Kardió edzés éhgyomorra

A legjobb időszak a zsírvesztésre!

Sokan vitatkoznak arról, hogy mikor a legjobb, azaz a leghatékonyabb a kardió edzés. Nagyjából három időszak van, amit különféle indokok miatt meg szoktak jelölni. Sokan a reggel, éhgyomorra végzett kardióban hisznek (főképpen erről szól majd a cikk), még mások rögtön a súlyzós edzés utáni időszakot preferálják, illetve szokták javasolni az esti kardiót is, az utolsó étkezést körülbelül 2 órával követően. Ahogyan említettem, most kifejezetten a reggeli kardio hatását elemezzük ki.

Edzéstudományi kutatások két helyszínen zajlanak: az élsportolókat felügyelő tudós teamekben, illetve a testépítők és hobbi súlyzósok (talán ide sorolhatók még a börtönlakók, akiknek van ideje kísérletezni, lásd a Fegyenc edzés) körében, ahol inkább gyakorlati - tapasztalati úton történik az új ismeretek feltárása. Testépítő körökben régóta élt a nézet: kardiózz reggel éhgyomorra, mivel ez a létező legjobb alkalmak egyike, ha zsírt akarsz veszteni.

Ha logikusan végig gondolod, akkor megérted elsőre. Amíg van a cukor a szervezetben, addig azt fogja energiának használni. Viszont amikor már nincsen szénhidrát a szervezetben, akkor fog ugye a tested a zsírok égetéséhez folyamodni.  Következtetésképp levonható a tanulság: ha nem töltjük fel előre a szénhidrát raktárakat, akkor hamarabb el fog fogyni a glikogén, és gyorsabban jutunk el a zsírégetéshez.

Ugyanakkor ezzel ellentétes nézetek is születtek, melyek arról szóltak, hogy nem számít valójában, hogy éhgyomorra végezzük-e a kardió edzést - még mások hajthatatlanul esküdtek a módszer hatásosságára. Zárójelben jegyzem meg, hogy a reggeli kardió számomra is a létező leghatékonyabb zsírégető módszernek bizonyult.

A hatás fokozása érdekében én még egy fekete kávét is ittam édesítő vagy cukor nélkül, a koffein mint zsírégető anyag miatt. Azonban ezt mai szemmel nem ajánlom, mert a gyomrod kikészíti, ellenben a koffein tabletta egy nagy pohár vízzel mai napig megy kardió előtt.

Az angol Birminghami Egyetem 2010-ben hivatalosan is elvégezte a kutatást, hogy pontot tegyen a vita végére. A kísérletben a zsírégető hatást vizsgálták - adott esetben biciklistákon. A két csoport közül az egyik evett egy kisebb étkezést az edzések előtt, a másik teljesen éhgyomorra kezdte meg a kardio edzését. A több hetes kísérlet során egyértelműen bebizonyították, hogy az a teszt csoport - akik semmit nem evettek a sport tevékenység előtt -, azok hamarabb jutottak el a zsírégetéshez, illetve ugyanolyan intenzitás és táv mellett több zsírt égetettek, mint az edzés előtt étkező csoport!

De mi van, ha túl hosszúra nyúlik az aerob tevékenység, mely a katabolikus (lebontó) folyamatoknak kedvezne és veszélyeztetné az izomzatot?

Azoknak saját megnyugtatásukra: egy mérőkanál BCAA por vagy 2-3 tabletta segíteni fog abban, hogy kellően magas legyen az aminosav koncentráció a vérben, és ne az izomfehérjét bontsa majd a szervezet.

8 180 Ft -27% 5 980 Ft
bsn_amino_x_435g.jpg

Gil / FitBuilder TEAM

Felteszem a kérdésem, elmondom a véleményem.

Kérdések, vélemények

Kapcsolódó cikkek

otthoni_kardi_03_1.jpg

Ha már nincs sok hátra... - Alfa-kardió a gyakorlatban

Olyan kardió programot fogok most bemutatni, melynek segítségével mindenki kegyetlenül lesújthat a mit sem sejtő, utolsó makacs zsírpárnáira.

kell_e_protein_05_1.jpg

Glutamint a turmixba!

A glutamin mindenkinek nagy kedvenc, és nemcsak az izomszövet ácsingózik utána! Ismerd meg a glutamin több oldalát, és azokat, akik szeretnék a kedvenc aminonkat elhappolni az izomszövet elől!

kardio_tomegnoveles_4.jpg

Te szoktál kardiózni tömegnövelés alatt?

