Két meglepő ok, amivel a tejsavó fehérje segít a zsírvesztésben!

Miért kellene a diétázóknak elsőként tejsavó fehérjét szedni zsírégetők helyett?

A fehérjeturmix, ezen belül is a tejsavó fehérje a legnépszerűbb étrend kiegészítők közt van, ha izomépítésről és tömegnövelésről van szó. Viszont keveseknek ugrik be a tejsavó fehérje, mint kiegészítő, ha zsírégetéséről van szó. Pedig ez a gyors felszívódású proteinfajta sok esetben képes támogatni a zsírvesztést: hatással van az éhséget kontrolláló hormonokra és a vércukorszint befolyásoló hatása miatt más oldalról is csökkenti az éhséget. Lássuk, miért jobb a tejsavó fehérje a diétázóknak más fehérje készítményekkel szemben!

A tejsavótól nem leszel (annyira :)) éhes!

Ahogyan a bevezetőben is említettük a tejsavó protein olyan fehérje molekulaláncokat tartalmaz, melyek képesek csökkenteni bizonyos biológiai kölcsönhatások során az éhség érzetet.

Elsősorban az erre vonatkozó kísérletek során azt figyelték meg, hogy az óriás fehérje molekulák közül is a  glykomakropepdit (angol szakirodalomban gyakran rövidítik GMP-nek) hatással van az éhezésre. A GMP szedése befolyással van az egyik emésztőrendszeri peptidhormonunkra a kolecisztokininre (amit pedig CCK-nak szoktak rövidíteni), aminek az emésztés serkentő hatása mellett éhségérzet csökkentő hatása is van.

Az éhségérzet befolyásoló hatása úgy valósul meg, hogy a gyomor ürülését lassítja, és ezáltal tovább marad meg a teltség érzet.

A tejsavó proteinben lévő GMP hatására tovább marad meg a jóllakottság érzés, még kisebb adag étel mellett is. Vagyis a tejsavó segít abban, hogy kisebb mennyiségű bevitt étel mellett sem legyen annyira borzasztó az éhség.

Emellett másik biológiailag aktív vegyület, ami az étvágyra hat a tejsavó fehérjében az egy jól ismert aminosav, mégpedig a leucin. A leucin hatása az izomépítésre egy jól ismert dolog súlyzókkal edzős körökben. Újabb kutatások szerint az izomfehérje szintézist serkentő hatása mellett befolyásolja azt is, hogy mikor érezzük azt, hogy eleget ettünk, hogy a tápanyag raktárak fel vannak töltve.

A vércukorszintet szabályozza!

A másik hatás mechanizmus, amivel a tejsavó fehérje képes befolyásolni a súlykontrollt az a vércukorszintre gyakorolt ráhatása. Mindenki, aki valaha olvasott a témában, vagy akár csak tanult életében alap szinten biológiát az tudja, hogy az éhezés alatt a vércukor szint leesik majd az evés után a vércukor szint megemelkedik.

Ameddig a vérben a glükóz koncentráció magas, addig nem érezzük magunkat éhesnek, de amikor újra leesik, akkor megint az érezzük enni kell. Éppen emiatt mondják, hogy amiért kerülni kell a magas glikémiás indexű ételeket, mert azok hirtelen megemelik, majd hirtelen le is csökken utánuk a vércukor szintje.

A tejsavó fehérje fogyasztása azonban segít abban, hogy a vérben a glükóz koncentráció tovább maradjon állandó szinten. Befolyásolja azt, hogy milyen mértékű inzulin termelődés jön majd létre az elfogyasztott ételek után.

Az inzulin kiválasztás serkentésére és a vele ellentétes glükagon szint csökkentésére más biokémiai vegyületeket is használ a szénhidrát anyagcsere során.

A tejsavó fehérje serkenti két ilyen vegyület kiválasztását a GLP-1 (glükagon szerű peptid) és GIP (glukóz függő inzulinotrop polipeptid) inkretineket.

Hatásukra a vércukor szint tovább marad állandó szint és az éhség érzés enyhébb lesz - mivel a szervezet olyan szignált kap, hogy van elég glükóz még a véráramban. A GLP-1 szintén hatással van a gyomorürülésre is, ami nagyjából hasonló mint a korábbiakban leírt peptidhormon miatt fennálló, tovább fennálló teltség érzés.

14 480 Ft -15% 12 280 Ft
dymatize_elite_whey_2270.jpg
27 580 Ft -15% 23 380 Ft
dymatize_elite_whey_4500.jpg
13 680 Ft -6% 12 880 Ft
biotech_usa_nitro_pure_whey_2200g.jpg
19 080 Ft -15% 16 180 Ft
gaspari_intrapro_2260.jpg

Gyakorlatilag tehát a tejsavó fehérje hatására számos olyan folyamat indul be, amelyek átverik az agyat azzal kapcsolatban, hogy mennyit és mikor ettünk utoljára! Emiatt is lehetséges, hogy a tejsavó képes valóban hatékonyan támogatni a diétát és zsírvesztést!

Gil / FitBuilder team

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

feherjebevitel.jpg

Mennyi fehérje szükséges valójában?

Biztosan hallottátok már a kifejezést, hogy "nitrogén egyensúly", de lefogadom nem teljesen sikerült tisztázni mit is takar. Szerencsére csak eddig kellett várni rá, hogy végre megtudd.

szoja_feherje.jpg

A szójafehérje

A proteinporok piacán az állati eredetű készítmények mellett kitűnő alternatívát kínál egy növényi alapú szójafehérje. Nőknek, vegáknak, főképp diétánál remek és relatív olcsó választás!

hzlal_e_a_fehrje_04.jpg

Hizlal-e a fehérje?

A fehérje valóban az a tápanyag, amiből szinte bármennyit ehetünk, nem rakódik ránk? Nézzünk utána!

trend02_3.jpg

Magas fehérje tartalmú diéta a zsírlefaragáshoz!

Ha most vágnál bele a diétába, itt egy könnyen követhető mintaétrend! Nem drasztikus, de hatásos!

amino02.jpg

Fehérje vagy BCAA hasznosabb edzés közben?

Mit igyunk edzés alatt?

protein_muffin_1.jpg

A legegyszerűbb fehérje muffin a világon! Egy darab csak 6 g szénhidrát!

Megéheztél? Vágysz valami édesre vagy sósra? Esetleg utazol, sokat dolgozol, és a főtt kaja nem opció? Itt a megoldás! Villámgyorsan elkészíthető, számtalan módon variálható a fehérje muffin család legújabb tagja! És egy darab alig 70 kalória és csak 6 g szénhidrátot tartalmaz!