Kesztyűvel vagy nélküle?

Előnyök és hátrányok - avagy a súlyemelés kesztyűben és pusztakézzel!

A terembe járók többségének erősen megoszlik a véleménye arról, hogy a súlyok emeléséhez használjon kesztyűt, avagy sem. Vannak, akik szerint kesztyűben edzeni az egy feminin, puhány dolog, a másik tábor szerint pedig nem muszáj neander völgyit játszani és bőrkeményedéseket növeszteni. A mostani írásban igyekszünk pro és kontra érveket felsorolni – de nem tervezzük, hogy igazságot teszünk, hanem mindenkinek meghagyjuk a döntés szabadságát.

A kesztyű előnyei röviden:
- A mechanikai igénybevételtől valamennyire megóvja a kezedet, és nem kell attól aggódni, hogy esetleg a vízhólyagok miatt kimarad az edzés.
- A kesztyű párnázottságának köszönhetően kevesebb lesz a "sokk", ami az ízületet éri, ezáltal kevésbé lesz a mozgatórendszer passzív része terhelés alatt.
- Nem fog csúszni a kezed az izzadságtól a kesztyű használatával. Sok teremben nem nézik jó szemmel, ha elkezdesz a krétával egy kisebb atombombához hasonló gombafelhőt generálni magad körül minden sorozatnál.

Milyen kesztyűt válassz?
- Lehetőleg bőr vagy neoprén anyagot, mert azok lesznek tartósak!
- Ujjatlant mindenképpen!
- Méretben olyat, ami kellően szűk. Ha lötyög rajtad, akkor inkább idegesítő lesz viselni, mert hátráltat.
- Végül érdemes olyat választani, ami egyben csuklószorítóval is el van látva, hogy stabilabb legyen a csukló ízület is a nyomások közben!

A pusztakezes tábor védelmében -amiért nem szeretjük a kesztyűt:
- Csökkenti a fogás erősségét! A párnázott kesztyűnek köszönhetően vastagabb lesz az a felület, amit át kell fognod - ezt minden húzó gyakorlatnál érezni lehet. Sokan úgy korrigálják, hogy felhúzó hevedert használnak mindenhez, ami véleményem szerint könnyítés. Sajnálom, hogy megint Franco Columbura hivatkozok – nekem Ő marad a kedvenc - de ő is azt javasolta: ha igazán erős akarsz lenni, akkor kesztyű és heveder nélkül végezd felhúzásokat és húzódzkodásokat.

- A kesztyű használata sem fogja teljes mértékben megakadályozni a bőrkeményedések kialakulását. Használj krétát (magnézia), akár folyékony változatát, amit a termekben jobban tolerálnak.

Néhány hónapnyi pusztakezes edzés után kialakulnak valóban a bőrkeményedések, amiknek van egy optimális vastagsága. Ezt remekül kordában tudod tartani a bármelyik drogériában megvásárolható habkővel. Fürdés után (közben) egyszerűen lecsiszolod a réteget. Ha túl vastagra hagyod, akkor berepedezik, vagy akár egy az egyben le is szakad edzés során - ennek is megvan a maga varázsa, hiszen mostanában nagy trend facebookon postolni a kettlebell, vagy éppen húzódzkodás maraton közben szétszakadozott bőrű tenyered.

A pusztakéz hátulütői
- Ha mégis megtörténik a baj - azaz felszakad vízhólyagod - akkor amíg a sérülés nem gyógyult be, addig indokolt lehet még az ellenzőknek is a kesztyű használata (még akkor is, ha alapesetben lányosnak tartod a használatát!).
- A másik eset, amikor a kesztyű még a hardcore arcoknak is ajánlott, ha te is egy télen -10 fokos, fűtetlen garázsban edzel, az otthon berendezett kis gyúrós szentélyedben. Ekkor a cérnakesztyű (amit sokan úgy ismerünk "csőfogó kesztyű") jó alternatíva lehet még azoknak is, akik normális esetben kerülnék a kesztyűs edzést.

