Kazein – a diétázók csodafegyvere!

A puding próbája...

A kazein a kiegészítők palettáján kissé háttérbe szorult a gyors felszívódású tejsavó testvérével szemben, pedig roppant értékes fehérjeforrás – sőt, diéta alatt több előnyét is kiélvezhetjük!

Mit kell a kazeinről tudni?

A kazein kiváló minőségű fehérjeforrás. A felszívódást illetően komótosabb típus: a gyomrunkban egy gélszerű anyagot képezve, lassan battyog végig a bélrendszeren, és felszívódása hosszabb időt vesz igénybe. A tehát kazein lassabb aminosav beáramlást okoz, így lehet vele akár hosszú távra is tervezni: az adatok szerint akár 6-7 órára is megemeli az aminosav szintet a véráramban.

A kazein amúgy többi fehérjét lekörözve kiemelkedik a glutamin tartalmával. A glutamint ráadásul peptid formában tartalmazza, ami nekünk külön jó hír, hiszen emiatt sokkal jobban tud hasznosulni.

Vagyis a diétázók nyelvén ez a következőket jelenti:

A kazein tökéletes forrás arra, hogy a nap folyamán stabil aminosav ellátást biztosítsunk az izomlebomlás blokkolásához – ami ugye szálkásításkor az egyik elsődleges szempontunk.

Na már most a kazein a diétázóknak nemcsak az említett okok miatt igazi főnyeremény! A biológiai tulajdonságainak köszönhetően hosszú ideig biztosítja a teltségérzetet, így tökéletes opció lehet arra az esetre, ha egy magas fehérjetartalmú finomsággal akarnád kiváltani valamely étkezésedet – ezzel is lejjebb tornázva például a szénhidrát/kalória bevitelt. (Amúgy a kazein sok fehérjeporban és étkezéshelyettesítő kiegészítőben is éppen ezért felbukkan.)

Például roppant jó ötlet egy kazeines vacsorával zárni a napot: a lefekvés előtt fogyasztott kazein szinte egész éjszakára ellátja az izomsejteket megfelelő aminosavakkal, még mi épp a szépen kidolgozott kocka hasunkról álmodozunk.

A kazeinnak van még egy nagyon nagyon jó oldala! Bár elvileg a táplálék kiegészítők oldaláról jött, mégis aki kóstolta, az biztos megadná neki a tiszteletbeli puding címet. A kazein puding finom és laktató, ráadásul az édesség utáni vágyad is csökken, így kevésbé csábulsz el – remélhetőleg – a tiltólistás édességek irányába, és éjjelente sem találod magad önkívületen kívül a hűtőt feltúrva…

A kazein amúgy egy különösen stabil fehérjefajta, jól ellenáll mind a hő, mind a pH változásoknak. Vagyis a pudingon túl ebből aztán bátran lehet proteines muffint, sütit, palacsintát sütni – a liszt egy részét vagy akár az egészét kiváltva! :))

A végére három kedvenc kazeinnel készített villám-receptem!

Puding próbája…

Bizony, a kazein porba kevert víz mennyiségével is lehet bátran kísérletezni! Én például előszeretettel gyártotok belőle kazein pudingot! Biztos az elfogultság beszél belőlünk, de a jó öreg csoki pudingot ízre is lefölözte… nem beszélve a tápértékről! :) Szóval: egy adag kazein és a szokásosnál kevesebb víz… sűrűre kikever, hűtőbe berak… türelmetlenül vár, vár… majd kiszed és boldogan bekanalaz!

Diétás madártej vaníliás kazeinből!

Egy nagy adag vaníliás kazeinből és 3 tojásfehérjéből máris elkészíthetjük a legfehérjedúsabb finomságot, ami bizony végig kísérte (jobb esetben) a gyerekkorunkat. A tojásfehérjéket édesítővel verd kemény habbá (igen, simán lehetséges!), majd vizes kanállal szaggass galuskákat és főzd ki forró vízbe!

Zabpalacsinta kazeines pudinggal!

Palacsinta mindenkinek jár, és külön öröm, ha a szokásos száraz belevalók helyett valami mennyei, krémes (kamu)puding lapul benne!

