Kiegészítőkkel a hajhullás ellen?

A hajhullás hátterében számos egészségügyi ok állhat – például hormonális – de gyakran a nem megfelelő vitamin és ásványi anyag bevitel is az, ami felerősíti a problémát. A következőkben pár olyan vitaminról és nyomelemről olvashatsz, melyekkel csökkentheted, megelőzheted a hajhullást!

Elsőnek nézzük meg, mely vitaminok lehetnek kiemelt szerepben a haj egészsége szempontjából!

Az E-vitamin

Az E-vitamin nemcsak a bőr, de a haj legalapvetőbb vitaminja is. Az E-vitamin növeli a hajszálerek aktivitását a szervezetben, melyek a haj növekedéséért felelősek. Ezenfelül növeli a fejbőr vérkeringését, mely arra ösztönzi a hajat, hogy nőjön. Így az E-vitamin a hajhullás ellen, illetve a hajnövekedésben is pozitív hatással bír. Ezenkívül mivel olajról van szó, így az E vitaminnal szépen ápolható a száraz haj is.

A-vitamin

A bőr és a hajszálak fejlődésében játszik szintén fontos szerepet. Biztosítja a megfelelő ütemű hajnövekedést, ráadásul a hatására a haj szép sima és puha lesz.

B-vitaminok

A B vitaminok mint minden anyagcsere folyamatban, így a hajhagyma anyagcsere-folyamatait is szabályozzák. Erősítik és táplálják a hajat, szabályozzák a faggyútermelést, és aktiválják az anyagcsere folyamatokat. A sörélesztő az összes B-vitamint tartalmazza, melyet hajhullás esetén akár tabletta formájában is érdemes szedni… vagy emlékeztek, amikor gyerekkorotokban jó anyátok dugdosta le a torkotokon? Nah, inkább a kiegészítők…

...és akkor néhány ásványi anyag!

A vas

A női magazinok biztos ezernyi praktikát felsorolnak a fáradtság, sápadt arc és hatalmas karikás szemek orvosolására - de ha nem csak egy szimpla buli utáni kialvatlan állapotról van szó - akkor esetleg fontolóra vehetjük a vashiány lehetőségé is. A nők többsége kimondottan vashiányosnak címkézhető - ugyanis a menstruáció által rengeteg vasat veszítenek, amit persze általában nem pótolnak vissza becsülettel. Érdemes már a serdülőknél odafigyelni a vas bevitelére, ugyanis az esetleges a hirtelen gyors növekedéssel a szervezet vérállománya - és így vaskészlete sem tud mindig lépést tartani. A vashiány az egyik leggyakoribb oka a hajhullásnak, mely a vegetáriánus étrenden élőket nagyban veszélyezteti, hiszen a hús jelentős vasforrás.

Jód

Ha kevés a jód a szervezetben, akkor nem tudja a pajzsmirigy kellően ellátni a hormontermelő feladatát, ezáltal pajzsmirigy alulműködés alakulhat ki. A jódhiány többek között hajhullást is okozhat. 

Szelén

Hiánya esetén könnyen gyengül az immunrendszer, illetve a hajnövekedést is lassítja. 

Cink

A cink az anyagcsere nélkülözhetetlen alkotója, így fontos a bőr és haj egészségének megőrzésében, hiánya esetén elvékonyodik és hullik a haj.

A fenti mikrotápanyagok mellett természetesen a teljes körű – fehérjében gazdag - táplálkozás is szükséges ahhoz, hogy egészséges legyen a hajunk és megfelelő legyen a hajnövekedés.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

noi_felsotest_03_2.jpg

Tudjátok, melyek a nők számára leghasznosabb vitaminok?

Természetesen a nőknek is szükséges minden mikrotápanyag, azonban most azokat emelném ki ezen összetevők közül, melyek különösen előnyösek a női szervezet számára – és amelyeknek a bevitelére mindenképp érdemes odafigyelni.

vitamin_012_1.jpg

Vitaminok az izomláz ellen.

Számos kutató (izom)lázasan próbálkozott felderíteni, hogy vajon mely vitaminok, illetve kiegészítők lehetnek hatékonyak az izomláz csökkentésében. Nézzük meg mire jutottak!

vitamin_012_3.jpg

C-vitamin - nem csak megfázásra!

Hitted volna, hogy a C-vitamin javítja az erőszintedet és támogatja a zsírégetést? Meglepő tény, nem? Még több infő az ismert vitaminunk ismeretlen oldaláról!

vitamin_idseknek_01.jpg

A legfontosabb vitaminok és nyomelemek 50 év felett

Íme a legfontosabb vitaminok és ásványi anyagok, amelyek bevitelére fokozottan ügyelnünk kell idősebb korban (még inkább)!

Vitaminrabló betegségek és szokások: kinek kell több C-vitamin?

Vajon Te is azon személyek közé tartozol, akiknek emelt szintű c-vitamin bevitel szükséges? És ha igen, akkor vajon mennyi lenne az optimális adag?

vitaminok_01.jpg

Energiahiány? Növeld a teljesítményed csupán néhány kulcsfontosságű vitaminnal!

Igyekeztünk most összeszedni Nektek, hogy melyek azok a plusz tápanyagok, amelyekkel leginkább maximalizálhatod az energiaszinted!