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

eronoveles01_1.jpg

Edzéstervek kezdőknek és újrakezdőknek.

Ez a módszer kiváló erő és tömeg építő - lényege, hogy felváltva edzünk ellentétes (antagonisztukus, amikor az egyik feszül a másik ernyed) izomcsoportokat.

kezdo_03_1.jpg

Edzésterv totális kezdőknek.

Kezd el hozzászoktatni a tested a terheléshez ezzel az edzéstervvel!

jnl_1_1.jpg

Kis bevezető a kezdő női edzéstervről.

Csapjunk a súlyok közé. Olyan gyakorlatokkal ismerkedhettek meg, melyekkel nemcsak erősödni és formásodni fogtok, hanem a testsúlycsökkentést is gyorsabban érhetitek el.

felesleges_gyakorlat_02_2.jpg

Kezdő edzésterv csajok részére.

Kezdő edzésterv csajok részére, ha van már azért némi affinitásod a sporthoz.

has02_1.jpg

Átmozgató női edzésterv - abszolút kezdőknek!

Még sohasem mozogtál semmit rendszeresen? Akkor itt a helyed! Átmozgató női edzésterv - abszolút kezdőknek.

lapos_has_03_1.jpg

Válasz egy örök kérdésre: hogyan tudok izmosodni, hogy közben zsírt adjak le?

Minden alakváltozásra pályázó sportolótársunk biztos feltette már legalább egyszer a kérdést: miként lehetne izmot növelni úgy, hogy közben lemenjen a zsír?

edzopartner.jpg

Ti miképp jártok edzeni...? Egyedül vagy partnerrel?

Pár edzéstipp, amiért megéri feladnod a magányos farkas szerepet, és egy megfelelő edzőpartner után nézni!

mitosz_1.jpg

Legnagyobb hazugságok amivel butítanak a teremben

mi_lapuljon_az_edzotaskaban_02.jpg

Mi lapuljon a sporttáskádban?

Hasznos tippek a kezdetekhez: nézzük meg mik azok a dolgok, amiket feltétlenül magaddal kell vinni a terembe.

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

edzs_kis_sllyal_04_1.jpg

A válasz az örök kérdésre: Hogyan lehet kockás hasizmom?

Reméljük ezúttal sikeresen kivesézzük a témát: íme az egyetlen, igaz út, ami a kockás hashoz elvezet! 7 lépés teljesítésével akár Te is eljuthatsz a vágyott formáig!

tomegnovelo_vagy_feherje_02.jpg

Melyiket válasszam: tömegnövelőt vagy fehérjét?

Hogy mindenkinek rend legyen a fejében, nézzük meg, mi a különbség a fehérje és a tömegnövelő használata között, mire jó a fehérje, illetve, hogy kell-e Neked egyáltalán tömegnövelő por!

izombuks_01.jpg

Szükséges-e az izombukás a fejlődéshez?

Az izom földbe döngölése roppant népszerű dolog, hányan hiszik azt a teremben, hogy a növekedés kizárólagos kulcsa csakis a végtelen volumen, az égő fájdalom és az izmok bukásáig hajszolt végkimerülésében rejlik... pedig nem!

edzpartner_01.jpg

Amikor jól jön a segítő kéz: edzőpartner "használati útmutató"

Nézzük át, hogy milyen gyakorlatoknál és intenzitásfokozó manővereknél kérjük a társ segítségét - illetve melyek azok a feladatok, ahol jobb, ha inkább senki nem lábatlankodik körülöttünk.

edzfelszerels_05.jpg

Edzésfelszerelés - kalauz

Súlyemelő öv, gurtni, bandázs... mindig tudni akartad, hogy pontosan mire való, kell-e Neked, és ha igen, vajon melyiket válaszd a különféle típusok közül... most megadjuk mindenre a választ!

kell_e_protein_03.jpg

Kell-e nekem egyáltalán protein por?

Jöjjön egy gyakori kérdés-probléma tisztázása: kell-e neked egyáltalán protein por vagy tényleg nélküle is eredményesen fejlődhetsz, szálkásodhatsz?