A Zabpalacsinta menete: 200 g darált zabpehely, 2 tojás + 1 tojásfehérje, 2 dl tej + 3 dl ásványvíz (legyen annyira híg a tészta, hogy szépen ki tudd önteni egy merőkanállal a serpenyőbe... nem jó az állag, ha nem folyik szépen szét, hanem Neked kell rákenned...), ja, és némi olaj.

Hagyományokhoz híven kisüt (feldobni nem ajánlatos…) majd kazein-pudinggal csurig megtölt. Nagy nehezen felteker, és szájba töm. Persze nyakig pudingos leszel, de hát a diéta erről szól… ha cseles vagy! :D

Proteines gyümölcs shake!

Itt a nyár, hát muszáj valami diétás-hűsítő-proteinben bővelkedő nyalánksággal is beújítani! Bizony, a kazein nem csak a pudingként funkcionál, hanem egy turmixgéppel, némi fagyasztott gyümölccsel ilyen jó kis habos shake-et is gyárthatunk!

És végül íme a kazein-készlet... ezek mind finomak, és a fenti finomságokban is kitűnően helytállnak!

22 980 Ft -5% 21 880 Ft
weider_100_casein_18000.jpg
21 180 Ft -16% 17 880 Ft
dymatize_elite_casein_1818.jpg

Szilvi / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

Akkor nézzük, hogy a számunkra fontos fehérje miben található meg.

Itt főképp olyan ételeket említenék, melyek kitűnő fehérjeforrásoknak számítanak, és amikből bátran lehet csemegézni a napi fehérjebevitelünk érdekében.

alvas.jpg

Hogyan hasznosítsuk magunkat alvás közben?

Eljutottunk lassan az esti-mesénk végére: nézzük meg milyen táplálékok és kiegészítők azok, melyek segítenek nekünk abban, hogy az alvás alatti biológiai folyamatokat roppant cseles módon az előnyünkre fordíthassuk.

kazein.jpg

Kazein

A kazein a lassú felszívódásának köszönhetően több órára is ellátja a szervezetet aminosavakkal - csökkentve ezzel az izomleépülés esélyét. Hosszú ideig teltségérzetet biztosít, így diétában is hasznos!

fehrje_stihez_01_2.jpg

A nagy kihívás: Hogyan válasszak proteint?

Kezdőként elég hamar meghozzuk a döntést: bizony nekünk is kell egy vödör protein! De a sok-sok lehetőség közül vajon melyik lesz számodra az ideális? Most segítünk dönteni!

baratunk_a_tehenturo_10.jpg

Minden gyúrós jó barátja: a tehéntúró

laktozintolerancia_03.jpg

Laktóz intolerancia és a protein porok

Vajon a laktóz érzékenyek kis táborát képviselve, milyen fehérjét tudnátok célszerűen vásárolni? Nos, úgy döntöttünk, hogy ideje egy rövid írást megejteni a témában, hogy végre mindenki képbe kerüljön, aki laktóz intoleranciában szenved.

porban_az_igazsag_02.jpg

Porban az igazság: A protein és ami mögötte (azaz benne) van

"Ne porozzáá, azok mind tele vannak koxokkal!!!" Az ilyen gondolatok kiküszöbölése érdekében megpróbálom eloszlatni a félreértéseket a mitikus vagy épp rettegett porokról!

rvek_a_fehrjk_mellett_03.jpg

Kikezdhetetlen érvek a fehérje mellett

Nézzük meg, hogy milyen hatása van a fehérjének és miért kellene valóban elkezdeni iszogatni azt a fehérje turmixot!

hrom_tkezs_tvhit_01.jpg

Három étkezés tévhit - megcáfolva!

Három népszerű étkezési tévhit, melyek nemhogy használnak, hanem akár árthatnak is a diétánknak! Reggeli, ebéd, vacsora... mindegyikről eloszlatunk egy-egy téves elképzelést!

kell_e_protein_03.jpg

Kell-e nekem egyáltalán protein por?

Jöjjön egy gyakori kérdés-probléma tisztázása: kell-e neked egyáltalán protein por vagy tényleg nélküle is eredményesen fejlődhetsz, szálkásodhatsz?