Kardiózni tömegnövelés alatt?? A kardió a szerencsétlen diétázók ítélete. Valóban? Még mielőtt szilárd gyökeret vernél ezen a véleményen, olvass bele a cikkbe!

taplalek_kiegeszitok_dietahoz_1.jpg

Zsírégetők... vannak még csodaszerek, vagy maradtak a hazug ígéretek?

Utálod, hogy megint egy csomó pénzt elvertél hangzatos, zsírégetőkre... és a hatás elkeserítő? Olvasd el a cikket, és változtasd meg a hozzáállásod a sikerért!

kardio_07.jpg

Utolsó esély a kardió edzésnek!

A kardió szívás. De szerencsére manapság újabb ötletes edzéstrendek jelentek meg, amikkel most már egész baráti viszonyban át lehet vészelni a kardió napokat.

kardi_trdproblmval_03.jpg

Térd probléma? Durva izomláz a lábadban? Három megoldás kardió edzésre!

Ha térdproblémákkal küzdesz, jelentős túlsúllyal rendelkezel – vagy csak egy emberes lábnap utáni izomláz élménye kísért – akkor a kardió edzés hagyományos útjai számodra eléggé problematikusak lehetnek... de nézzük mi maradt még!

sszetev121.jpg

BCAA-t, de melyiket?

Az egyik por, a másik kapszula, ez itten cseresznyésen pezseg, a másikban van még más okosság is… nem beszélve az árak közötti különbségről… vajon ez csak a márka miatt jelentős, vagy tényleg annyival többet tud? Most kiderül!

kezdo_03_2.jpg

Kardió edzés - magas vérnyomással: mit tegyünk és mit ne?

Az aerob edzést még általában a sportban kevésbé járatos orvosok is terápiás kezelésként szokták alkalmazni, viszont itt is van olyan formája az edzésnek, ami nem biztos, hogy a legjobb alternatíva.

rope_workout_050.jpg

Zsírégetés és a kardió edzés: biztos jó úton jársz?

A kardió edzést és a zsírégetést kábé mindig több legenda lengte körbe, mint a Loch Ness-i szörnyet… úgy gondolom, hogy egy írás erejéig most egyszer és mindenkorra letisztázunk pár dolgot, hogy ne legyen több félreértés.

Inger-gazdag(abb) kardió edzés!

"Felejtsd el a futást! Végezz változatos kardió edzéseket úgy, hogy szinte egy métert sem kell megtenned, sőt a kardió gépparkot és az aerobik órák gyönyöreit is elkerülheted!"

protein_forras_01.jpg

Aminosavak vagy a fehérje - melyik a hatékonyabb az izomnöveléshez?

A fehérjét először aminosavakra kellene bontani a szervezetnek, majd ebből felépíteni a saját fehérje struktúránkat. Így joggal merült fel a kérdés: vajon hatékonyabb az izomépítés szempontjából az, ha a fehérje por helyett aminosavakat viszünk be? Erre keressük a választ!

koffein_02.jpg

Koffein: a barátod vagy inkább az ellenséged?

Miképp hat a koffein a zsírégetésre? Na és a vérnyomásra? Van-e köze a koffeinnek a rákhoz? Többek között ezekre a kérdésekre is megtaláljátok a választ - a legfrissebb kutatások fényében!

kredzs_02_1.jpg

Három érv a HIITetlenkedőknek!

Három nyomós érvvel megmutatjuk, miért jársz jobban a magas intenzitású edzéssel a sima kardió helyett!

finisher_03.jpg

Végső játszma: így pusztítsd el a zsírokat!

Egy módszer, mellyel nem kell átvariálnod az edzésterved, csupán 5-10 percet vesz el az életedből alkalmanként - ennek ellenére rövid idő alatt, rendkívül hatékonyan segít lepucolni az utolsó kiló zsírtömböket. Érdekel? Kattints a cikkre!

vgs_jtszma_02.jpg

Végső játszma: 12 hetes edzésterv a zsírpusztításhoz

Egy nagyon kemény, haladó szintű, 12 hetes edzésterv következik, mellyel mindenkinek esélye nyílhat arra, hogy az utolsó, oldalán-hasán-hátsóján jó ideje tornyosuló zsírréteggel leszámolhasson!