Karfiol rizs? Igen, ő az új diétás kiskedvenc!

Aki diétázik sok merész és meglepő dologra képes. Mondjuk átszellemülten karfiolt darálni és rizsként fűszerezve megpárolni és megenni... de hát ugye mindent, ha a kalóriák csökkentéséről van... ezzel a trükkel pedig elég tetemes mennyiséget spórolunk meg!

Sok diétázónak rizs elhagyása volt az egyik legsarkalatosabb pontja a diétának. Igen, nem volt elég, hogy a junk food helyett rizs került a tányérra, még egy idő után ezt is limitáltuk. Mármint a mennyiségét. Helyette jött az izgalmasabbnál izgalmasabb(nak) hitt saláta levél… ami száraz aljzatot képviselve sehogy sem pótolták a jó öreg rizst.

A mostani trükkel azonban két legyet is ütünk egy csapásra! Szépen feltornázzuk a rizses köretünk látszatát és mennyiségét – mindezt szinte plusz kalóriák nélkül!

Mégis miképp? A trükk főszereplője a karfiol. Lehet nyersen is beszerezni, én a mirelitet preferálom az egyszerűsége végett. 

Hozzávalók (2 adag)

300 g mirelit karfiol
1 ek kókuszzsír
só, bors
Opcionális: üvegesre pirított vöröshagyma, póréhagyma, petrezselyem - színezőnek curry is akár

Elkészítés: 

Tisztítsuk meg a karfiolt, szedjük szét, majd a kis darabkákat tegyük késes aprítóba (esetleg reszelővel) és vágjuk apróra. A rizsszem méretet célozd be, ennél kisebb már püré állagot fog ölteni… a nagyobb meg biztos nem fog a jó öreg rizsre emlékeztetni. Ha megvan a méretre szabás, akkor itasd le a felesleges folyadékot róluk, majd öntsd egy teflonserpenyőbe a karfiolszemeket, és pirítsd meg a kókuszzsíron – itt lehet fűszerezni, plusz a maradék nedvesség is elillan!

FONTOS! Figyelmeztetlek… a karfiol rizs bár küllemre hasonlatossá tehető a rizshez, azonban csak sajnos valami reményvesztett replikája az eredetinek, és csak azok fogják értékelni igazán, akik rég nem ettek rizst – és már el is feledték az ízét.

Ellenben! Fűszerezéssel sokat lehet dobni rajta (tényleg) - és akinek nem olyan hardcore a diéta, az keverheti felesben sima rizzsel! Így is sok kalóriát megúszol és kicsit rizs-közelibb lesz a végeredmény! :)

Végül! Ha túljutottunk ezen a karfiol dolgon, akkor nincs más hátra, mint élvezni a lehetőségeket, amiket ez a kis zöldség szerény képességeihez mérten nyújthat! Egyfelől több köret jut a husi mellé… másfelől aki szereti a karfiolt, annak bizony igazi kis gourmet fogás, ami akár nem csak kalória-redukatív, hanem rizst feldobó szerepe is lehet!

Szilvi / FitBuilder TEAM

Ha edzés vagy diéta/étrend tervezés terén személyre szabott segítséget szeretnél, keress bátran: szilvi.toke@gmail.com

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

olasz_07.jpg

A lehetetlen nem létezik…avagy az olasz konyha diétázóknak való?

ketogen_dieta_02.jpg

A ketogén diéta

Magas fehérje és zsírbevitel, mellette pedig szinte nulla szénhidrát. Nézzük meg, hogy ez élettanilag miképp hat a szervezetre, illetve azt, hogy egy ilyen diéta mellett mennyire lehet hatékonyan edzeni?

dits_sti_titok_05.jpg

A nagy diétás süti-trükk!

Ritka az olyan diétás süti, amiből akár több kockát is betolhatunk, mégse kell miatta másnap több órán át róni a büntető kardió-köröket... de megoldás talán most is van! Diétás süti-trükk!

rizs_05.jpg

A fehér rizs színes testvérei: avagy milyen rizst válassz a diétádhoz?

Ismert és kevésbé ismert alternatívák, ha a hagyományos rizs már kifordulna a szádból!

trend01.jpg

1500 kalóriás diétás étrend

Bár egy konkrét étrendet személyre szabni mindig nehezebb, mégis sokan vannak, akiknek nincs idejük, kedvük kimatekozni a számukra ideális heti menüt, és inkább követnének egy alapprogramot! A következő cikkekben Nekik segítünk! Az első az egyik legnépszerűbb: 1500 kalóriás napi étrend.

grape02.jpg

A diétád új kötelező eleme: a grapefruit

Lehet-e fogyni a grapefruittal? Mennyire segíti a diétád? A válasz a cikkben!