tiéd. Mi áll a háttérben?

Kreatin szedése: helytelenül?

A tömegelési ereszd el hajam evészet. A legtöbb esetben érdemes számba venni a körülményeket. A kreatin szedését legtöbbször mikor máskorra időzítjük, mint egy emberes tömegnövelési időszak kellős közepére. Ezzel nincs is baj, hiszen a kreatin a megfelelő tápanyag ellátottság mellett fejti ki a hatását, viszont a tömegnövelési plusz kalóriák mellett számolnunk kell azzal, hogy a londoni metró hálózatot megszégyenítő, erezett bőrfelület már a múlté, sőt egy idő és a hasadon is a kockák helyett csíkok lesznek. Vízszintesen. Ez pedig nem a kreatin mellékhatása...

A kreatin helytelen fogyasztása. A tipikus gyúrós mindig biztosra megy és a "több mindig jobb" elven már túlzott mennyiséget visz be a kreatin kiegészítőjéből. A kreatin kiegészítőket ráadásul sokszor olyan szállítórendszerrel áldották meg a gyártók, melyek nem szűkölködnek egyszerű szénhidrátokban (például ugye szőlőcukor). A megemelt szénhidráttartalom több vizet köt meg, illetve az esetleges zsírosodási faktorral is számolni kell, mint mellékhatás.

Aki szeretné elkerülni az utóbbi, helytelen kreatin kúrából adódó problémákat az a következőket teheti:

1. Minőségi tömegnövelésbe kezd, azaz nem eszik meg mindent, ami nem zöld és lassabban mozog nála.
2. A szőlőcukron kívül más inzulinutánzó anyagokkal (például ALA, króm-pikolinát, vanádium-szulfát) is sikeresen alkalmazható a kreatin bevitel! A következő kreatin-formulák olyan transzportrendszerrel vannak ellátva, melyekkel egy tonna felesleges szénhidrát nélkül is elérheted a kellő hasznosulást.

Kreatin szedése nőknek, vagy azoknak, akik nem akarnak zsírosodni!

A kreatin szedése nőknek és endomorf, hízékonyabb embereknek is javasolt, ha figyelnek a fenn említett irányelvekre!

19 880 Ft -20% 15 880 Ft
animal_pump.jpg
14 780 Ft -15% 12 580 Ft
bsn_cellmass_2_0_485.jpg

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények
Üdv!
Kb. 2 hónapja kezdtem egy kreatin kúrát és volt feltöltési időszak is. Alapvetően az erőnövekedés és a regeneráció növelése volt a célom nem pedig a súlynövekedés. Érdeklődnék, hogy kb. mennyi a normális súlynövekedés egy kreatin kúra alatt?
Hadji | 2018-02-07 05:16:29

Kapcsolódó cikkek

creatine_3.jpg

Kreatin mesék

Mindenki használja a kreatint, de a többség azt se tudja pontosan mit is szed... Te ne tartozz közéjük, okosodj a cikkből!

marhahus_protein_02.jpg

Marhahús protein

A marhahúsprotein kiváló fehérjeforrás: magas kreatin tartalom, kiváló aminosavprofil, mindez alacsony zsír és szénhidráttartalom mellett! Laktózérzékenyeknek kiváló alternatíva!

kreatin_01.jpg

Gyakran Ismételt Kérdések a kreatinról 1.rész

A kreatin az egyik legnépszerűbb kiegészítő - most pedig kifejezetten a szedésével kapcsolatos tényeket fogjuk előtérbe helyezni: többek között azt, hogy meddig is tartson egy kúra!

tapkieg_csajoknak_01.jpg

Táplálékkiegészítő tippek csajoknak – az izomtömeg növeléshez

Az ilyen kemény csajok, mint Te, biztos elérik a céljukat... és az ilyen kemény csajoknak bizony a tökéletes kiegészítők is kellenek! Nézzük meg, melyek lennének a legideálisabb alapkiegészítők számodra!

tomegnvels_zsrmentesen_05.jpg

Tömegnövelés zsírmentesen?

Nem azért küzdünk az edzőteremben, hogy aztán a zsír alá rejtett izmainkat senki se csodálhassa! Mi van akkor, ha nem akarjuk követni "tömegelek - leszálkásodok" periódust, hanem egész évben szeretnénk hozni egy sportos formát?

edzs_eltti_kaja_01.jpg

Mivel tömd a fejed edzés előtt?

Nyilván tudod, hogy az edzésed szempontjából nem mindegy, hogy milyen mértékben vagy feltöltve a megfelelő tápanyagokkal! Nézzük meg tehát az edzés előtti étkezésre vonatkozó általános érvényű szabályokat!

kreatin_014.jpg

Kreatin feltöltés-szintentartás: vajon minden esetben kötelező ceremónia?

Vajon ez csak egy újabb marketingfogás vagy valóban olyan világot élünk, ahol már nem kötelezően ajánlott a feltöltéssel és szintentartással szórakozni?

metcon_01.jpg

Honnan lesz nekünk energiánk?

Metabolikus kondicionálás. Gyakran találkozni mostanában a kifejezéssel, de nem mindenki számára egyértelmű, hogy akkor ez most aerob vagy anaerob állóképesség fejlesztés, vagy mégis micsoda?

kreatin_022.jpg

Kreatin - ahogyan sohasem gondoltál rá!

Nézzük meg, hogyan hat a kreatin a központi idegrendszeri betegségekre, miképpen segít a cukorbetegeknek és hogyan lehet vele depressziót kezelni!

tmegnvels_03.jpg

Tömegnövelő étrend útmutató

Nem egy szimpla étrend sablonnak akarjuk kiszúrni a szemeteket, inkább megadjuk a kellő tudást és irányelveket, melyekkel Te magad össze tudod állítani a leghatékonyabb étrendet!

kreatin_023.jpg

Kreatin-monohidrát használati kisokos

Ismét a beérkező kérdésekre szeretnék választ adni egy cikkel – mivel úgy látom, hogy sok kezdőbb sportoló számára még komoly hiányosságok és végeláthatatlan kérdések sorozata merült fel a kreatin és használatát illetően.

tpllkkiegsztk_01.jpg

A táplálékkiegészítők ismeretlenebb oldala

A táplálék kiegészítőkben sokkal több van, mint hinnéd! Soron következő cikkben szeretném bemutatni a kiegészítők eddig talán ismeretlen oldalát és felhasználási aspektusát – mellyel mindenki beláthatja, hogy nemhogy nem károsak, hanem akár az "átlagember" is használhatja!

kreatin_017.jpg

Kreatin: por, kapszula, tabletta vagy folyékony formula?

Milyen formátumú kiszerelést válassz a kreatin kúrádhoz? Folyadék? Tabletta? Kreatin kapszula? Vagy porban az igazság? Esetleg megéri a pezsgő formula? Most sorra vesszük ezek előnyeit, hátrányait – a kreatin esetében!