Kell-e nekünk a mindenmentes élet?!

Mindenmentes süti. Mindenmentes recept. Mindenmentes élet. Egy dolog, ami kábé úgy kiakasztott, mint egy boltkórost anno a vasárnapi zárva tartás. De ne szaladjunk ennyire előre… elsőként is nézzük meg a témát felvető irritációt: mindenmentesség.


Mit jelent ez? Mi a mindenmentes kaja?

A történet a paleo biznisszel tört be a köztudatba, és kígyózott el lassan minden kezdő, haladó, halandó agyába. A mindenmentes hangzat elsőre nem egy masszív tápanyagforrás vizuális illúzióját varázsolja elénk: olyan étrendet, receptet értünk alatta, mely mentes bizonyos népszerű allergén anyagoktól: glutén, cukor, laktóz, tojás, magok, miegymás… 

Akinek nem inge…

Sok táplálékallergiásnak valóban hatalmas kiút ezen termékek piacra dobása. Nem is hozzájuk szól a cikk… hanem azokhoz, akik mindenféle intolerancia, panasz híján kerülik beteges mód a bizonyos tápanyagforrásokat. Csak azért, mert van benne szénhidrát, kalória, meg a Bözske néni is azt mondta, hogy ettől lett hája, meg gyomorrákja… 

Gyűlöljük élből… vagy mégse?

Félreértés ne essék. Mindenkinek megváltást jelentett pár termék tápanyagtartalmának abszolút lenullázása. Ahogy nekem is. Azon termékek esetén, amelyek eredeti változatának sincs túl sok értelme és haszna a táplálkozásunkban, teljesen érthető… például a cukrozott üdítők, illetve maga a cukor. De sokszor olyan termékeket is sikeresen lenulláznak, melyeket okosan elkészítve vagy kiválasztva akár étrendünk részét is képezhetik.

Tök jó a nulla kalóriás tészta, mogyoróvaj, ketchup… de ezeknek az egészségesebb vagy házilag elkészített változatát simán ehetnénk, hiszen olyan tápanyagok, melyeknek a szervezetünknek szüksége lehet. Nyilván nem egy verseny vagy kemény diétáról beszélek, de egy normál fogyókúrában miért adnánk arra ki pénzt rendszeren arra, hogy „ne együnk semmit, csak úgy tegyünk mintha”? 

Ja, azért mert lusták vagyunk (bocs, nincs időnk, lehetőségünk…) mozogni...

Rengeteg embernek ott a lehetősége, hogy sportoljon, és mozgással érje el az adott testformát. Persze izzadni, keményen dolgozni, a sportra időt és energiát szakítani nem olyan fain, mint leakasztani a polcról a kalóriamentes ételt, és azt enni non-stop. Mert az igazság az, hogy aki mozog, az nyugodtan megeheti a zabpelyhet látott muffint is, anélkül, hogy a teste zsírpárnákba borulna. 

A baj nem a zabbal, a szénhidráttal, a zsírral, vagy a mindenmentes cuccokkal van. Hanem veled. Vagyis az életmódoddal. Szélsőségek sosem jók. Nem jó a túl sok kalória, mert hízol. A kevéstől lemegy az izomzat, meg úgy ámblokk tönkrevágod vele a szervezeted, hormon háztartásod… A sok fehérjétől is besokall a gyomrod. De a túl sok rosttól is! A legtöbb mindenmentes cucc vagy adalékanyagokkal van tele, amik az egészséget messziről sem hirdetik… vagy túl sok rosttal, mely komoly puffadáshoz, gyomorproblémákhoz vezet. Tapasztalat. Nem csak nekem.


Kerüljétek a szélsőségeket!

Törekedjetek arra, hogy MINDEN makrotápanyagból vigyétek be a megfelelő mennyiséget. Edzetek, mozogjatok. És ha olykor megkívántok egy túró rudit, akkor ne azon agyaljatok, hogyan tudjátok túró és csoki nélkül, mindenmentesen elkészíteni… mert az a 100 kalória tönkreteszi az életed. Aki mozog, az olykor megérdemli.

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

paleo_protein_01.jpg

Paleo proteinek

A Paleolit étrendet követve még nem feledkezhetünk meg az edzés utáni fehérjeturmixról sem… és bár az ősember valószínűleg azt nem nagyon fogyasztott, mégis nézzük meg, milyen lehetőségünk maradt az edzés utáni fehérje utánpótlásra!

paleolit_dita_09_1.jpg

Tudsz-e tömeget növelni a Paleolit diétával?

A Paleo diéta jól működhet fogyás vagy súlymegtartás céljából. De vajon akkor is hasznos lehet nekünk ez a fajta életmód, ha tömeget akarunk növelni?

paleo_01.jpg

Miért nem tudok hatékonyan fogyni a Paleo-val?!

A tapasztalatok ellentmondásosak. Egyesek gyors fogyásról, még mások stagnálásról, sőt, testsúlygyarapodásról is beszámoltak. Nézzük meg, hogy alkalmas-e a paleo étrend a testzsír csökkentésre – és ha igen, akkor pontosan miképp?

paleo_liszt_02.jpg

Paleo-lisztek: mit tudnak és mit nem?!

Az áruk nem olcsó, így nem árt tudni, hogy mégis mire képesek, mit tudnak, és mi az, amire inkább ne használjuk őket a konyhai manőverek során!

trend_03_1.jpg

8 kalória-csökkentő tipp a diétás étrendhez!

Olykor csak tényleg apróságokon múlik az, hogy tetemes kalóriától kíméljük meg magunkat. Tudom, van, amikor tényleg áldozatot kell hoznunk, és el kell engednünk a nagyi sütötte békebeli fánkot… de vannak olyan apró trükkök, melyekkel észrevétlenül is le tudsz faragni egy picit a napi kalóriamennyiségedből!

trend01.jpg

1500 kalóriás diétás étrend

Bár egy konkrét étrendet személyre szabni mindig nehezebb, mégis sokan vannak, akiknek nincs idejük, kedvük kimatekozni a számukra ideális heti menüt, és inkább követnének egy alapprogramot! A következő cikkekben Nekik segítünk! Az első az egyik legnépszerűbb: 1500 kalóriás napi étrend.