Kinesio tapasz

Fura színes ragaszok a legkülönbözőbb testrészeken

Mostanában egyre elterjedtebb különböző sporteseményeken, hogy a versenyzők a bőrükre ragasztott színes szalagokkal szaladgálnak. Akaratlanul is felmerül az emberben (aki laikus a témában), hogy ezeknek mi a célja, azon kívül persze, hogy barmira menőnek néz ki. Vegyük szemügyre tehát a kinesio tapaszokat kicsit közelebbről, már csak azért is, mert egyre többen esküsznek rá.

Hihetetlen, de az eljárás már a hetvenes évek legvége, nyolcvanas évek eleje óta létezik - mégis csak manapság kezdett elterjedni szélesebb körben az alkalmazása. A módszer szülőhazája Japán, ahol egy csontkovács és gerinc specialista - Dr. Kenzo Kase - a tévhittel ellentétben nem felfedezte, hanem rendszerezte és továbbfejlesztette az akupresszúrás eljárásokat. Ezen módszer lényege, hogy ha megfelelő helyeken stimuláljuk a mozgató szervrendszert, akkor annak számos előnye van a rehabilitációban és a teljesítmény fokozásban.

A Kinesio Taping Association  1984 óta létezik, és azóta számos tanulmányt publikáltak a szalagok hatékonyságáról és felhasználási lehetőségeiről.  Pekingben 2008-ban több ezer ajándék kinesio szalagot osztottak ki a versenyzőknek, így ennek köszönhetően  még szélesebb körben terjed el mint korábban valaha is.

A kinesio tape alkalmazási területei

Fájdalom csillapítás
Az elv, hogy a szalagok a bőrre ragasztva támogassák a test természetes gyógyuló folyamatait. A felhelyezett tapasz akupresszúrás elvek alapján bizonyos receptorokat folyamatosan stimulál, aminek következtében csökkentik a fájdalom érzetet.

Javítja a szövetek vérellátottságát
A kinesio tape felhelyezése után az adott terület keringése fokozódik. Ezáltal több vér jut el a területre, vagyis több tápanyag gyorsítja a gyógyulást, és segíti elmosni a salakanyagokat.

Stabilizálja az ízületet és tehermentesíti a sértült izmokat
Néhány esetben szándékosan úgy helyezik fel a tapaszokat, hogy szűkítse a mozgástartományt,  ezáltal tehermentesítse a sérült területet.  Ugyanakkor a ragasztás képes arra, hogy korrigálja az instabil ízületeteket.

Teljesítmény optimizálása
A fenti tényezők már együttesen is a teljesítmény javulását eredményezik,  de sok versenyző állítja, hogy a megfelelő pontokra ragasztott szalag segít a jobb izom-idegi kapcsolatok kialakulását eredményezi, jobb lesz a mozgás érzékelésük.

Végül egy megtörtént eset: amikor egyik ismerős lánnyal utaztam tömegközlekedésen, akinek egy részleges izomszakadás után a vállán halványkék kinesio tape volt ragasztva. Egy szintén azon a villamoson, az édesanyjával utazó kisgyermek kérdezte: "Miért van a ragasz a néni vállán?" Erre az anyuka szakavatottan: "Azért van neki ott, hogy le ne essen a keze." Szerencsére a cikk elolvasása után már ugye mindannyian fel tudtuk volna világosítani a kissrácot, hogy miért vannak harsány, színes (tiszta United Colours of Benetton :) ) ragasztószalagok különböző sportolók testén?!

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

fenek03_1.jpg

Sérülésálló, teherbíró szépen formált lábak titkai

Az egy lábon végzett gyakorlatok bemutatása: vajon mennyit profitálhatunk, ha csak fél lábbal állunk a földön?

sportserules.jpg

Enyhébb sportsérülések otthoni kezelése

Nézzük át a leggyakoribb sérüléseket és azoknak a kezelését!

zsiros_mitoszok_04_1.jpg

Bemelegítés - a világ legjobb módszere a sérülések elkerülésére

Bemelegítés a gyakorlatban: a legfontosabb lépések a sérülések elkerüléséhez!

vallserulesek_2.jpg

Vállsérülések megelőzése

Mi az a rotátor köpeny és miért fontos nekünk törődni vele?

derekajdalom_03.jpg

Derékfájdalmak nyomában

Járjuk körbe az egyik leggyakoribb problémát, a derékfájdalmakat: hogyan enyhítsük az alsó háti panaszokat gyorsan és hatékonyan!

edzs_utni_turmix_03_3.jpg

Kapcsold a regenerációt magasabb fokozatra!

Az edzettséget és a túledzettséget egy nagyon vékonyka határvonal választja el egymástól, amin könnyű átbillenni. Emiatt is kiemelkedően fontos, hogy milyen kiegészítőkkel támogatjuk meg a szervezetünket az edzést követően!

terd_rehab_01.jpg

Sérülés után hogyan kezdhetjük el terhelni a térdet?

A soron következő írásban kifejezetten sérülés utáni visszavezető gyakorlatokat fogunk bemutatni, hogy minél hamarabb elkezdve a regenerációt a gyógyulás útjára léphess.

porckorongsrv_01.jpg

A legfontosabb tudnivalók a porckorongsérvről! - 1. rész

Porckorongsérvük van, de nem szeretnék végleg feladni az edzést. Ilyen esetben vajon mi volna a teendő: végleg fel kell adni szeretett hobbinkat vagy esetleg van valamilyen járható alternatíva?

porckoronsrv_04.jpg

Edzhetek porckorongsérvvel? Igen! De mégis hogyan? - 2. rész

Nézzük meg, hogy miket lehet tenni porckorongsérvvel az edzőteremben. Mivel a leggyakoribb az ágyéki szakaszon alakul ki a sérv, ezért kifejezetten erre fogunk fókuszálni!

boka_020.jpg

A bokasérülések rehabilitációja

A már ismert, ősi RICE-módszer mellett valami új, brutális, de a tapasztalatok szerint roppant hatékony rehabilitációs technikába is bepillantást nyerhettek!

combhajlt_srlsei_03.jpg

Combhajlító sérülések fókuszában!

Íme pár tipp, amivel elkerülhetsz egy komolyabb combhajlító sérülést!

gyulladscskknet_telek_05.jpg

Milyen ételekkel tudod kezelni az ízületi gyulladást?

Ízületi gyulladás esetén kulcsfontosságú lehet a táplálkozásod! Megmutatjuk milyen ételeket vigyél be, és miket kerülj - hogy a gyulladásos folyamatokat minél hamarabb leküzdhesd!