Kényes pontok: a belső comb formálása

Vannak kényes, kritikus területek… a lógó fenék, a szélben lengedező integető izom, az oldalunkon békésen megülő úszógumik mellett a belső comb szokott még kisebb trauma lenni, ha a tükör előtt vadul monitorozzuk a nyári formát. A belső comb kérdése nemcsak esztétikailag piszkálja a lelkünket, hanem fizikailag is zavaró, mikor a két láb középső része szinte tüzet csihol járás közben… vagy épp a farmerünk belsejét koptatja pofátlanul… nézzük meg, mit tehetünk eme kényes pont ledolgozására!

Miképp edzünk belső combra, ha le akarjuk csípni a körméretét?

SEHOGY. Bizony. A tárogató gépek, leg magic-ek, lábemelgetések és egyéb csiki-csuki mutatványok NEM fogják leszedni onnan a zsírt.
Sajnos a zsírszövet olyan gonosz lény, hogy hidegen hagyja, hogy Te épp az ő éltüntetésében mesterkedve gyötröd több száz ismétléssel az adott terültet. A célzott belső combos mutatványokkal a comb izomzata dolgozik, nem pedig a felette békésen megülő zsírréteg!

Itt is visszakanyarodhatunk a legnépszerűbb tévhitet: nincs helyi zsírégetés! A tested nem egy aranyhal, aki megkérdezi, hogy ugyan mely három területről kívánjuk eltüntetni a felesleget. A karcsú comb első soron mindig a diéta kérdése lesz! 

… és ezzel mit is érsz el?

A népszerű, fenn említett gyakorlatokkal az izomzatod dolgoztatod, így sanszos, hogy nemhogy kisebb, de vastagabb is lehet ez a terület. Erősíted a belső combizmodat, kvázi vastagodik a lábad. Ergó, mintha magunk alatt vágnánk a fát, pont ellenkező hatást érsz el!

Belső comb gyakorlatok a formásabb lábakért?!

A "belső combra" nemcsak a vékonyabb lábak reményében szoktak a csajok veszettül edzeni, hanem azért is, hogy erősebb, formásabb legyen az alsóbb részük.
A baj az, hogy ezeknél a gyakorlatnál az ellenállás igen kicsi, nehezen növelhető – így egy idő után a mozgás intenzitása biztos nem éri el azt a szintet, hogy a testeddel bármilyen pozitív változás is végbemenjen. Végezz helyette guggolást, padra lépéseket és ne feledd: a kitöréseknek is számtalan verziója létezik.

Véleményem szerint a combközelítő izmok az alapgyakorlatok végzése során elegendő terhelést kapnak, így ha guggolsz rendesen, akkor alapesetben nem forszíroznám ezt a gyakorlatot, kapni fog rendesen a lábad minden porcikája!

Tehát összegezve!

- A belső combodon lévő feleslegtől csak kemény munkával fogsz tudni megszabadulni. És a kemény munka alatt elsősorban kemény diétát értünk. Nem magazinolvasós tárogatásokat.

- Nincs helyi zsírégetés. A combközelítő gépek nem fogják nagyon a combodat vékonyítani, ahogy a hasprésektől sem fogysz hasból és a törzsdöntögetésektől sem lesz kisebb derekad. A diéta fogja levinni róla a zsírt – genetikailag adott sorrendben. 

- Ha formás lábakat akarsz, akkor guggolj, végezz kitörést, felhúzás, padra lépést, csípőlökést és egyéb fajsúlyos gyakorlatot! A kis ellenállással végzett gyakorlatok kismilliószor ismételve nem fogják egy idő után meghatni a tested, és nem fogsz eredményeket látni! A keményebb alapgyakorlatoktól viszont jobb lesz az anyagcseréd, gyorsan fogsz formásodni, és hamarabb látod majd a változást a tükörben.

Szóval vékonyabb és formásabb combok? Teljes testes, alapsúlyokkal történő edzés, kardió, és diéta!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

kerek_fenek_02.jpg

Kerek-fenék köredzés

A stretch farmer és a miniszoknya kiváltság, viszont ezzel a rövid köredzéssel kiérdemelheted az elismerő tekinteteket! Aki kerek feneket akar, annak kötelező olvasmány!

fenk_04.jpg

Gyűjtögető módszer a kerekebb fenékhez!

A szépen formált, izmos és kerek popsi felé vezető út pedig létezik... csak épp kitartó munkával, égető fájdalmakkal és kőkemény ismétlésekkel van kirakva. Vágjunk bele, ismerjük meg az egyik kedvenc, farizom-gyilkos edzésmódszerem!

gymlcsk_a_ditban_06.jpg

Gyümölcsök a diétában: barát vagy ellenség?

A nyár beköszöntével egyre könnyebben kaphatjuk azon magunkat, hogy betoltunk egy vödör meggyet, barackot, szilvát – és bár nem pálinka formájában küldtük le a gyomrunkba, mégis felmerülhet a kérdés… ártunk-e ezzel a diétánknak?

ditsnak_hitt_telek_033.jpg

Azt hiszed "diétás"?! Tévedsz!

"Light, cukormentes, zsírszegény..." Olyan találó marketing fogalmakról rántjuk le a leplet, melyekkel nap mint nap szembetalálhatja magát a gyanútlan diétázó… megveszi, megeszi, és persze a kilók nem mozdulnak. Íme az oka!

ditsnak_hitt_telek_07.jpg

Diétásnak hitt ételek

Jöjjön most 9 olyan élelmiszer, mely diétásnak van beállítva, pedig a valóságban jobban gyarapítja az oldaladra a zsírréteget mint Te azt gondolnád!

lapos_has_02.jpg

Feszesebb has, kerekebb fenék!

Fenék és hasizom... az örök kedvencek! Most kőkeményen megedzheted egy hatékony, intenzív kis köredzés blokk keretein belül!

dita_018.jpg

A három legdurvább diéta hiba, amit elkövettek!

Most megosztjuk Veletek a három elkerülhetetlen diéta hibát... amibe ugyan szinte biztos beletévedünk…de vegyük hamar észre, és változtassunk a mentalitásunkon időben!

kitores04.jpg

A 4 legjobb fenékformáló kitörés-variáció

Most kitárgyaljuk a legjobb kitörés variációkat, illetve a kivitelezésével kapcsolatban még jó pár tippet adunk, hogy másnap a hátsódban lévő izomláz garantáltan izgalmasabbá tegye a napod!